Glendronach Expressies
-
whisky4wood
- Senior

Re: Glendronach Expressies
Hoi Allen, ik lees dit draadje en ik ben nieuwsgierig geworden naar het merk Glendronach, nu zie ik de revival 15 bij drankgigant in de aanbieding van 160 voor 120. Het is wel veel geld voor een 15 jaar oude, is ie het waard? Op zich wel mijn smaakprofiel, maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. Een 21 jaar oude parliament staat voor 100. Is de keus dan snel gemaakt. Zijn bijna niet te vergelijken denk ik. Graag jullie mening.
1 x
whisky4wood schreef:Hoi Allen, ik lees dit draadje en ik ben nieuwsgierig geworden naar het merk Glendronach, nu zie ik de revival 15 bij drankgigant in de aanbieding van 160 voor 120. Het is wel veel geld voor een 15 jaar oude, is ie het waard? Op zich wel mijn smaakprofiel, maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. Een 21 jaar oude parliament staat voor 100. Is de keus dan snel gemaakt. Zijn bijna niet te vergelijken denk ik. Graag jullie mening.
Dan is de keus snel gemaakt ja. Voor de 21 gaan!
Ik heb de oude en nieuwe 15 geproefd en de oude is vele malen beter in mijn ogen. De nieuwe is echt geen beroerde hoor, absoluut niet. Maar die zou niet meer mogen kosten dan 60 - 70eu. Lekker laten liggen bij DG dus en de 21 aanschaffen
Aan de 18 heb je trouwens ook een hele goeie en die is ook weer wat goedkoper. Doe er je voordeel mee
2 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
Yvesss88 schreef:whisky4wood schreef:Hoi Allen, ik lees dit draadje en ik ben nieuwsgierig geworden naar het merk Glendronach, nu zie ik de revival 15 bij drankgigant in de aanbieding van 160 voor 120. Het is wel veel geld voor een 15 jaar oude, is ie het waard? Op zich wel mijn smaakprofiel, maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. Een 21 jaar oude parliament staat voor 100. Is de keus dan snel gemaakt. Zijn bijna niet te vergelijken denk ik. Graag jullie mening.
Dan is de keus snel gemaakt ja. Voor de 21 gaan!
Ik heb de oude en nieuwe 15 geproefd en de oude is vele malen beter in mijn ogen. De nieuwe is echt geen beroerde hoor, absoluut niet. Maar die zou niet meer mogen kosten dan 60 - 70eu. Lekker laten liggen bij DG dus en de 21 aanschaffen![]()
Aan de 18 heb je trouwens ook een hele goeie en die is ook weer wat goedkoper. Doe er je voordeel mee
Bij drankgigant bieden ze de oude nog aan denk ik. Vandaar de prijs..
1 x
whisky4wood schreef:Hoi Allen, ik lees dit draadje en ik ben nieuwsgierig geworden naar het merk Glendronach, nu zie ik de revival 15 bij drankgigant in de aanbieding van 160 voor 120. Het is wel veel geld voor een 15 jaar oude, is ie het waard? Op zich wel mijn smaakprofiel, maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. Een 21 jaar oude parliament staat voor 100. Is de keus dan snel gemaakt. Zijn bijna niet te vergelijken denk ik. Graag jullie mening.
Ik zou gaan voor de 18Y uit 2018, die is eigenlijk 23Y en meer waar voor je geld dan de nieuwe 15 die echt 15 jaar is
.
1 x
-
whisky4wood
- Senior

mooi, de keus is snel gemaakt de 18 of 21. Bedankt voor de vlotte reacties. Fijne avond en proost. 

