Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1245
Lid geworden op: 29 Mei 2016, 18:58
Locatie: Noord Limburg

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 13 Jun 2022, 12:11

Eenieder is natuurlijk vrij te bepalen wat hij/zij uit geeft aan een hobby, maar het valt me op dat
er met zo veel gemak zo veel geld uit gegeven word aan bv 1 sample.
Zogezegd omdat ie uniek is, maar er komen via websites en slijters en dus ballotages
iedere dag TIG zogezegd unieke kansen langs, waar velen in mijn omgeving bv 80 euro
voor een fles al moeilijk vinden, geven anderen dit voor 1 borrel, vooruit 2.
Ik weet dat dit niet het topic is voor een dergelijke reactie, en geloof me " ga jullie gang ".
maar dit blijft me gewoon verbazen, en dan niet alleen dat bedrag, maar het gemak waarmee
men dat neerlegt.
Groet en succes, Cor
5 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Paulini » 14 Jun 2022, 09:41

voordat de fles op je stoep staat zal hij ergens rond de 1500 euri gekost hebben. Maar ze verkopen een deel via ballot dacht ik? Komen er nog meer te koop maar weet even niet exact hoe en waar.
1 x

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 14 Jun 2022, 10:20

Info uit de mail:
200 BOTTLES AVAILABLE VIA THE SOCIETY BALLOT
1400 BOTTLES AVAILABLE WORLDWIDE
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1168
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jun 2022, 18:19

Sander79 schreef:Info uit de mail:
200 BOTTLES AVAILABLE VIA THE SOCIETY BALLOT
1400 BOTTLES AVAILABLE WORLDWIDE


Daarvan een fles of 50 in Nederland naar ik begreep.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2022, 18:34

Iets dichter binnen bereik.

Vind ik 850 euro nog steeds erg veel geld. Besteed ik dan liever aan een vakantie in een zomerhuisje op Schiermonnikoog.

En me verder tevreden stellen met een glaasje 10.

cor0566 schreef:Eenieder is natuurlijk vrij te bepalen wat hij/zij uit geeft aan een hobby, maar het valt me op dat...
Waarschijnlijk heb je al wat meer te besteden dan een alleenstaande moeder met drie kinderen wanneer je whisky als je hobby hebt gekozen.
Daarna is het te besteden bedrag aan de hobby en vooral je prioriteit die je daar aan stelt voor eenieder verschillend. Naar mijn mening hoeft dat het genieten van hetgeen je er wel aan besteed niet in de weg te staan.

Voor de lieden die een dergelijke aankoop vooral zien als geldelijke investering ben ik van mening dat ze arm zijn en blijven aan ervaring. Respect voor de liefhebbers die de ervaring willen delen.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1622
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 14 Jun 2022, 19:40

Wat mij vooral opvalt is dat er blijkbaar nog zat mensen massaal op zo'n ballot 'spring'en (what's in a name) en dan vervolgens natuurlijk blijven klagen dat whisky steeds maar duurder wordt. Toch frappant hoe de liefhebber en investeerder dat hier gezamenlijk in stand weten te houden.
5 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Jun 2022, 21:40

Tsja, ‘ballot’ en ‘mallot’ klinkt ook hetzelfde toch? :gnif

Ik heb het altijd belachelijk gevonden om mezelf voor een loterij in te schrijven om iets te MOGEN kopen. Koekoek.
7 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
AndyDelft
Senior
Senior
Berichten: 194
Lid geworden op: 07 Mei 2013, 21:35
Contact:

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 14 Jun 2022, 23:17

Oogadal schreef:Tsja, ‘ballot’ en ‘mallot’ klinkt ook hetzelfde toch? :gnif

Ik heb het altijd belachelijk gevonden om mezelf voor een loterij in te schrijven om iets te MOGEN kopen. Koekoek.


Nou, daar waar vraag het aanbod ruimschoots overtreft is loten een mooie optie (mijn mening dus ;)) . Alternatief kan bieden zijn, waarbij je helemaal excessen krijgt. Ik heb eerder de 28 ingeloot - ook niet goedkoop maar wel een èrg fijne dram. Blij ik hem heb kunnen kopen tegen de dan geldende prijs, na loting.
1 x
Andy
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 708
Lid geworden op: 21 Jun 2012, 16:39
Locatie: Twente

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Paulini » 15 Jun 2022, 15:31

mja.. in geval van de SB society; je betaald een fee voor het recht of de mogelijkheid om de speciale bottelingen te kunnen kopen. Dat is waarom ik er 10 jaar geleden "bij" ben gegaan.

Echter is het nu zo dat ik dus betaald heb om mee te mogen doen met een loting en daarmee kans te maken/. Dat waren niet de 'terms' waarop ik besloten had om lid te worden van de 'club' Dus in dit geval voel ik mij wel bekocht.

