Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Apr 2019, 20:12
Jaja, WB scores..., je kunt er een boek over schrijven...
Maar op één dram je oordeel baseren blijft tricky, maar de Bruichladdich van HomC is op zich een aardige dram die ik 87 zou kunnen scoren als ie voor een normale prijs in de winkels zou staan; de € 122.95 die deze 14 yo moet kosten is totaal van de pot getrokken en dat schept hoge verwachtingen wat betreft de kwaliteit. En die is, let's be honest, gewoon middelmaat.
Als ik dat afzet tegen een andere 14 yo, alleen dan van een distillery waar maar zelden iets vandaan komt wat middelmaat is, die ongeveer de helft kost en op WB nog niet eens aan 88 punten komt dan denk ik dat mijn 85 punten voor de Laddie echt in lijn ligt.
Met droge ogen zeggen dat die Laddie beter is als de Hazelburn wordt een taai verhaal denk ik, hoef je de prijs nog niet eens in ogenschouw te nemen.
Wat betreft kwistig met punten, ja, ik denk sommigen wel, maar die heb ik er snel uitgefilterd.
Maar de meeste mensen op WB die we van hier kennen plus nog een klein handjevol wat hier niet actief is maar wel veel op WB, scoort over het algemeen tussen de 85 en 92. Onder de 85 is eigenlijk 'laat maar staan'. 85 -86 = ok, geen top, 87-88 = daar wordt je vrolijk van, 89-90 = daar wordt je zelfs enthousiast van, 90 - 91 = nou, het kan toch niet heel veel beter, 92 > = die krijg je maar eens per jaar voorgeschoteld, kippenvel whisky dus. Met als uitzondering de BFYB; die moet 87 of hoger scoren om in aanmerking te komen voor deze prestigieuze titel.
0 x