Glen Scotia Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Glen Scotia Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 16 Sep 2021, 18:10

Die van mij is 1 of 220 bottles.

Ik denk dat je de genummerde fles 1 niet snel in de winkel zal vinden.
0 x
Today's rain is tomorrow's whisky.

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 17 Sep 2021, 16:36

Tijnsel schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/189243/2010

Bedankt voor de tip, dit is een fijne en eigenzinnige Glen Scotia. Er zijn inmiddels al aardig wat drammetjes uit mijn fles. Laatst viel mij op dat ik fles nr 1 van de 1918 flessen had (zowel op de koker als op de fles).

Ok, grappig. Ik heb nog een exemplaar gekocht omdat hij goed bevalt: weer fles 1 van 1918 flessen! Zoom in op de foto van Whiskybase: fles 1 van 1918. Ik geloof dat het een maandagochtend productie run was bij de drukker :P

Nee hoor, geen maandagochtend bij de drukker. Gebeurt veel vaker en het is feitelijk ook juist; het is 1 van de flessen van de 1918... :( Dus geen collectors item helaas.
Ik bottel wel met oplopende nummers, dus 1 van 108, 2 van 108 etc kwestie van je labels 'mergen'. Iets meer werk, maar ik vind 't mooier staan als dat alles 1 van xxx is. Daar zit 'm denk ik ook de crux, meer werk, zeker als je ook nog met kokers werkt; leuke puzzel om de juiste labels bij de juiste koker te matchen. :P
Maar zoals Richard (Reichenbach) al opmerkt zul je die 'echte en enige 1 van' niet snel in de winkel zien staan.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 17 Sep 2021, 21:41

Hahaha, je zal zeker niet de eerste zijn die dit leest als "Fles nummer 1 van de 'zoveel' flessen."
Terwijl er eigenlijk staat: "één van de 'zoveel' flessen." Wordt vaak op de eerste manier op het etiket geprint, zijn de flessen écht genummerd wordt dit meestal met de hand gedaan.

't Kan wel; Ik heb een Bunna '09 van SV met No 1
Gelijk de fles op WB bekeken en die afbeelding heeft No 84 van 571
3 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

JoachimV10
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 07 Okt 2021, 17:31

Deze is ook uit: https://www.glenscotia.com/products/glen-scotia-12-year-old-seasonal-release

De 11 jarige vorig jaar https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/163124/glen-scotia-11-year-old viel minder in de smaak bij velen :Tongue

Desondanks toch wel benieuwd. Ook al is 75 pond voor een 12 jarige CS wel erg veel, maar persoonlijk nog nooit iets slechts geproefd v Glen Scotia (die 11 jarige dus wel niet gehad;) )

Vorige week de 2010 heavy charred geproefd en ook voor mij een topwhisky :goedgedaan
2 x
Afbeelding
(open flessen)

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 18 Okt 2021, 11:57

Sinds kort is ook een 10 jarige beschikbaar.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

Als je van Glen Scotia houdt, is dit een geweldige instapper. 40% abv, maar daar zou je ongezien niet zeggen. Hele goede bang for your buck, wat mij betreft!
1 x

cor0566
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 18 Okt 2021, 14:05

Alle goeie reacties lezende moet ik toch maar eens een keertje toeslaan.
Heb al een 11 jarige, maar deze werd door de meesten verguisd :bigsmile

Groet Cor
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Okt 2021, 17:20

cor0566 schreef:Alle goeie reacties lezende moet ik toch maar eens een keertje toeslaan.
Heb al een 11 jarige, maar deze werd door de meesten verguisd :bigsmile

Groet Cor

Glen Scotia heeft een niet-alledaags profiel. Dat geldt zeker voor de IB's. Als je met Scotia wil beginnen, zou ik de 15y OB aanschaffen. Geweldige P/Q verhouding ook. Verder zou ik eerst wat samples hier op het forum aanschaffen als ik jou was. En die 11y die hier boven genoemd wordt. Die is bij alle 5 van ons cluppie hier door de gootsteen gespoeld. Ruikt en smaakt naar verrotting. Heb mogelijk nog 3cl hiervan staan. Mag je gratis af komen halen. Het is de verzendkosten niet waard. Suc6 met je Scotia ontdekking.
4 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 18 Okt 2021, 17:56

Dat snap ik dan niet, dat ze zo’n 11 yo die niet te hachelen is ‘gewoon’ bottelen en van hun probleem het probleem van hun slijters maken. En je naam te grabbel gooien bij degene die het koopt, al gaat dat te zien aan de sh*tload aan shoplinks niet heel hard.
Zou niemand het geproefd hebben voor het gebotteld werd? Wat is die masterblender daar aan het doen? Gezien de score hadden ze de vent die pakjes aanneemt ook wel aan het blenden kunnen zetten. :lol:
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Hubert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Hubert » 18 Okt 2021, 18:04

Deze 11 jarige is wat mij betreft wel een echte aanrader.
Uitstekende p/q verhouding en nog goed verkrijgbaar.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cotia-2010
1 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Okt 2021, 18:35

Hubert schreef:Deze 11 jarige is wat mij betreft wel een echte aanrader.
Uitstekende p/q verhouding en nog goed verkrijgbaar.

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... cotia-2010

100% mee eens.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Okt 2021, 18:41

Oogadal schreef:Dat snap ik dan niet, dat ze zo’n 11 yo die niet te hachelen is ‘gewoon’ bottelen en van hun probleem het probleem van hun slijters maken. En je naam te grabbel gooien bij degene die het koopt, al gaat dat te zien aan de sh*tload aan shoplinks niet heel hard.
Zou niemand het geproefd hebben voor het gebotteld werd? Wat is die masterblender daar aan het doen? Gezien de score hadden ze de vent die pakjes aanneemt ook wel aan het blenden kunnen zetten. :lol:

De door jou gestelde vragen hebben wij ook de revue laten passeren. Die masterblender had die dag ff z'n dag niet zeg maar. Mogelijk had hij zich ziek gemeld, en had de toilet lady z'n shift waargenomen. Of in de boardroom is die dag de beslissing genomen om het slechtste vat ooit te bottelen. Eens kijken wie er in zou trappen. Er schijnt flink ingezet te zijn bij de wedkantoren. Belchinezen zijn die dag in Campbeltown gesignaleerd.
5 x
Afbeelding

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 18 Okt 2021, 18:47

Erik1908 schreef:
Oogadal schreef:Dat snap ik dan niet, dat ze zo’n 11 yo die niet te hachelen is ‘gewoon’ bottelen en van hun probleem het probleem van hun slijters maken. En je naam te grabbel gooien bij degene die het koopt, al gaat dat te zien aan de sh*tload aan shoplinks niet heel hard.

De door jou gestelde vragen hebben wij ook de revue laten passeren. Die masterblender had die dag ff z'n dag niet zeg maar. Mogelijk had hij zich ziek gemeld, en had de toilet lady z'n shift waargenomen. Of in de boardroom is die dag de beslissing genomen om het slechtste vat ooit te bottelen. Eens kijken wie er in zou trappen. Er schijnt flink ingezet te zijn bij de wedkantoren. Belchinezen zijn die dag in Campbeltown gesignaleerd.

Mijn hemel ja…dat was by far 1 van de zwartste dagen in de whiskywereld. Een diepterecord is ook een record zullen we maar denken :bigsmile maar idd, dat er zo’n probleem bij de slijters gedumpt worden die hun geld weer jaren roerloos op de plank zien staan, eerder minder waard wordend dan meer, is ronduit kl*te
2 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Okt 2021, 18:58

Maar effe serieus:

Ik heb best wat whiskies geproefd waarvan je op voorhand wist dat het niks zou zijn. Bv Highland Red uit Egypte. Episch geschonken uit een petfles.
Of whisky is gewoon je smaak niet: Caol Ila en ik worden nooit vrienden. Dat maakt het uiteraard geen slechte whisky.

Maar bij die Scotia had ik echt het idee: dit kan echt niet.

Ik liep pas langs de bosvijver in ons dorp. En toen wist ik het weer: rottend blad in stilstaand water. Daar doet die Scotia me aan denken.
3 x
Afbeelding

cor0566
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 18 Okt 2021, 19:52

De bewuste 11 jarige deed mij qua recensie aan een " ook verguisde " Springbank denken, daarvandaan dat ik zoiets had van
" ik ga hem aanschaffen ". eigenlijk een vorm van nieuwsgierigheid.

Voor de liefhebbers, het betrof deze Springbank :
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/862

:bigsmile

Groet Cor.
0 x

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 18 Okt 2021, 20:03

cor0566 schreef:De bewuste 11 jarige deed mij qua recensie aan een " ook verguisde " Springbank denken, daarvandaan dat ik zoiets had van
" ik ga hem aanschaffen ". eigenlijk een vorm van nieuwsgierigheid.

Voor de liefhebbers, het betrof deze Springbank :
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/862

:bigsmile

Groet Cor.

Euhhh. Die begrijp ik ff niet. Ik zou daar dan juist met een flinke boog omheen lopen. Ik kan m'n geld tenslotte maar 1x kwijt.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”