Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
fritsk
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor fritsk » 25 Aug 2023, 11:01

brayen27 schreef:Nette prijzen, vanuit Ijmuiden (slijterij) €398,- voor een 18y! Hoe dan :gnif

Voor dit bedrag kun je een kort weekendje naar Springbank om daar een dram uit te proberen :nat
1 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 25 Aug 2023, 12:03

fritsk schreef:
Voor dit bedrag kun je een kort weekendje naar Springbank om daar een dram uit te proberen :nat

Precies dat Frits. Vlucht en twee nachten accommodatie in Campbeltown heb je al ongeveer :D . Voor de prijzen die ik voorbij zie komen voor een 21 yo (laat staan een 25yo) heb je zo ongeveer een volledig weekend heerlijkheid in Campbeltown, tastings en cagebottelingen inclusief.
1 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 25 Aug 2023, 12:35

Ik heb de mogelijkheid een 21 te kopen voor €335, en/of een 18 voor €145. Ik word er volgende week 40 dus dan denk je "je wordt maar 1x 40", en ik heb al vaak gehoord dat de 21 echt wel een uitzonderlijke dram is, maar langs de andere kant is het prijsverschil voor 3 extra jaartjes toch wel echt enorm.

Decisions, decisions.
0 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 25 Aug 2023, 13:57

Casketje schreef:Ik heb de mogelijkheid een 21 te kopen voor €335, en/of een 18 voor €145. Ik word er volgende week 40 dus dan denk je "je wordt maar 1x 40", en ik heb al vaak gehoord dat de 21 echt wel een uitzonderlijke dram is, maar langs de andere kant is het prijsverschil voor 3 extra jaartjes toch wel echt enorm.

Decisions, decisions.

Mooie gelegenheid ervoor als je altijd al benieuwd bent geweest! Snap de mentale barrière wel, waar die ligt is natuurlijk heel persoonlijk. Mocht je zelf alleen voor de 21 willen gaan en in de gelegenheid zijn om dat 18 ook te kopen, dan kun je dit forum lid er heel blij mee maken!
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Aug 2023, 18:48

Was de 21 zeven jaar geleden (2016) ook al niet echt goedkoop.

Je hoeft toch niet altijd een rationeel verantwoorde beslissing te nemen?
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 26 Aug 2023, 10:04

Casketje schreef:Ik heb de mogelijkheid een 21 te kopen voor €335, en/of een 18 voor €145. Ik word er volgende week 40 dus dan denk je "je wordt maar 1x 40", en ik heb al vaak gehoord dat de 21 echt wel een uitzonderlijke dram is, maar langs de andere kant is het prijsverschil voor 3 extra jaartjes toch wel echt enorm.

Decisions, decisions.

Ik gooi de knuppel er maar even in.

335 is een zeer scherpe prijs voor de 21 en 145 ook voor de 18. (in de markt van nu dan).
Waarom koop je ze niet allebei en trekt de 18 los. Dan zet je de 21 een tijd weg.
Mocht je hem later open willen trekken dan doe je dat. Mocht je er later vanaf willen dan zul je er nooit verlies op maken, integendeel, je hebt je 18 op zijn minst gratis gedronken.
4 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 26 Aug 2023, 14:05

Petrovitski schreef: Ik gooi de knuppel er maar even in.

Zolang hij maar niet de verkeerde schenen raakt ;)
0 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 26 Aug 2023, 14:10

Petrovitski schreef:

Decisions, decisions.

Ik gooi de knuppel er maar even in.

335 is een zeer scherpe prijs voor de 21 en 145 ook voor de 18. (in de markt van nu dan).
Waarom koop je ze niet allebei en trekt de 18 los. Dan zet je de 21 een tijd weg.
Mocht je hem later open willen trekken dan doe je dat. Mocht je er later vanaf willen dan zul je er nooit verlies op maken, integendeel, je hebt je 18 op zijn minst gratis gedronken.

Goed advies. Sommige kansen kun je niet laten liggen. Zie de SB21 al voor 600+ verkocht worden. Je kunt er veel van vinden, maar dit is wat het is. Succes er mee.
2 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 26 Aug 2023, 15:55

Bedankt voor de input jongens!

Ik weet dat 't de adviesprijzen zijn, het is de shop z'n gewone marge op z'n inkoopprijs, maar dan nog vind ik €335 voor een 21 jarige op 46% gewoon veel geld, los van de absurde prijzen waar ze op de aftermarket verkocht worden (moet je dan nog afwachten of je geen fake koopt). De Glendronach 21, lang één van m'n favorieten en lang aanzien als één van de betere 21ers op de markt, kocht ik nog voor €95 enkele jaren geleden. Ik ben me uiteraard bewust van het feit dat dat alles (veel) duurder geworden is en dat SB altijd al ietsje duurder was dan de rest, maar dan nog.

Misschien is Reichenbach z'n advies nog het beste: gewoon de zaak niet te rationeel bekijken. :P

Edit: de kogel is door de kerk - ik heb zonet de 21 gekocht. Uiteindelijk was het een combinatie van de volgende redenen die me de streep heeft overgetrokken: het niet rationeel bekijken van de zaak, de interessante vatting (45% bourbon, 20% sherry, 20% rum & 15% port) waardoor hij een tropisch profiel zou hebben, de score van Henri en een review die ik had gezien van iemand die zowat elke release van Springbank koopt en 'm uitriep als z'n favoriete 21 van de voorbij 6-7 jaar, volgens hem zelfs beter dan de vorige 25 (geen idee wat die kost). Happy birthday to me. :lol: :dancing
6 x

Iain87
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Iain87 » 06 Sep 2023, 02:45

Interessante nieuwe lijn van Cadenhead: Enigma bottelingen kunnen vanalles zijn, in dit geval een blend van Hazelburn en Kilkerran. Deze klinkt interessant dus heb mezelf op de lijst gezet voor de loting.

Ik weet overigens niet zeker of dit helemaal past in dit topic, was een lastige gezien de blend :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
4 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 06 Sep 2023, 14:47

I know, ongetwijfeld een dikke longshot.. Maar toch een poging. Weet iemand de nieuwe Springer 12 CS nog ergens te staan voor een fatsoenlijke prijs? Mijn vaste dealer heeft er geen gekregen. Zo ja, stuur me gerust een PB. Dank!
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Sep 2023, 17:58

Nickolaas schreef:I know, ongetwijfeld een dikke longshot.. Maar toch een poging. Weet iemand de nieuwe Springer 12 CS nog ergens te staan voor een fatsoenlijke prijs? Mijn vaste dealer heeft er geen gekregen. Zo ja, stuur me gerust een PB. Dank!

Bij mij in de kast. Fatsoenlijk? naaah!!!! :gnif
2 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 07 Sep 2023, 19:05

Fat Bastard! schreef:
Nickolaas schreef:I know, ongetwijfeld een dikke longshot.. Maar toch een poging. Weet iemand de nieuwe Springer 12 CS nog ergens te staan voor een fatsoenlijke prijs? Mijn vaste dealer heeft er geen gekregen. Zo ja, stuur me gerust een PB. Dank!

Bij mij in de kast. Fatsoenlijk? naaah!!!! :gnif

Toch wel geopend
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 07 Sep 2023, 23:00

Cor - Vinabc schreef:Toch wel geopend

Nog niet, eerst de oudere leeg.
0 x
Afbeelding

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 30 Sep 2023, 20:18

Iemand helder wanneer er nieuwe Longrow uitgave(n) komen?
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”