1 x
Demas schreef:Bij drankgigant bieden ze de oude nog aan denk ik. Vandaar de prijs..
Oops...Ik ging automatisch uit dat het over de nieuwe revival ging. Die tikt op sommige sites namelijk ook de 100eu aan. Maar ook de oude lekker laten liggen voor 120eu en inderdaad gaan voor de 18 en 21 of één van die heerlijke single casks
2002 is btw een jaar dat ze bij GD uitstekende Oloroso vaten hebben gebruikt
2 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/
-
whisky4wood
- Senior

ik ging er ook vanuit dat de 15 de oude was, maar dat hoeft dus niet. In de beschrijving staat dat het een nieuwe release was vanwege de nieuwe start. Nou ja, ik neem hem toch niet.
0 x
Bij masters of malt waren wat flessen van batch 17 te koop....
Idem https://www.thegreenwellystop.co.uk
0 x
Khajuraho schreef:Bij masters of malt waren wat flessen van batch 17 te koop....
Idem https://www.thegreenwellystop.co.uk
Ja alleen die waren in de pre sale al pleite. Hier hadden ze van alles nu 1 a 2 op voorraad. Maar wat ik zo hoorde in oktober al naar Nederland te komen.
1 x
Yvesss88 schreef:2002 is btw een jaar dat ze bij GD uitstekende Oloroso vaten hebben gebruikt
Hoe bedoel je dit precies? Hebben ze in 2002 uitstekende vaten afgevuld, of vanaf toen in gebruik genomen en later afgevuld?
Geld dat uitsluitend voor de Oloroso vaten of ook voor de PX vaten?
Is dit uit eigen ervaring of baseer je dit ergens anders op?
2 x
Skiddilly schreef:Hoe bedoel je dit precies? Hebben ze in 2002 uitstekende vaten afgevuld, of vanaf toen in gebruik genomen en later afgevuld?
Geld dat uitsluitend voor de Oloroso vaten of ook voor de PX vaten?
Is dit uit eigen ervaring of baseer je dit ergens anders op?
2002 is het jaar geweest dat ze uitstekend kwaliteit Oloroso vaten hebben kunnen bemachtigen en ook hebben gebruikt. Dit zegt dus enkel wat over Oloroso en niet over px.
Bron is Willem Ham eigenaar van Het Kompas whiskybar Texel. Die heeft goede connecties binnen de bedrijfstak en is zelf ook groot Glendronach fan.
3 x
Freezeroz schreef:whisky4wood schreef:Hoi Allen, ik lees dit draadje en ik ben nieuwsgierig geworden naar het merk Glendronach, nu zie ik de revival 15 bij drankgigant in de aanbieding van 160 voor 120. Het is wel veel geld voor een 15 jaar oude, is ie het waard? Op zich wel mijn smaakprofiel, maar ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. Een 21 jaar oude parliament staat voor 100. Is de keus dan snel gemaakt. Zijn bijna niet te vergelijken denk ik. Graag jullie mening.
Ik zou gaan voor de 18Y uit 2018, die is eigenlijk 23Y en meer waar voor je geld dan de nieuwe 15 die echt 15 jaar is.
Ik maak wss een verkeerde redenatie maar is het niet veel ‘voordeliger’ om de 21y te kopen? Hier koop je dan toch een 26-jarige vr pakweg 100€?
0 x
Nuyts schreef:Ik maak wss een verkeerde redenatie maar is het niet veel ‘voordeliger’ om de 21y te kopen? Hier koop je dan toch een 26-jarige vr pakweg 100€?
Nee je maakt in principe een juiste redenatie, alleen de 18yo en 21yo zijn qua karakter heel verschillend, ik denk dat dat bedoeld werd. De 21yo is gerijpt op een combinatie van px en oloroso, de 18yo uitsluitend op oloroso.
1 x
Daan schreef:Nuyts schreef:Ik maak wss een verkeerde redenatie maar is het niet veel ‘voordeliger’ om de 21y te kopen? Hier koop je dan toch een 26-jarige vr pakweg 100€?
Nee je maakt in principe een juiste redenatie, alleen de 18yo en 21yo zijn qua karakter heel verschillend, ik denk dat dat bedoeld werd. De 21yo is gerijpt op een combinatie van px en oloroso, de 18yo uitsluitend op oloroso.
Owkay, thx Daan.
Als ik de scores op whiskybase bekijk vd 21y (gebotteld in 2017), zie ik steeds +-90 punten... moet dan toch kleine topper van formaat zijn?
we spreken hier dus over een 26-jarige whisky gezien de sluiting van GD tss ‘96’ en ‘01... interessant

0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”