Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 17 Okt 2018, 09:57

thijs100 schreef:
hjkuijken schreef:Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...

https://malt-review.com/2018/10/16/glen ... years-old/

Inderdaad, goede recensie. Hoewel Mark wel een echte Glendronach-fanaat is, dus de vlag gaat bij mij nog niet direct uit.

Dan moet Becky Paskin je zeker over de streep halen met 90 punten! ;)
https://scotchwhisky.com/whisky-reviews/new-whiskies/21034/batch-169/
1 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 17 Okt 2018, 11:45

Of juist wel, omdat hij als fanaat juist een goede vergelijking kan maken
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 17 Okt 2018, 12:02

hjkuijken schreef:Het lijkt erop dat de vernieuwde GD 15 er niet slechter op geworden is, slechts duurder...

https://malt-review.com/2018/10/16/glen ... years-old/

H2H vond ik m duidelijk wel minder. Ik wil ze ook zeker niet met elkaar vergelijken, compleet andere whisky.
Zoals het artikel ook al aangeeft had een andere naam beter geweest.
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 17 Okt 2018, 12:30

Wouter1981 schreef:Of juist wel, omdat hij als fanaat juist een goede vergelijking kan maken

Snap wat je bedoelt, maar Mark heeft ook een jaar lang reviews voor Whisky Magazine gedaan, en daar viel me in op dat GD vaak bovengemiddeld hoog scoorde bij hem. Daarom enige voorzichtigheid.

Maar dat heeft eigenlijk minder met hem zelf te maken, meer met mijn houding in deze: I’ll believe when I taste it.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 17 Okt 2018, 13:25

thijs100 schreef:
Wouter1981 schreef:Of juist wel, omdat hij als fanaat juist een goede vergelijking kan maken

Snap wat je bedoelt, maar Mark heeft ook een jaar lang reviews voor Whisky Magazine gedaan, en daar viel me in op dat GD vaak bovengemiddeld hoog scoorde bij hem. Daarom enige voorzichtigheid.

Maar dat heeft eigenlijk minder met hem zelf te maken, meer met mijn houding in deze: I’ll believe when I taste it.

Wat natuurlijk een prima houding is :goedgedaan
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Polleke
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Polleke » 17 Okt 2018, 15:36

Ik heb afgelopen donderdag een tasting gehad bij Glendronach waar de 15 ook op het menu stond samen met de 18 en enkele oudere single casks.
Wij (5 personen) vonden de 15 allemaal niet tegenvallen. In vergelijking met de 18 jaar is hij een stuk soepeler om te drinken. Toegankelijker en minder "in your face" sherry. Hij had niet de complexiteit van de oudere Glendronachs maar dat mag je ook eigenlijk niet verwachten.

Voor ons was deze overduidelijk beter dan de Macallan sherryoak 12 die we de dag er na voorgezet kregen.
1 x

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 18 Okt 2018, 21:19

De Deense glendronach s zijn te bestellen :hoera

Check Facebook voor de informatie!
1 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 20 Nov 2018, 23:22

1 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 21 Nov 2018, 10:26

Ik heb de nieuwe 15 recent ook geproefd en ik kan me aansluiten bij de commentaren dat hij 'zachter' is dan de oude versies.

Stewart Buchanan bevestigde dit, hij vond de 'oude' versies vaak iets té zwaar op Sherry en vertelde dat hij bij de creatie van de nieuwe versie naar evenwicht heeft gezocht. Is m.i. goed gelukt, prettige dram!
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 21 Nov 2018, 13:06

BWhisky schreef:Ik heb de nieuwe 15 recent ook geproefd en ik kan me aansluiten bij de commentaren dat hij 'zachter' is dan de oude versies.

Stewart Buchanan bevestigde dit, hij vond de 'oude' versies vaak iets té zwaar op Sherry en vertelde dat hij bij de creatie van de nieuwe versie naar evenwicht heeft gezocht. Is m.i. goed gelukt, prettige dram!

Vertelde Stewart dat hij daar naar gezocht had? Ik dacht dat ze daar Rachel Barrie voor in dienst hadden :bigsmile
2 x
Afbeelding | Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 21 Nov 2018, 13:15

thijs100 schreef:
BWhisky schreef:Ik heb de nieuwe 15 recent ook geproefd en ik kan me aansluiten bij de commentaren dat hij 'zachter' is dan de oude versies.

Vertelde Stewart dat hij daar naar gezocht had? Ik dacht dat ze daar Rachel Barrie voor in dienst hadden :bigsmile

Dat vertelde hij effectief zo op SITS , de leugenaar ... :P

Ik veronderstel dat Stewart daar toch nog 't één en 't ander te zeggen heeft over de samenstelling etc? Of niet?
1 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 21 Nov 2018, 13:35

BWhisky schreef:Ik veronderstel dat Stewart daar toch nog 't één en 't ander te zeggen heeft over de samenstelling etc? Of niet?

Jewel, dat zou best kunnen :) Maar ik vermoed dat Rachel toch echt het laatste woord heeft :D
0 x
Afbeelding | Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 21 Nov 2018, 19:00

De 15 Revival (2018) staat voor 79,95 :o bij v/d Boog "slechts één beschikbaar"
Het gaat hard met de prijs ..

Dirk
1 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 09 Dec 2018, 14:04

Hij is nu ook bij D12 geland.
En ik moet bekennen, ik ben enorm geschrokken. Deze week in de aanbieding: € 5 korting op een "normale" prijs van € 100 (ja, je leest het goed).

Dat is gelijk aan wat ze vragen voor de Parliament (afhankelijk van het jaartal van botteling, zit wat variatie in) en daarmee is de Allardice in elk geval een paar tientjes goedkoper. Goedkoper. Terwijl hij feitelijk vele jaren ouder is dan de "nieuwe" Revival.

Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is? Want met deze prijzen denk ik dat ik de nieuwe Revival vrolijk aan me voorbij laat gaan.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

polley82
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor polley82 » 09 Dec 2018, 14:35

Daan schreef:Hij is nu ook bij D12 geland.
En ik moet bekennen, ik ben enorm geschrokken. Deze week in de aanbieding: € 5 korting op een "normale" prijs van € 100 (ja, je leest het goed).

Dat is gelijk aan wat ze vragen voor de Parliament (afhankelijk van het jaartal van botteling, zit wat variatie in) en daarmee is de Allardice in elk geval een paar tientjes goedkoper. Goedkoper. Terwijl hij feitelijk vele jaren ouder is dan de "nieuwe" Revival.

Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is? Want met deze prijzen denk ik dat ik de nieuwe Revival vrolijk aan me voorbij laat gaan.

Denk dat ze als eerste deze mogen aanbieden in Nederland

En als je niet verder dan je neus kijkt en of denkt, deze moet ik als eerst hebben of denkt dat dit de oude is... Kun je mooi op deze druilerige zondag in het mes lopen....
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”