Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 04 Dec 2019, 09:44

Kapre schreef:Wellicht een beetje off-topic, maar.....
Voor wie groot fan is van de GD 18 Allardice, en dus van dat zwaardere houterige profiel nog een tip.
Kijk ook eens naar Armagnac, zoals van Le Basque of Gaston Legrand.
Dat heeft ook dat profiel, en komt naar mijn idee aardig in de buurt van de GD 18.
:D :goedgedaan

Ik heb al een flesje staan inderdaad, opgepikt nadat men mij daar bij VW in Amersfoort ook op had gewezen :bigsmile
Maar alsnog bedankt voor de tip!
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 04 Dec 2019, 10:16

Kapre schreef:Toch wel opmerkelijk en grappig ook dat hele gedoe rond die GD 18 Allardice.
Ik herinner me natuurlijk nog goed dat veel mensen (terecht) veel flessen van de oude GD 15 Revival stockten omdat die er uit zou gaan en die van super kwaliteit was, en natuurlijk die bonusjaren op de leeftijd had.
Zelf heb ik er ook een aantal van gekocht destijds.
Het opmerkelijke is, dat destijds bijna niemand gecharmeerd was van de GD 18, bijna iedereen vond de GD 15 veel lekkerder.
De GD 18 is ook naar mijn mening toch wat te "heavy", te veel taninne, houterig, in vergelijking met de oude GD 15.
Nu de GD 18 op het punt staat te gaan verdwijnen is iedereen blijkbaar ineens groot fan.
Nadeel is wel dat hij 2x zo duur is als destijds de GD 15 :o

Ahh ja de 'goede ouwe tijd', rond de €40 voor een Revival. Dat was toen echt m'n favoriet, dan moet ik er ook gelijk bij zeggen dat ik destijds een klein budget had en mezelf had ingelezen dat je inderdaad beter de Revival i.p.v. de Allardice kon kopen :gnif

Toen de Revival er in 2015 uitging heb ik er helaas maar eentje van gebunkerd, achteraf stom maar ook logisch gezien de financiën. Na een mislukte zoektocht naar een waardige vervanger toch maar het alternatief gekozen in de vorm van de Allardice, aangezien de 12yo Original tegenviel als ik hem naast de Revival hield. Vond de Allardice meteen fantastisch, misschien nét niet Revival fantastisch, maar zeker een waardige vervanger. Er is nu ook niet echt een alternatief in mijn ogen, alhoewel ik goede verhalen heb gehoord over de Tamdhu 15. Die staat nu op m'n plank te wachten tot 'ie open mag :bigsmile

Nu tikt de tijd langzaam weg tot er bij de Allardice overgestapt kan worden van '90s naar 2002- distillaat. Het niet-bunkeren van de Revival laat ik geen tweede keer gebeuren met de Allardice in elk geval haha.
2 x

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 27 Dec 2019, 12:19

thijs100 schreef:Vaak is er een oudere jaren ‘90 botteling beschikbaar zoals hierboven (voor ongeveer zo’n prijs idd), en daarnaast een jongere jaren ‘00 botteling voor ongeveer 130 pond. Ik zou het er in ieder geval nooit voor over hebben.

Zijn inderdaad erg flinke prijzen, maar vergelijk ze eens met die van de nieuwe Batch 17. Die zijn even hoog.
De 25 jarige bij de plaatselijke slijter boven de 300.
Voorbeeldje: https://drankdozijn.nl/artikel/fles-glendronach-24-years-1994-px-puncheon-cask-70cl 350 euro.

Dus als je dan iets speciaals wilt waar voor jou een verhaal aan zit: (Ik heb hem zelf gevuld en de rondleiding was bla bla bla), dan kan ik mij voorstellen dat mensen het er wel voor over hebben.

Ik heb zelf een Cask 400 thuis staan, mijn vader heeft de zijne afgelopen kerst geopend en die ervaring (het proeven, de verhalen en de overigens heerlijke smaak) maken dat ik, als ik hopelijk komend voorjaar weer eens in Schotland ben, een plekje in mijn koffer reserveer voor een nieuwe fles.
Van de oudere variant welteverstaan...
1 x
Afbeelding

Janse1989
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Janse1989 » 15 Jan 2020, 09:36

Heeft er iemand toevallig een GD 18 liggen bottled in 2016?
0 x

Matthijsbroer
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Matthijsbroer » 16 Jan 2020, 14:51

Heb je een pb gestuurd ;)
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 19 Feb 2020, 21:30

Voor de geïnteresseerden, er is een nieuwe GAS bottling via Facebook ad 250 pond beschikbaar via loting.

Edit:
After many months of careful planning, Abbey Whisky and Sean Russell, The GAS founder are thrilled to introduce this exclusive GAS-GlenDronach!

