Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor Dre » 20 Nov 2020, 15:27

HammerHead schreef:Als je echt meer zekerheid wilt zou je ook kunnen proberen hier eerst wat samples te scoren op het aanbodgedeelte.

Ga jij hier nú nog een beetje Ardbeg samples zitten promoten?! :Protest :blacklist :gnif

En aan
Nickvanderlinde298 schreef:

Wat betreft wat aan te raden na een Uigeadail: Als Abv het belangrijkst is, dan is een Corryvreckan inderdaad logisch. Maar qua smaak en rijping liggen An Oa en Uigeadail meer in lijn (allebei naast ex-bourbon óók ex-sherryvaten gebruikt), alleen dan de Uigeadail eigenlijk wel als stevig en veel voller verlengstuk van de An Oa in plaats van andersom.
Persoonlijk zie ik de Corry meer als steviger/mooier verlengstuk van de Ten. (allebei alleen ex-bourbon vaten)

Maar helemaal eens met Hammerhead, zelf proeven is in zo'n geval het beste.
2 x

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 20 Nov 2020, 18:05

Dre schreef:
HammerHead schreef:Als je echt meer zekerheid wilt zou je ook kunnen proberen hier eerst wat samples te scoren op het aanbodgedeelte.

Ga jij hier nú nog een beetje Ardbeg samples zitten promoten?! :Protest :blacklist :gnif

Haha, dat krijg je ervan als je tijdens werk met een half oog op forumberichten gaat reageren. Ik was op het moment dat ik dat typte de context met de LVMH-juristen "spontaan" even vergeten.

Ik zou zeggen: snel zijn voordat alle aanbieders hun samples straks hebben ingeleverd voor vernietiging.
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Nov 2020, 18:28

Ik doe niks in samples, maar maak graag een uitzondering voor de Uigeadail. :lol:
Die staat hier altijd open en ik zeg yok fou meneer Louis de Tasjesboer, ik bepaal zelf wel of ik mijn betaalde waar doorverkoop. Of weggeef.
5 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

MGB
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MGB » 24 Nov 2020, 15:29

De nieuwe Ardbeg 25 gaat er nu binnenkort aankomen...

Zie ook https://www.whiskynotes.be/2020/whisky-news/ardbeg-25-teeling-blackpitts-glenmorangie-tale-of-cake/

AGED FOR 25 YEARS...

Dear Committee Member

It’s been an eventful quarter of a century at Ardbeg Distillery. But while we’ve all been busy soaring into space, diving into whirlpools and creating the best Committee on Earth, a small number of casks have been quietly lying in wait... Secret casks containing some of Ardbeg’s rarest whisky stocks.

Today, I’m delighted to reveal that Ardbeg 25 Years Old is almost ready to be released.

...CAGED FOR ITS OWN PROTECTION

The mathematically-minded of you will note that these casks must have been filled during a dark time when the Distillery produced only a trickle of new make spirit every year.

Indeed, these casks contain some of the most scarce and precious Ardbeg known to man, woman or four-legged beast.

Speaking of beasts, I can tell you that time has not tamed this one. Though longer in the tooth than its fellow core range expressions, Ardbeg 25 Years Old still exudes Ardbeg’s hallmark smoky power. Only here, it is exquisitely interwoven with layer upon layer of complex, elegant and majestic flavours.

FIRST TO KNOW

Naturally, we wanted our Committee Members to be the first to know about this supreme expression, which will be a permanent addition to our family of whiskies.

Ardbeg 25 Years Old will be released in most countries in 2021, with a handful of lucky locations receiving it this year. Rest assured, you will be the first to hear when it’s available for you to buy in the UK.

For now, sit tight and await our next correspondence regarding this old and rare Ardbeg...

Slàinte!
0 x

Lakerfield
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 24 Nov 2020, 15:57

MGB schreef:The mathematically-minded of you will note that these casks must have been filled during a dark time when the Distillery produced only a trickle of new make spirit every year.

Indeed, these casks contain some of the most scarce and precious Ardbeg known to man, woman or four-legged beast.

Wat een verrassing, ultra zeldzame whisky! Daar weet Louis Vuitton Moët Henne$$y wel raad mee.

Ik denk dat je met een Lord of the Isles op de secundaire markt goedkoper uit gaat zijn..
1 x

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 24 Nov 2020, 17:55

MGB schreef:De nieuwe Ardbeg 25 gaat er nu binnenkort aankomen...
- - - 8< - - -
Dear Committee Member
- - - 8< - - -

Eigenlijk heb je als Nederlander en committee member weinig aan dit soort nieuws, want Ardbeg verzend niet naar Nederland. JAMMER :Cry

Mod-Knip tbv de leesbaarheid
Laatst gewijzigd door brayen27 op 24 Nov 2020, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 24 Nov 2020, 20:03

Ach, we zouden ook al geen handtasjes van die club meer kopen. Dan zal ik deze fles ook maar boycotten.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 06 Jan 2021, 11:51

MGB schreef:De nieuwe Ardbeg 25 gaat er nu binnenkort aankomen...

Zie ook https://www.whiskynotes.be/2020/whisky-news/ardbeg-25-teeling-blackpitts-glenmorangie-tale-of-cake/

AGED FOR 25 YEARS...

Dear Committee Member

It’s been an eventful quarter of a century at Ardbeg Distillery. But while we’ve all been busy soaring into space, diving into whirlpools and creating the best Committee on Earth, a small number of casks have been quietly lying in wait... Secret casks containing some of Ardbeg’s rarest whisky stocks.

Today, I’m delighted to reveal that Ardbeg 25 Years Old is almost ready to be released.

...CAGED FOR ITS OWN PROTECTION

The mathematically-minded of you will note that these casks must have been filled during a dark time when the Distillery produced only a trickle of new make spirit every year.

Speaking of beasts, I can tell you that time has not tamed this one. Though longer in the tooth than its fellow core range expressions, Ardbeg 25 Years Old still exudes Ardbeg’s hallmark smoky power. Only here, it is exquisitely interwoven with layer upon layer of complex, elegant and majestic flavours.

FIRST TO KNOW

Naturally, we wanted our Committee Members to be the first to know about this supreme expression, which will be a permanent addition to our family of whiskies.

Ardbeg 25 Years Old will be released in most countries in 2021, with a handful of lucky locations receiving it this year. Rest assured, you will be the first to hear when it’s available for you to buy in the UK.

For now, sit tight and await our next correspondence regarding this old and rare Ardbeg...

Slàinte!

Bestellen kan via bijgevoegde link: https://www.dh17.nl/product/ardbeg-25-years-old/

Niet goedkoop :bigsmile
1 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 06 Jan 2021, 12:32

Al uitverkocht :Scratch
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 06 Jan 2021, 12:52

Uitverkocht is toch ook logisch, voor dat geld :P :P :P :P :P :
Groet Cor
1 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 22 Jan 2021, 18:19

Exclusively available to members of the Ardbeg Committee from 1 February, Arrrrrrrdbeg! is the distillery’s first whisky matured solely in ex-rye casks

Wordt WEER niet naar ons landje uitgeleverd, fijn man om committee member te zijn :HitHead
1 x
"Volo et Valeo"

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 23 Jan 2021, 11:34

En dan ook nog eens voor een prijs van 150€. :P
0 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 23 Jan 2021, 13:53

LuckyL schreef:En dan ook nog eens voor een prijs van 150€. :P

De prijs heb ik echt geen moeite mee, komen gekkere dingen voorbij de laatste tijd. 80 euro voor een corerange 10 jarige bootling van een willekeurige distillerij wordt de standaard langzamerhand. Dus no offence voor wie dit duur vindt,... tis relatief!
0 x
"Volo et Valeo"

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 23 Jan 2021, 14:44

Ardking schreef:

De prijs heb ik echt geen moeite mee, komen gekkere dingen voorbij de laatste tijd. 80 euro voor een corerange 10 jarige bootling van een willekeurige distillerij wordt de standaard langzamerhand. Dus no offence voor wie dit duur vindt,... tis relatief!

Dat klopt, de markt is alleen maar gekker aan het worden. Maar het gaat hier voor zover duidelijk om een NAS botteling. Voor zo'n prijs wil ik toch wel graag weten wat ik koop.

Uiteraard weten we allemaal dat een leeftijdsaanduiding niets hoeft te zeggen over de kwaliteit, en misschien wordt dit wel de beste Ardbeg release in tijd, waardoor ik zou willen dat ik hem voor de standaardprijs had gekocht. :lol:
2 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 23 Jan 2021, 14:59

LuckyL schreef:
Ardking schreef:

Dat klopt, de markt is alleen maar gekker aan het worden. Maar het gaat hier voor zover duidelijk om een NAS botteling. Voor zo'n prijs wil ik toch wel graag weten wat ik koop.

Uiteraard weten we allemaal dat een leeftijdsaanduiding niets hoeft te zeggen over de kwaliteit, en misschien wordt dit wel de beste Ardbeg release in tijd, waardoor ik zou willen dat ik hem voor de standaardprijs had gekocht. :lol:

Haha mocht ik eraan kunnen komen ben jij de eerste voor een sample :goedgedaan
0 x
"Volo et Valeo"

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”