Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor RvdB » 31 Okt 2019, 08:23

Nickolaas schreef:Bij de komende outturn van de SMWS een 10 yo (op 7 jaar Bourbon en 3 jaar PX), 59.5%. 52 pond exc alle shipping. Interesse? Let me know, ik overweeg 'm weer eens.

Ja interesse :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 31 Okt 2019, 08:46

RvdB schreef:
Nickolaas schreef:Bij de komende outturn van de SMWS een 10 yo (op 7 jaar Bourbon en 3 jaar PX), 59.5%. 52 pond exc alle shipping. Interesse? Let me know, ik overweeg 'm weer eens.

Ja interesse :goedgedaan

Ik zal eens kijken of en hoeveel ik er op de kop kan tikken :goedgedaan . Als dat er meer dan twee zijn, is de derde voor jou.
2 x
Afbeelding

Tinus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tinus » 04 Nov 2019, 16:58

Heb ik ook wel oren naar mocht het zover komen!
0 x
Afbeelding

Matthijsbroer
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Matthijsbroer » 04 Nov 2019, 19:41

Ik zou ook wel interesse hebben! Maar ik zal wel flink in de rij komen te staan haha! Mocht je meerdere flessen kunnen krijgen doe ik graag mee.
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 28 Nov 2019, 13:56

Er komt een nieuwe GlenDronach aan. Niet persé eentje waar ik op zat te wachten, maar als iemand hem ooit een keer open heeft staan sla ik hem ook niet af :bigsmile

FB_IMG_1574945307736.jpg
FB_IMG_1574945307736.jpg (57.15 KiB) 2128 keer bekeken
FB_IMG_1574945296660.jpg
FB_IMG_1574945296660.jpg (66.73 KiB) 2128 keer bekeken
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 29 Nov 2019, 22:38

Heeft iemand de 18 van 2019 al kunnen vergelijken met een editie van 2019 :)?
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 29 Nov 2019, 22:54

Ik ben wel nieuwsgierig naar 'traditionally peated'.

Zou ik deze 'traditionele' whisky kunnen vergelijken met de Caoran Reserve ?
"Subtitled 'Peat Ember', this used lightly peated barley for a smoky twist on the traditional character"
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 03 Dec 2019, 12:16

Demas schreef:Heeft iemand de 18 van 2019 al kunnen vergelijken met een editie van 2019 :)?

Ik heb een aantal 2018's en ben nog op zoek naar een 2019 versie voor de vergelijking. De 18's die ik in het wild tegenkom komen nog uit 2018 en om nou €15 meer (€95!) te betalen voor een 2019 bij D12.. Nou nee. Wacht wel tot ik er eentje tegenkom bij m'n plaatselijke slijter/Gall & Gall voor rond de €70.
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 03 Dec 2019, 16:48

Lakerfield schreef:Ik heb een aantal 2018's en ben nog op zoek naar een 2019 versie voor de vergelijking. De 18's die ik in het wild tegenkom komen nog uit 2018 en om nou €15 meer (€95!) te betalen voor een 2019 bij D12.. Nou nee. Wacht wel tot ik er eentje tegenkom bij m'n plaatselijke slijter/Gall & Gall voor rond de €70.

Zodra je die tegenkomt bij de G&G voor 70 dan wil ik dat graag weten. Dan schaf ik direct een doos aan.
Ik ben nog nooit een Gall ingelopen waarbij ik vond dat ze schappelijke prijzen hanteerden. Zelfs tijdens de wilde whiskydagen kun je dezelfde whiskies elders vaak goedkoper vinden. (Op een enkele aanbieding voor kaarthouders na dan).
Verder verwacht ik niet dat de 18 uit 2019 voor onder de 95 te vinden zal zijn. De marketing afdeling van Glendronach weet ook wel dat de vraag hoog is vanwege de hype rondom de leeftijden.
Als je de 2019 versie wilt hebben dan zul je helaas wat dieper in de buidel moeten tasten...
0 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 03 Dec 2019, 18:28

Yvesss88 schreef:
Lakerfield schreef:Ik heb een aantal 2018's en ben nog op zoek naar een 2019 versie voor de vergelijking. De 18's die ik in het wild tegenkom komen nog uit 2018 en om nou €15 meer (€95!) te betalen voor een 2019 bij D12.. Nou nee. Wacht wel tot ik er eentje tegenkom bij m'n plaatselijke slijter/Gall & Gall voor rond de €70.

Zodra je die tegenkomt bij de G&G voor 70 dan wil ik dat graag weten. Dan schaf ik direct een doos aan.
Ik ben nog nooit een Gall ingelopen waarbij ik vond dat ze schappelijke prijzen hanteerden. Zelfs tijdens de wilde whiskydagen kun je dezelfde whiskies elders vaak goedkoper vinden. (Op een enkele aanbieding voor kaarthouders na dan).
Verder verwacht ik niet dat de 18 uit 2019 voor onder de 95 te vinden zal zijn. De marketing afdeling van Glendronach weet ook wel dat de vraag hoog is vanwege de hype rondom de leeftijden.
Als je de 2019 versie wilt hebben dan zul je helaas wat dieper in de buidel moeten tasten...