A stunning example of an exquisite, old and rare GlenDronach. The liquid has been drawn from a Pedro Ximénez Sherry Puncheon after 27 years in cask. Beautifully presented, including an exclusive GAS branded Copita tasting glass.

12 lucky winners will also have their bottle personally signed by Master Blender, Rachel Barrie.

Due to anticipated high demand, numbers will be strictly limited and drawn via ballot.

£250

70cl | 54.5% Vol

Sign-up to the ballot below, for a chance to purchase this rare and exclusive bottling.

Good luck!
1 x
Afbeelding

wouster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor wouster » 20 Feb 2020, 08:51

pascaldo schreef:Voor de geïnteresseerden, er is een nieuwe GAS bottling via Facebook ad 250 pond beschikbaar via loting.

Edit:
After many months of careful planning, Abbey Whisky and Sean Russell, The GAS founder are thrilled to introduce this exclusive GAS-GlenDronach!

A stunning example of an exquisite, old and rare GlenDronach. The liquid has been drawn from a Pedro Ximénez Sherry Puncheon after 27 years in cask. Beautifully presented, including an exclusive GAS branded Copita tasting glass.

12 lucky winners will also have their bottle personally signed by Master Blender, Rachel Barrie.

Due to anticipated high demand, numbers will be strictly limited and drawn via ballot.

£250

70cl | 54.5% Vol

Sign-up to the ballot below, for a chance to purchase this rare and exclusive bottling.

Good luck!

Lijkt me leuk, maar kan het betreffende bericht niet vinden :(
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 20 Feb 2020, 09:23

wouster schreef:
pascaldo schreef:Voor de geïnteresseerden, er is een nieuwe GAS bottling via Facebook ad 250 pond beschikbaar via loting.

Lijkt me leuk, maar kan het betreffende bericht niet vinden :(

Het bericht staat op de Facebook pagina van The GAS (GlenDronach Appreciation Society)
1 x
Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 20 Feb 2020, 09:32

Kapre schreef:Toch wel opmerkelijk en grappig ook dat hele gedoe rond die GD 18 Allardice.
Ik herinner me natuurlijk nog goed dat veel mensen (terecht) veel flessen van de oude GD 15 Revival stockten omdat die er uit zou gaan en die van super kwaliteit was, en natuurlijk die bonusjaren op de leeftijd had.
Zelf heb ik er ook een aantal van gekocht destijds.
Het opmerkelijke is, dat destijds bijna niemand gecharmeerd was van de GD 18, bijna iedereen vond de GD 15 veel lekkerder.
De GD 18 is ook naar mijn mening toch wat te "heavy", te veel taninne, houterig, in vergelijking met de oude GD 15.
Nu de GD 18 op het punt staat te gaan verdwijnen is iedereen blijkbaar ineens groot fan.
Nadeel is wel dat hij 2x zo duur is als destijds de GD 15 :o

Hier nog even op terugkomend: ik heb ook destijds nog wat Allardice ingekocht, gebaseerd op super positieve ervaringen met oudere bottelingen, maar ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn 2018 botteling toch nog wat tegenvalt. Vind 'm wat vlak, inderdaad wat houterig (in beide zinnen des woords) en diepte missen. Misschien heeft ie wat meer lucht nodig, kan het niet uitsluiten... Zo viel de A'bunadh #58 mij in eerste instantie toch ook wat tegen, maar nu ik op de helft van de fles ben vind ik hem eigenlijk best wel erg goed. Dus tsja.
0 x

Guron
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Guron » 28 Feb 2020, 12:16

Edit:

£250

70cl | 54.5% Vol

Good luck!

Iemand geluk gehad?
1 x

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 28 Feb 2020, 13:08

Guron schreef:

Edit:

£250

70cl | 54.5% Vol

Good luck!

Iemand geluk gehad?

Yep, stuur je een privé bericht
0 x

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 28 Feb 2020, 13:52

Ik heb ook "geluk" maar zit nu toch te twijfelen of ik 'm al dan niet ga kopen. Nog tijd tot zondag om te beslissen.

Ja ik weet dat het elk jaar duurder wordt maar twee jaar geleden kostte de 1993 (toch het bekendere jaar voor GD) voor The Green Welly Stop nog €200, nu is er alweer 50% bij...
0 x

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 28 Feb 2020, 14:38

Ik heb niet met de loting mee gedaan. €300 voor 1 fles past op dit moment niet in mijn budget.
0 x
Afbeelding

MartinB
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MartinB » 28 Feb 2020, 15:36

Ik ben ook ingeloot, net als volgens mij iedereen die meegedaan heeft.
Ook ik twijfel flink. 330 euro is veel geld voor zo'n fles
0 x

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 28 Feb 2020, 16:18

Ik laat hem ook schieten. Moet dan 15 euro voor een 3cl sample vragen en er was weinig animo voor....
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”