Iedereen zeurt over macallan, terecht of onterecht maar je 'koopt' daar in ieder geval geen lidmaatschap om met een ballot mee te kunnen doen.

En de prijzen; erger je niet, verwonder je slechts. Zeuren heeft toch geen zin :)
4 x

Gebruikersavatar
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3765
Lid geworden op: 11 Dec 2018, 20:14

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Jun 2022, 21:41

Paulini schreef:mja.. in geval van de SB society; je betaald een fee voor het recht of de mogelijkheid om de speciale bottelingen te kunnen kopen. Dat is waarom ik er 10 jaar geleden "bij" ben gegaan.

Echter is het nu zo dat ik dus betaald heb om mee te mogen doen met een loting en daarmee kans te maken/. Dat waren niet de 'terms' waarop ik besloten had om lid te worden van de 'club' Dus in dit geval voel ik mij wel bekocht.

Iedereen zeurt over macallan, terecht of onterecht maar je 'koopt' daar in ieder geval geen lidmaatschap om met een ballot mee te kunnen doen.

Helemaal mee eens. Denk dat Springbank dat hele lidmaatschap systeem maar eens op de kop moet gaan gooien. Als nieuw lid zou ik me toch wel 20x bedenken voordat ik £50 voor zo’n lidmaatschap zou neergooien. Heb een jaar of wat geleden met een clubje hetzelfde gedaan voor CA. £10 pp en wat een voordeel… gratis warehousetastings die we nooit kunnen innen omdat we niet, zelden of nooit in de buurt zijn, een notitieblok, veel te groot CA t-shirt en een cheap ass kaartje als lidmaatschapsbewijs. Al welgeteld 1x een clubbotteling aangeschaft die heel erg mwah was, de releases daarna niet veel beter. Nee ik raad het niet echt aan. Voor £50 kan je beter een leuke fles leegzuipen met z’n 5en.

Zie trouwens dat Springbank ‘currently no new memberships’ accepteert. Ra ra hoe zou dat nou toch komen :bigsmile
2 x
Afbeelding
________________________________________
Whisky, what else? Well eh… A good cigar, big chunks of meat on a smoker bbq, a smoldering campfire and some good music to go with it for example?

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3198
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Jun 2022, 00:36

Cor - Vinabc schreef:
Sander79 schreef:Info uit de mail:
200 BOTTLES AVAILABLE VIA THE SOCIETY BALLOT
1400 BOTTLES AVAILABLE WORLDWIDE


Daarvan een fles of 50 in Nederland naar ik begreep.


Van een andere slijter, die is ingeloot, hoorde ik net 3 stuks naar NL. RRP €1500,-
0 x

LMLTwhisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 Sep 2017, 18:26

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor LMLTwhisky » 30 Jun 2022, 10:35

Zie net dat de Longrow 23 bij mijn slijter te koop was....... inderdaad. Prijs €490, de Longrow 21 was in januari dit jaar nog te koop voor €240. Dat gaat snel. Denk dat sommige mensen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn. Er bestaan ook nog andere lekkere dingen dan whisky.
1 x

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 30 Jun 2022, 10:39

LMLTwhisky schreef:Zie net dat de Longrow 23 bij mijn slijter te koop was....... inderdaad. Prijs €490, de Longrow 21 was in januari dit jaar nog te koop voor €240. Dat gaat snel. Denk dat sommige mensen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn. Er bestaan ook nog andere lekkere dingen dan whisky.


Alle LR23 zijn single casks, vandaar het verschil in prijs gok ik.
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2313
Lid geworden op: 22 Jan 2014, 14:34
Locatie: Gouda
Contact:

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 30 Jun 2022, 14:13

Sander79 schreef:
LMLTwhisky schreef:Zie net dat de Longrow 23 bij mijn slijter te koop was....... inderdaad. Prijs €490, de Longrow 21 was in januari dit jaar nog te koop voor €240. Dat gaat snel. Denk dat sommige mensen hun eigen ruiten aan het ingooien zijn. Er bestaan ook nog andere lekkere dingen dan whisky.


Alle LR23 zijn single casks, vandaar het verschil in prijs gok ik.

dat lijkt mij een correcte gok
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1168
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 30 Jun 2022, 19:29

defeatless schreef:
Cor - Vinabc schreef:
Sander79 schreef:Info uit de mail:
200 BOTTLES AVAILABLE VIA THE SOCIETY BALLOT
1400 BOTTLES AVAILABLE WORLDWIDE


Daarvan een fles of 50 in Nederland naar ik begreep.


Van een andere slijter, die is ingeloot, hoorde ik net 3 stuks naar NL. RRP €1500,-


Tsja, wat een ander er voor vraagt laat ik bij de desbetreffende slijter, weet ook niet wie het is. Dat aantal van 3 komt niet overeen wat mij is verteld. Lijkt me ook wel erg straf, als er 1400 flessen wereldwijd nog zijn te verdelen.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten