The Scotch Malt Whisky Society
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Re: The Scotch Malt Whisky Society
Gisteren mijn eerste SMWS flesjes besteld, eens kijken of het de moeite waard is. Nu maar vast sparen voor de WDS bottelingen 

0 x
MaltMuppet schreef:Gisteren mijn eerste SMWS flesjes besteld, eens kijken of het de moeite waard is. Nu maar vast sparen voor de WDS bottelingen
En, hoe was het? Ben benieuwd!
Smws klinkt super interessant voor mij, iemand die relatief nieuw is bij de ib’s en cask strengths. Ik vind het idee van een interessante finish op een cask strength echt leuk. Smws heeft af en toe wel leuke dingen ertussen staan maar ‘t overgrote deel lijkt op dit moment niet heel speciaal. De feb outturn is niet echt iets waar ik lid voor zou worden
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Ms2213 schreef:En, hoe was het? Ben benieuwd!![]()
Smws klinkt super interessant voor mij, iemand die relatief nieuw is bij de ib’s en cask strengths. Ik vind het idee van een interessante finish op een cask strength echt leuk. Smws heeft af en toe wel leuke dingen ertussen staan maar ‘t overgrote deel lijkt op dit moment niet heel speciaal. De feb outturn is niet echt iets waar ik lid voor zou worden
De flesjes zijn inmiddels open. Op zich allemaal prima whisky, maar niet super bijzonder. Heb een Auchentoshan 19y, een Linkwood 11y en een Blair Athol 14y. De Blair Athol vind ik persoonlijk nog de beste, maar dat kan natuurlijk ook gewoon zijn om dat het profiel me het meeste aanstaat. Ik ben nog ontdekkende welke profielen ze allemaal hebben en wat voor smaken daar vervolgens onder vallen. Deze 3 flessen waren een set, waardoor de prijs per fles wat lager lag. Leek me mooi om de ontdekkingstocht mee te beginnen.
Algemeen beeld is dat ze vrij veel erg jong spul hebben, kwa prijs is het dan aan de hoge kant. De interessante oudere bottelingen zijn dan gelijk weer heel erg duur. Ik ben er dus nog niet over uit wat ik er nou van vind, maar ook nog maar net 1 maand lid. Ik wil ook nog een tasting bijwonen etc.
Als je echt nog helemaal aan het begin van je whiskyreis staat zou ik adviseren om eerst lekker samples te gaan proberen bij de diverse aanbieders hier op het forum. Dan kan je veel meer verschillende dingen proeven om uit te vinden wat je lekker vind.
Mocht je toch overwegen om lid te worden van deze club, dan moet je maar ff een PM sturen. Dan kan ik je een code geven waarmee je 20% korting krijgt en daardoor ik ook weer een korting op een fles krijg

1 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Wellicht interessant voor iemand die overweegt lid te worden. Momenteel krijg je met de code MAVERICK40 40% korting op een lidmaatschap. Daarbij kan je vervolgens ook nog een bottlevoucher toevoegen twv 50,- waar je vervolgens ook die korting op krijgt. Uiteindelijk betaal je dan 75,-, waarbij dus ook die voucher in zit. Je bent dan dus voor 25,- lid 

0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Zijn er nog forumers die morgen naar de tasting in den haag gaan? Ik ga samen met mijn broer, voor ons de eerste keer een smws tasting. Ben benieuwd of het wat is 
0 x
MaltMuppet schreef:Zijn er nog forumers die morgen naar de tasting in den haag gaan? Ik ga samen met mijn broer, voor ons de eerste keer een smws tasting. Ben benieuwd of het wat is
Hoe was het? Ik zat zelf in België dus was er juist een keer niet bij (jammer, want leek me al zo leuk om forumleden tegen te komen bij zo'n tasting
)
0 x
- MaltMuppet
- Top bijdrager

Daan schreef:Hoe was het? Ik zat zelf in België dus was er juist een keer niet bij (jammer, want leek me al zo leuk om forumleden tegen te komen bij zo'n tasting)
Ik vond het voor herhaling vatbaar
Leuke avond gehad, mooie whisky’s geproefd. Heel gemoedelijk sfeertje met allemaal whisky geeks. Weer eens wat anders dan de tastings van mijn lokale slijter.Van te voren ook nog even een dram geprobeerd uit het vat wat ze daar hebben staan, leuk spul!
1 x
Na mijn eerste jaar lid te zijn van SMWS, enkele flesjes thuis en veel verschillende SMWS (partner-)bars (Schotland / NL / DE / Japan) is het tijd voor het vernieuwen van mijn lidmaatschap.
Enkel zit ik toch wat in dubio, ik heb veel mooie dingen kunnen drinken door het lidmaatschap, met hoogtepunt Bar Keller in Kyoto die enkel toegankelijk was voor SMWS of leden van de bar, maar €95 is natuurlijk toch wel weer veel geld.
De €95 renewal is natuurlijk met de mystery malt wat leuk is.
Voor andere leden die in mijn positie zijn/waren :
Waarom hebben jullie verlengd, of waarom noujuist niet?
Enkel zit ik toch wat in dubio, ik heb veel mooie dingen kunnen drinken door het lidmaatschap, met hoogtepunt Bar Keller in Kyoto die enkel toegankelijk was voor SMWS of leden van de bar, maar €95 is natuurlijk toch wel weer veel geld.
De €95 renewal is natuurlijk met de mystery malt wat leuk is.
Voor andere leden die in mijn positie zijn/waren :
Waarom hebben jullie verlengd, of waarom noujuist niet?
0 x
Ik zou gewoon wachten op een ander aanbod of kijken dat je de verlenging kan doen zonder die mystery malt als je lid wil blijven.
Volgens mij zitten ze ook op Facebook / social media dus je kan een berichtje eruit doen dat je wil verlengen zonder extra fles.
Het was wel een leuke club maar ik ben er al een aantal jaar weer uit, ik vond de prijzen enorm gestegen en de kwaliteit niet navenant.
Volgens mij zitten ze ook op Facebook / social media dus je kan een berichtje eruit doen dat je wil verlengen zonder extra fles.
Het was wel een leuke club maar ik ben er al een aantal jaar weer uit, ik vond de prijzen enorm gestegen en de kwaliteit niet navenant.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”