TmKing schreef:Ondertussen:
Die prijzen![]()
![]()
Zo dan. Inderdaad zeg..
TmKing schreef:Ondertussen:
Die prijzen![]()
![]()

Het lijkt me dat je ze dan in die twee weken ook als set moet aanbieden en niet per stuk. Bij een overeengekomen prijs per stuk behoor je ook te leveren.TmKing schreef:...
Gedurende 2 weken houden we de reeks compleet voor een bijzondere liefhebber onder jullie en deze krijgt 10% korting als hij/zij de 8 flessen tegelijk aankoopt (2214,00 euro ipv 2460,00 euro)...

nigel_tufnel schreef:Ze doen maar.
Ik zei het al eerder: de prijzen zijn gewoonweg absurd!
Ik doe in ieder geval niet mee aan het spelletje.![]()
Voor dat geld zijn er leukere dingen te krijgen.
En voor iedereen die deze wil kopen om te flippen/beleggen:
ik kan me moeilijk voorstellen dat je zo'n fles van 1993 gaat kunnen verkopen voor 400-500 euro.

Casketje schreef:Mag ik die glazen bol even lenen?
nigel_tufnel schreef:Casketje schreef:Mag ik die glazen bol even lenen?
Een glazen bol heb ik niet en misschien zit ik ernaast.
Maar dat bedrag geven voor een 25 jarige GlenDronach?!
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel flessen zullen opengaan.
Dus veel personen gaan 'm niet geproefd hebben.
Op welke basis ga je dan zo'n bedrag uitgeven? Speculatieve ratings op Whiskybase?
Misschien is er hier en daar een gek die een zot bedrag op een veiling gaat geven.
Maar dat is bij Highland Park en hun figuurzaagstukjes(zeker de Fire en Ice) ook geweest (en kijk nu).

Casketje schreef:nigel_tufnel schreef:Casketje schreef:Mag ik die glazen bol even lenen?
Een glazen bol heb ik niet en misschien zit ik ernaast.
Maar dat bedrag geven voor een 25 jarige GlenDronach?!
Ik denk eerlijk gezegd dat er niet veel flessen zullen opengaan.
Dus veel personen gaan 'm niet geproefd hebben.
Op welke basis ga je dan zo'n bedrag uitgeven? Speculatieve ratings op Whiskybase?
Misschien is er hier en daar een gek die een zot bedrag op een veiling gaat geven.
Maar dat is bij Highland Park en hun figuurzaagstukjes(zeker de Fire en Ice) ook geweest (en kijk nu).
Toch wel een substantieel onderscheid: die releases van HP waren een marketing gimmick. Kwaliteit, exclusiviteit, schaarste zijn allemaal begrippen die bij huidige single casks van Glendronach aanwezig zijn - en gezien Macallan ofwel volledig onbetaalbaar is geworden en de laatste jaren niks deftig meer op de markt heeft gebracht beginnen meer en meer mensen nu naar GD te kijken.
Als je ziet hoe deze batch 16 overal voor quasi om het even welke prijs uitverkoop - het is imo absurd dat mensen vroegere releases verkopen enkel en alleen om deze batch 16 te kunnen kopen maar dat is nu eenmaal de realiteit. Komt daar nog eens bij dat 1993, en zeker die reeks 652, 653, 654, 655 en nu 656 beschouwd wordt als de crème de là crème onder de GD's en het zou me niet verbazen dat ze binnenkort voor nog véél meer gaan verkopen.
Ze halen trouwens nu al makkelijk £320-£350 op veilingen, dus met kosten & shipping bij zit je al vlot over de €400-€450...

Casketje schreef:nigel_tufnel schreef:Toch wel een substantieel onderscheid: die releases van HP waren een marketing gimmick. Kwaliteit, exclusiviteit, schaarste zijn allemaal begrippen die bij huidige single casks van Glendronach aanwezig zijn - en gezien Macallan ofwel volledig onbetaalbaar is geworden en de laatste jaren niks deftig meer op de markt heeft gebracht beginnen meer en meer mensen nu naar GD te kijken.
Als je ziet hoe deze batch 16 overal voor quasi om het even welke prijs uitverkoop - het is imo absurd dat mensen vroegere releases verkopen enkel en alleen om deze batch 16 te kunnen kopen maar dat is nu eenmaal de realiteit. Komt daar nog eens bij dat 1993, en zeker die reeks 652, 653, 654, 655 en nu 656 beschouwd wordt als de crème de là crème onder de GD's en het zou me niet verbazen dat ze binnenkort voor nog véél meer gaan verkopen.
Ze halen trouwens nu al makkelijk £320-£350 op veilingen, dus met kosten & shipping bij zit je al vlot over de €400-€450...

nigel_tufnel schreef:Toch wel een substantieel
Ze halen trouwens nu al makkelijk £320-£350 op veilingen, dus met kosten &
Het refereren naar Highland Park was om het tegenvallend "flippen" te verduidelijken.
Denk ook maar eens aan het bedrag dat de verkoper aan de veiling moet betalen.
Op de laatste veiling van Whiskyauction is de 1993 #653 blijkbaar voor 309 euro verkocht.
De koper moet hier geen commissie betalen. De verkoper moet bijna 21% laten vallen!
Wat neerkomt op een 235-240 euro voor de verkoper, en wat was de aankoopprijs?
Volgens mij zijn het de 1993's die op 15.1.1993 gemaakt zijn die de crème de la crème zijn, niet deze latere casknummers.
Wat wel opvalt is dat deze laatste edities imho behoorlijk wat speculatieve ratings krijgen.
We zullen het zien, maar nogmaals ik doe niet mee!

GlenronachBE3000 schreef:Reeks 652-656 zijn allen op dezelfde dag namelijk 15/3/1993 gemaakt. Ik zie niet in waarom die hogere casknummers minder goed zouden zijn. Dat zal ik proefondervindelijk nog wel eens uitzoeken.

TmKing schreef:Ik moet de eerste tegenvallende single cask GD batch nog tegenkomen, het zijn stuk voor stuk dikke toppers!
Ook de 1993’s die niet gebotteld zijn op 15/01/1993, zijn top hoor![]()

MisterMonkeyDonkey schreef:TmKing schreef:Ik moet de eerste tegenvallende single cask GD batch nog tegenkomen, het zijn stuk voor stuk dikke toppers!
Ook de 1993’s die niet gebotteld zijn op 15/01/1993, zijn top hoor![]()
Hier ben ik het wel mee eens, maar de prijzen die ze er nu voor vragen zijn me toch wat te gek. Tot circa 200euro voor een top GD single cask van jaar of 20-25 heb ik er nog wel voor over. 300 euro of meer vind ik belachelijk. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten