Glenmorangie expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 01 Nov 2022, 21:04

Laatste goede Glenmorangie die ik geproefd heb is een North Highland van CWC.
En na een zwaar teleurstellend bezoek aan deze distillery afgelopen mei ben ik helemaal op dit merk afgeknapt.
Die nieuwe stijl werkt voor mij dus als extra opvallende waarschuwing: links laten liggen!
3 x
Afbeelding

fritsk
Senior
Senior
Berichten: 174
Lid geworden op: 27 Mar 2020, 20:19

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor fritsk » 02 Nov 2022, 11:14

Ruud2612 schreef:En wat een vreselijke nieuwe stijl hebben die etiketten, alsof een stagiair met Word Art heeft gewerkt.


Keek zonet bij D12 bij de nieuwe releases, daar stond dit hele rijtje en mijn eerste reactie was YUK.
Volgens mij niet de reactie die je wilt hebben :Scratch
2 x

Koning
Senior
Senior
Berichten: 487
Lid geworden op: 15 Nov 2020, 15:45
Locatie: Den Haag

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Koning » 02 Nov 2022, 21:33

Ruud2612 schreef:Komt deze maand ook een Palo Cortado op de markt. Iemand deze al geproefd? Ik heb niet veel nieuwe GM geproefd..

En wat een vreselijke nieuwe stijl hebben die etiketten, alsof een stagiair met Word Art heeft gewerkt.


Glenmorangie probeert zichzelf neer te zetten als luxemerk, de oude flessen straalden dat zeker uit. Die nieuwe verpakkingen daarentegen... Zou de prijs dan gaan dalen? Oh nee...
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 683
Lid geworden op: 11 Dec 2020, 19:05

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 05 Nov 2022, 10:44

Koning schreef:
Ruud2612 schreef:Komt deze maand ook een Palo Cortado op de markt. Iemand deze al geproefd? Ik heb niet veel nieuwe GM geproefd..

En wat een vreselijke nieuwe stijl hebben die etiketten, alsof een stagiair met Word Art heeft gewerkt.


Glenmorangie probeert zichzelf neer te zetten als luxemerk, de oude flessen straalden dat zeker uit. Die nieuwe verpakkingen daarentegen... Zou de prijs dan gaan dalen? Oh nee...



Die gekke bloemetjes op de dozen, etc…die zijn niet gratis natuurlijk… :P de oude bottelingen met ronde kokers waren nog goed van smaak en zeker qua prijs. :smullen
1 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’
Interesse in samples,stuur je email in pb voor de prijslijst
INSTAGRAM : Thewowbar_1986

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3189
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Nov 2022, 12:30

Zolang het van die tasjesboer is zal dat ook zo blijven.
De laatste batch van de 14 op port is ook niet wat t geweest is. Voortaan ook hier weer eerst proeven voordat je het koopt.
0 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3764
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 06 Nov 2022, 12:57

defeatless schreef:Zolang het van die tasjesboer is zal dat ook zo blijven.
De laatste batch van de 14 op port is ook niet wat t geweest is. Voortaan ook hier weer eerst proeven voordat je het koopt.

Behalve de 18yo. Die moet je blind kopen want die is Extremely rare! :winner
1 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
Aaaan taaaaaafel
Actief lid
Actief lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 08 Mar 2023, 09:07

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Aaaan taaaaaafel » 15 Mar 2023, 00:42

glenmorangie-traditional-100-proof-1-litre-p1642-5645_image.jpg
glenmorangie-traditional-100-proof-1-litre-p1642-5645_image.jpg (107.38 KiB) 523 keer bekeken


Glenmorangie het sapje wat mijn interesse wekte in de smakenwereld van whisky's. Helaas is deze fles leeg maar pronkt wel in de kamer. Een 14 jarige gekregen Elementa is ok echter geen hoogvlieger. De Signet daarintegen is een heerlijke whisky. Die koffietonen, heerlijk :smullen

Zal dit topic van de week nog eens rustig doornemen onder t genot van dram.
1 x

bodevami
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 28 Feb 2021, 22:49

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor bodevami » 15 Mar 2023, 09:52

Aaaan taaaaaafel schreef:
glenmorangie-traditional-100-proof-1-litre-p1642-5645_image.jpg


Glenmorangie het sapje wat mijn interesse wekte in de smakenwereld van whisky's. Helaas is deze fles leeg maar pronkt wel in de kamer. Een 14 jarige gekregen Elementa is ok echter geen hoogvlieger. De Signet daarintegen is een heerlijke whisky. Die koffietonen, heerlijk :smullen

Zal dit topic van de week nog eens rustig doornemen onder t genot van dram.


Voor mij begon het ook met een 10 jarige en de toentertijd 12 jarige quinta ruban die nu inmiddels is vervangen door de 14 jarige.
Daarna was het de beurt aan de 18 jarige waar ik al lange tijd van genoten heb om toen eens aan de Signet te beginnen.
Hiervan al menig fles versleten, blijft een heerlijke whisky, maar helaas wordt deze helaas ook steeds duurder.
0 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2437
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 15 Mar 2023, 10:46

Ik heb in het verleden meerdere van deze halve litertjes verslonden: Artisan Cask.
Heb er nog steeds eentje dicht van staan, kocht deze zo'n 15 jaar geleden voor een tientje of 5/6......vond dat toen best duur!
Wil niet klagen over huidige prijzen hoor, maar...... :roll:
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1980
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 15 Mar 2023, 11:56

Aaaan taaaaaafel schreef:De Signet daarintegen is een heerlijke whisky. Die koffietonen, heerlijk :smullen


bodevami schreef:
............heb om toen eens aan de Signet te beginnen.
Hiervan al menig fles versleten, blijft een heerlijke whisky, maar helaas wordt deze helaas ook steeds duurder.


Ook wat mij betreft 1 van de mooiste ontdekkingen uit mijn whisky reis tot nu toe :Slainte.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3945
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Glenmorangie expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Mar 2023, 17:55

Eigenlijk nog nooit Glenmorangie gedronken. Het was de favoriete whisky van mijn afdelingshoofd, dat maakte het voor mij weer wat verdacht. :bigsmile
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten