Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Toon
Senior
Senior

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Toon » 13 Sep 2018, 18:18

[quote="sch@ker"]De nieuwe Springer voor de Nerds laat nog even op zich wachten hoor ik net.
"Moet nog gebotteld worden".
Maar dannnnnn...................... :hoera[/quote

Enig idee hoelang nog dat we vol ongeduld moeten wachten?
:bigsmile
1 x

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 13 Sep 2018, 18:33

...ik meld me zodra ik wat weet maar mogelijk dat anderen mij voor zijn, wat ik natuurlijk prima vind, want het gaat immers om het delen van de juiste (objectieve/subjectieve) info nietwaar? ;)
persoonlijk houd ik het op medio/eind oktober
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 15 Sep 2018, 19:53

Weet iemand waarom bij de That Boutique-y Whisky Company serie bij Springbank de nummers 4 en 6 zijn overgeslagen (https://www.whiskybase.com/search?q=Springbank+tbwc)?
0 x

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 16 Sep 2018, 10:41

sch@ker schreef:...ik meld me zodra ik wat weet maar mogelijk dat anderen mij voor zijn, wat ik natuurlijk prima vind, want het gaat immers om het delen van de juiste (objectieve/subjectieve) info nietwaar? ;)
persoonlijk houd ik het op medio/eind oktober

Whiskysite: "prijs zal rond € 310,00 liggen" en "zal er binnen een maandje wel zijn" (info 14/09)
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 16 Sep 2018, 19:14

sch@ker schreef:Whiskysite: "prijs zal rond € 310,00 liggen" en "zal er binnen een maandje wel zijn" (info 14/09)

Ook al bekend met wat voor label ze deze gaan uitbrengen?
Officieel Springbank etiket, private label of een eigen ontwerp?
Niet dat het uitmaakt voor de inhoud
maar ik hoop in ieder geval dat voor die prijs niet
een soortgelijk label als vorige keer gebruikt gaat worden...
1 x

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 16 Sep 2018, 22:16

nigel_tufnel schreef:
sch@ker schreef:Whiskysite: "prijs zal rond € 310,00 liggen" en "zal er binnen een maandje wel zijn" (info 14/09)

Ook al bekend met wat voor label ze deze gaan uitbrengen?
Officieel Springbank etiket, private label of een eigen ontwerp?
Niet dat het uitmaakt voor de inhoud
maar ik hoop in ieder geval dat voor die prijs niet
een soortgelijk label als vorige keer gebruikt gaat worden...

mij maakt het niet uit maar jou wel lees ik, mag ik vragen waarom?
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 16 Sep 2018, 22:37

sch@ker schreef:mij maakt het niet uit maar jou wel lees ik, mag ik vragen waarom?

Mij maakt het eigenlijk wel uit ja.
Ik wil uiteraard het liefst een goede whisky en meer betalen voor de verpakking vind ik zonde.
Maar... ik hou wel van de officiële Springbank labels en ik vind het ook een meerwaarde hebben.
Persoonlijk vond ik het vorige etiket van hun echt vreselijk.
En als je dan toch +300 euro moet neertellen voor een fles kan er wat mij betreft beter een fatsoenlijk label op.
Voor dat bedrag kan er toch ook nog wel een vormgever vanaf neem ik aan?

Ter verduidelijking: ik ben fotograaf en grafisch vormgever van opleiding/beroep en dan doet dit soort ontwerpen pijn aan mijn ogen. ;)
3 x

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 17 Sep 2018, 00:15

nigel_tufnel schreef:
sch@ker schreef:mij maakt het niet uit maar jou wel lees ik, mag ik vragen waarom?

Ik wil uiteraard het liefst een goede whisky en meer betalen voor de verpakking vind ik zonde.
Maar... ik hou wel van de officiële Springbank labels en ik vind het ook een meerwaarde hebben.
En als je dan toch +300 euro moet neertellen voor een fles kan er wat mij betreft beter een fatsoenlijk label op.

Ter verduidelijking: ik ben fotograaf en grafisch vormgever van opleiding/beroep en dan doet dit soort ontwerpen pijn aan mijn ogen. ;)

...dat kan ik begrijpen want om eerlijk te zijn heb ik één fles uitsluitend (nou ja..) vanwege het etiket. Deze: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -1996-lmdw en voor het overige zou ik zeggen knijp een oogje dicht en geniet want de laatste van dit clubje was zijn prijs meer dan waard, althans dat vond ik en dan heb ik het uiteraard uitsluitend over de inhoud ;)
0 x

AndyDelft
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 19 Sep 2018, 22:34

sch@ker schreef:
nigel_tufnel schreef:

...dat kan ik begrijpen want om eerlijk te zijn heb ik één fles uitsluitend (nou ja..) vanwege het etiket. Deze: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -1996-lmdw en voor het overige zou ik zeggen knijp een oogje dicht en geniet want de laatste van dit clubje was zijn prijs meer dan waard, althans dat vond ik en dan heb ik het uiteraard uitsluitend over de inhoud ;)

Knijp een oogje dicht ja - dat doet de dame op de betreffende fles ook :bigsmile
Ik hoop alleen dat vorm niet zal gaan over inhoud, zoals bij wijn nogal eens het geval is; gelukkig (nog) niet bij Springbank, maar er zijn er...
1 x
Andy
Afbeelding

sch@ker
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 19 Sep 2018, 22:46

AndyDelft schreef:
sch@ker schreef:
nigel_tufnel schreef:

Knijp een oogje dicht ja - dat doet de dame op de betreffende fles ook :bigsmile
Ik hoop alleen dat vorm niet zal gaan over inhoud, zoals bij wijn nogal eens het geval is; gelukkig (nog) niet bij Springbank, maar er zijn er...

Ik vind dat artisticiteit zowel op de buitenkant als de binnenkant (van een fles) kan slaan. De fles met deze mevrouw op het etiket vind ik daar een goed voorbeeld van en zeker als zo'n fles er ook nog eentje is uit een "Artist" serie. Hij (zij) staat dan ook op een pontificale plaats bij mij in de kast..... :D
( :offtopic )
1 x

Reichenbach
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Sep 2018, 22:59

sch@ker schreef:Ik vind dat artisticiteit zowel op de buitenkant als de binnenkant (van een fles) kan slaan.
Eens hoor; zeker in geval van een mooie dame zoals in dit voorbeeld.

De vormgeving mag best wel sober zoals bij Springbank. Maar als je een fatsoenlijke prijs betaalt mag er wat mij betreft ook best wel wat aandacht aan de vormgeving van fles en verpakking worden besteedt. Dat kan strak en minimalistisch zijn maar ook kunstzinnig of smaakvol chique. Een presentatie met toeters en bellen of gefiguurzaagde kistjes hoeft dan weer niet voor mij. De scheidslijn tussen smaakvol en kitsch is vaak dun en ligt voor iedereen weer anders.
1 x

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 30 Sep 2018, 14:07

Vandaag is het label voor de 4e Spingbank Local Barley opgedoken. Het blijkt een 9 jarige te worden en er zijn 700 flessen meer namelijk 9700 i.p.v. 9000 zo als de vorige 3 uit de serie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
3 x

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 30 Sep 2018, 17:08

dalwinnie schreef:Vandaag is het label voor de 4e Spingbank Local Barley opgedoken. Het blijkt een 9 jarige te worden en er zijn 700 flessen meer namelijk 9700 i.p.v. 9000 zo als de vorige 3 uit de serie.

Alles lijkt wel jonger te worden, deze ook weer.
En waarschijnlijk duurder dan z'n voorganger en nog waarschijnlijker: sneller uitverkocht. En binnen no-time met 95+ scores te koop voor nog meer geld.....

Je wordt er een beetje moedeloos van als je er al aan denkt.
1 x

MisterMonkeyDonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 30 Sep 2018, 17:30

defeatless schreef:
dalwinnie schreef:Vandaag is het label voor de 4e Spingbank Local Barley opgedoken. Het blijkt een 9 jarige te worden en er zijn 700 flessen meer namelijk 9700 i.p.v. 9000 zo als de vorige 3 uit de serie.

Alles lijkt wel jonger te worden, deze ook weer.
En waarschijnlijk duurder dan z'n voorganger en nog waarschijnlijker: sneller uitverkocht. En binnen no-time met 95+ scores te koop voor nog meer geld.....

De vorige was ook een jaartje jonger dan nr 2. En toch een euro of tien minder duur. Kan dus al bij al nog meevallen.
2 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 30 Sep 2018, 18:00

defeatless schreef:
dalwinnie schreef:Alles lijkt wel jonger te worden, deze ook weer.

Het feit dat de bottelingen steeds jonger zouden zijn hebben ze al een paar jaar geleden bekend gemaakt.
Dat kun je dus moeilijk nieuws noemen.
Prijs is nog niet bekend dus dat zullen we moeten afwachten.
De prijzen van Springbank zijn over het algemeen “schappelijk”.
Het feit dat importeurs een grote marge nemen kan je Springbank moeilijk verwijten.
Ze zijn in ieder geval tot nu toe van een goede kwaliteit geweest.

Ik word eerlijk gezegd eerder moedeloos van het feit dat een single cask van rond de 21 jaar 300-500 euro kost.
8 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”