Kaarthouder zijn heb je zo weer terugverdiend, de Gall & Gall vestigingen die de Allardice nog hebben hanteren vaak de prijs van €77,99. Met 10% korting is dat een koopje. Verder ben ik het eens met de prijzen in het algemeen daar.
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 03 Dec 2019, 20:30

Lakerfield schreef:Kaarthouder zijn heb je zo weer terugverdiend, de Gall & Gall vestigingen die de Allardice nog hebben hanteren vaak de prijs van €77,99. Met 10% korting is dat een koopje. Verder ben ik het eens met de prijzen in het algemeen daar.

Klopt, zo heb ik met sommige acties de Allardice nog wel eens voor tussen de 5 en 6 tientjes aangeschaft.
Probleem is alleen: vind tegenwoordig nog maar eens een Gall & Gall die de Allardice heeft.
Online is ie ook uit het aanbod gehaald inmiddels :(
0 x

Afbeelding

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 03 Dec 2019, 21:18

Daan schreef:
Lakerfield schreef:Kaarthouder zijn heb je zo weer terugverdiend, de Gall & Gall vestigingen die de Allardice nog hebben hanteren vaak de prijs van €77,99. Met 10% korting is dat een koopje. Verder ben ik het eens met de prijzen in het algemeen daar.

Klopt, zo heb ik met sommige acties de Allardice nog wel eens voor tussen de 5 en 6 tientjes aangeschaft.
Probleem is alleen: vind tegenwoordig nog maar eens een Gall & Gall die de Allardice heeft.
Online is ie ook uit het aanbod gehaald inmiddels :(

Had eind vorig jaar volgens mij een eenmalige kortingsbon van 20% op een whisky naar keuze gekregen, ja drie keer raden welke fles ik meenam :bigsmile En inderdaad je moet er nu geluk mee hebben wil je er nog eentje vinden. Zonder denigrerend over te komen, ik vind ze nog wel eens bij vestigingen in minder welvarende buurten. Het is tevens een leuk excuus om een Gall & Gall binnen te lopen als m'n vriendin en ik een stad/dorp bezoeken.. Mooiste moment was toch wel dat ze vroeg of ik niet beter alle drie de flessen op de plank mee kon nemen toen ik er met eentje in m'n handen stond. Marriage material :yes
6 x

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 04 Dec 2019, 07:55

Toch wel opmerkelijk en grappig ook dat hele gedoe rond die GD 18 Allardice.
Ik herinner me natuurlijk nog goed dat veel mensen (terecht) veel flessen van de oude GD 15 Revival stockten omdat die er uit zou gaan en die van super kwaliteit was, en natuurlijk die bonusjaren op de leeftijd had.
Zelf heb ik er ook een aantal van gekocht destijds.
Het opmerkelijke is, dat destijds bijna niemand gecharmeerd was van de GD 18, bijna iedereen vond de GD 15 veel lekkerder.
De GD 18 is ook naar mijn mening toch wat te "heavy", te veel taninne, houterig, in vergelijking met de oude GD 15.
Nu de GD 18 op het punt staat te gaan verdwijnen is iedereen blijkbaar ineens groot fan.
Nadeel is wel dat hij 2x zo duur is als destijds de GD 15 :o
2 x
Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 04 Dec 2019, 09:23

Kapre schreef:Toch wel opmerkelijk en grappig ook dat hele gedoe rond die GD 18 Allardice.
Ik herinner me natuurlijk nog goed dat veel mensen (terecht) veel flessen van de oude GD 15 Revival stockten omdat die er uit zou gaan en die van super kwaliteit was, en natuurlijk die bonusjaren op de leeftijd had.
Zelf heb ik er ook een aantal van gekocht destijds.
Het opmerkelijke is, dat destijds bijna niemand gecharmeerd was van de GD 18, bijna iedereen vond de GD 15 veel lekkerder.
De GD 18 is ook naar mijn mening toch wat te "heavy", te veel taninne, houterig, in vergelijking met de oude GD 15.
Nu de GD 18 op het punt staat te gaan verdwijnen is iedereen blijkbaar ineens groot fan.
Nadeel is wel dat hij 2x zo duur is als destijds de GD 15 :o

Als je wat oude posts van mij terug zoekt uit die periode zul je zien dat dat niet voor iedereen gold ;)
Ik ben altijd meer fan geweest van de Allardice dan de Revival. Ik ben juist gek op dat zware oude sherryprofiel (hout, tabak, leer, antiekwinkel gecombineerd met stevige, oude sherry)

Needless to say dat ik al een voorraadje Allardices heb opgebouwd, maar ik ben eerlijk gezegd minder gecharmeerd van bijvoorbeeld de 2017/2018 bottelingen en 2015 (die ik geweldig vond) kom je amper nog tegen.

Mocht 2019 nou weer geweldig zijn en D12 komt met een leuke eindejaarsdeal dan ga ik toch nog wat moeite doen plankruimte vrij te maken hier :Slainte
0 x

Afbeelding

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 04 Dec 2019, 09:41

Wellicht een beetje off-topic, maar.....
Voor wie groot fan is van de GD 18 Allardice, en dus van dat zwaardere houterige profiel nog een tip.
Kijk ook eens naar Armagnac, zoals van Le Basque of Gaston Legrand.
Dat heeft ook dat profiel, en komt naar mijn idee aardig in de buurt van de GD 18.
:D :goedgedaan
3 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”