Glen Moray expressies & bottelingen
- WhiskyLiam
- Senior

Glen Moray expressies & bottelingen
Kon geen topic vinden van Glen Moray dus bij deze. Recent kennis gemaakt met de Port Cask Finish, een vrij goedkope single malt die me bijzonder goed beviel. Goede tasting notes heb ik niet aangezien het slechts een sample was maar wat ik me herinner is de prachtige roze kleur, de complexiteit en een de lange afdronk voor een goedkope NAS. De fles is wel ontzettend lelijk. Deze komt mee met m'n volgende bestelling.
Hoe zijn de ervaringen van andere leden met deze distillery?
Hoe zijn de ervaringen van andere leden met deze distillery?
0 x
Re: Glen Moray expressies & bottelingen
Heb een keer op een whiskyproeverij de Glen Moray Port cask finish gehad.
Hetgeen dat mij meteen opviel was de afwijkende kleur, in vergelijking met de overige whisky's, door de finish op het Portvat.
Moet toegeven dat ik het ook een erg fijne whisky vind.....ga deze zeker eens kopen.
Hetgeen dat mij meteen opviel was de afwijkende kleur, in vergelijking met de overige whisky's, door de finish op het Portvat.
Moet toegeven dat ik het ook een erg fijne whisky vind.....ga deze zeker eens kopen.
1 x
Spey Tenné had een beetje dezelfde kleur maar die viel me nogal tegen. Die Glen Moray vond ik best lekker.
0 x
Jantje schreef:Heb een keer op een whiskyproeverij de Glen Moray Port cask finish gehad.
Jantje was dat de 25 jarige van 1988?
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

De port cask finish is een NAS. Meen dat ie 6-7 jaar oud is ongeveer.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.
Ik heb hem hier staan en inderdaad de kleur is opvallend. Echter vind ik de smaak niet daverend. Het zou geen fles zijn die ik zelf zou kopen (heb deze gekregen). Maar ieder zijn smaak, voor de prijs hoef je het niet te laten in ieder geval.
0 x
[quote="Noxa"]Ik heb hem hier staan en inderdaad de kleur is opvallend. Echter vind ik de smaak niet daverend. Het zou geen fles zijn die ik zelf zou kopen (heb deze gekregen). Maar ieder zijn smaak, voor de prijs hoef je het niet te laten in ieder geval.[/qu
Voor 25 euro lijkt het me een fijne whisky. Als ik iets daverends wil, moet ik meer neertellen.
Voor 25 euro lijkt het me een fijne whisky. Als ik iets daverends wil, moet ik meer neertellen.
0 x
- RBwhiskyworld
- Senior

Ik heb goede herinneringen aan de Port Cask finish. Een maat van me had deze vorig jaar meegenomen in een heupflacon toen we een sneeuw wandeling gingen maken in de sneeuw in de buurt van Winterberg.
Heerlijk een slok als je aan t wandelen bent!
Heerlijk een slok als je aan t wandelen bent!
0 x
De recente glen moraytjes zijn wel aardig en voordelig. Eigenlijk beter dan de normale leeftijdrange, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik de 25-jaar oude versies niet heb.
De beide classic vervoegingen port-cask en peated vind ik beide prima.
maar de 10 jaar oude chardonnay is in zijn prijsklasse (naar mijn mening natuurlijk) super.
De beide classic vervoegingen port-cask en peated vind ik beide prima.
maar de 10 jaar oude chardonnay is in zijn prijsklasse (naar mijn mening natuurlijk) super.
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Ben het met je eens, die 10 is/was geweldig. Jammer dat ie er (tijdelijk?) uit is.
0 x
duffy schreef:Jantje schreef:Heb een keer op een whiskyproeverij de Glen Moray Port cask finish gehad.
Jantje was dat de 25 jarige van 1988?
Het was een NAS, een flesje van ongeveer 30 euro.
0 x
-
Cor - Vinabc
- (Whisky)Professional

Goed nieuws voor de liefhebbers van de Glen Moray 10 (chardonnay cask). Ineens duikt ie weer op. Zal gok ik anderhalf jaar weg zijn geweest, maar ineens is ie daar weer. Uitstekende zomerwhisky.
1 x
Ik heb de Glen Moray Port Cask een aantal keren mogen proeven en hij komt mij over als een 'vriendelijke' whisky. Aangezien ik meer van het peated ben, heeft er iemand ervaring met de Peated Malt?
0 x
- RBwhiskyworld
- Senior

De peated is lekker!
Verwacht echter geen zwaar geturfde whisky in de categorie Ardbeg of Laphroaig. Glen Moray married de geturfde vaten namelijk met niet geturfde whisky uit First Fill ex-Bourbon vaten.
Verwacht echter geen zwaar geturfde whisky in de categorie Ardbeg of Laphroaig. Glen Moray married de geturfde vaten namelijk met niet geturfde whisky uit First Fill ex-Bourbon vaten.
0 x
RBwhiskyworld schreef:De peated is lekker!
Ik ben zelf erg gecharmeerd van de Ardbeg en de Laphroaig, zou de GM dan nog wel een mooie aansluiting van de non-peated naar de peated zijn?
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”