Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Fat Bastard!
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 19 Aug 2020, 11:56

defeatless schreef:De beste whisky ever ooit ter wereld zou ik niet zeggen. Bij mijn broertje komt een man in de Mitra en die beweerd dat namelijk van Frysk Hinder.....

Och, ik ken iemand die het alleen bij Label 5 houdt.....zo veel mensen, zo veel smaken en voorkeuren!
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Aug 2020, 19:20

defeatless schreef:... Bij mijn broertje komt een man in de Mitra en die beweerd dat namelijk van Frysk Hinder.....
Natuurlijk heeft de man gelijk, alleen is dat het beste paard van de wereld.
0 x

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 22 Aug 2020, 00:08

Vandaag op de feestboek pagina van Springbank: na de initiële serie van 5 local barley's gaan ze nog een poosje door met een jaarlijkse local barley release. Dat gaat dus weer geld kosten (mij dan toch).. :hoedaf
2 x

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 24 Aug 2020, 22:31

Kikkerneve schreef:Vandaag op de feestboek pagina van Springbank: na de initiële serie van 5 local barley's gaan ze nog een poosje door met een jaarlijkse local barley release. Dat gaat dus weer geld kosten (mij dan toch).. :hoedaf

Ben benieuwd - moeten zie niet nòg jonger dan die laatste 9 jaar worden wat mij betreft.
1 x
Andy
Afbeelding

Tris
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tris » 25 Aug 2020, 10:03

De laatste Local Barley vond ik wel een van de mooiste en die was ook maar 10 jaar oud, maar ik ben het met je eens dat jonger dan 9/10 jaar wel wat teleurstellend zou zijn inderdaad.
0 x
Afbeelding

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Aug 2020, 14:17

Ik zou geen problemen hebben met een veel jongere LB, als de prijs er dan ook naar is. 50euro voor een pakweg 5 jaar oude zou ik toch serieus overwegen. Verder mag de batchgrootte voor deze releases wel wat omhoog. 9000 flessen is gezien de moeite die het kost om een flesje te bemachtigen gewoon veel te weinig. Het dubbele zullen ze toch ook wel kwijtraken.
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 25 Aug 2020, 17:38

Heeft er al iemand iets vernomen over de release datum van de volgende batch van de 12y? Of ben ik veuls te vroeg?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 25 Aug 2020, 18:29

Kikkerneve schreef:Vandaag op de feestboek pagina van Springbank: na de initiële serie van 5 local barley's gaan ze nog een poosje door met een jaarlijkse local barley release. Dat gaat dus weer geld kosten (mij dan toch).. :hoedaf

Mooi nieuws. Ik heb er diverse geproefd maar heb niet eerder een fles gekocht. Weet iemand toevallig de release prijs van de laatste Local Barley? Er staat er hier in de winkel een voor 139,--. Best enthousiast voor een 10y.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 25 Aug 2020, 18:43

Bij release om en bij 110€
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 25 Aug 2020, 21:03

Bram84 schreef:Bij release om en bij 110€

Dank; ook nog flink aan de prijs dus.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Aug 2020, 21:06

Erik1908 schreef:...Weet iemand toevallig de release prijs van de laatste Local Barley? Er staat er hier in de winkel een voor 139,--. Best enthousiast voor een 10y.
Destijds bij Cadenhead Shop 86 pond: http://springbank.scot/news/2019/11/08/ ... -strength/
In Nederland wellicht wat duurder omdat de (tussen) handel ook wat wil verdienen.
Naar mijn mening gezien de introductieprijs daar valt die 139 euro mee, maar voor een tienjarige CS is het natuurlijk wel veel geld.
2 x

Anton
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Anton » 07 Sep 2020, 20:32

Ben me een klein beetje aan het verdiepen in Springbank, aangezien ik mijn eerste fles van deze distillerie wil aanschaffen.

Echter ik zie het bos door de bomen nimmer. Waar zit al dat prijsverschil in? Sommige zijn goedkoop en andere weer reteduur ...
1 x

Tomintoul
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tomintoul » 07 Sep 2020, 20:36

Anton schreef:Ben me een klein beetje aan het verdiepen in Springbank, aangezien ik mijn eerste fles van deze distillerie wil aanschaffen.

Echter ik zie het bos door de bomen nimmer. Waar zit al dat prijsverschil in? Sommige zijn goedkoop en andere weer reteduur ...

Begin met de Springbank 10. Heel veel waar voor je geld en goede instapper.
Laatst gewijzigd door Tomintoul op 07 Sep 2020, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 07 Sep 2020, 21:10

Tomintoul schreef:Begin met de Springbank 10. Heel veel waar je geld en goede instapper.
100% mee eens. Kost je de kop ook niet (40 tot 50 euro).
Bevalt deze je dan kun je verder met de 12 jarige CS, de geturfde Longrow of een Hazelburn. Deze zullen ook tussen de 40 en 50 euro kosten, de 12 jarige zal tussen de 60 en 75 euro kosten.

Houdt er rekening mee dat er bij de standaard tienjarige kleine verschillen in de batches kunnen zitten, maar zelf ben ik er nog nooit een slechte tegen gekomen. Eerder variaties op een thema. Vind ik dit ook wel de charme van deze distilleerderij.
5 x

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 27 Sep 2020, 10:11

Nog Societymembers hier die met mij benieuwd zijn naar de tasting die worden gegeven tijdens het Virtual Malts Festival en de festival bottelingen die dan uitkomen?
2 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”