Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Mar 2017, 23:33

DvdB schreef:Sprak vanmiddag een slijter en die bevestigde wat eerder ook al genoemd werd hier. Het aantal flessen dat men als slijter toegeschoven krijgt is afhankelijk van wat er gemiddeld aan handel wordt afgenomen bij de groothandel/importeur.

:violin
Dirk

oh, dat is mooi, dat zou betekenen dat drankdozijn er toch 500 gaat krijgen waardoor ze ze kunnen gaan aanbieden voor 92,95... ;)
4 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 08 Mar 2017, 23:45

Nou .. gezien het totaal aantal flessen dat waarschijnlijk voor ons kikkerlandje bedoeld is, zal 1 doosje à 6 flessen het max zijn vrees ik :bigsmile
Maar wie weet krijgen ze idd een pallet vol ;)
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 08 Mar 2017, 23:50

henri schreef:
DvdB schreef:Sprak vanmiddag een slijter en die bevestigde wat eerder ook al genoemd werd hier. Het aantal flessen dat men als slijter toegeschoven krijgt is afhankelijk van wat er gemiddeld aan handel wordt afgenomen bij de groothandel/importeur.

Dirk

oh, dat is mooi, dat zou betekenen dat drankdozijn er toch 500 gaat krijgen waardoor ze ze kunnen gaan aanbieden voor 92,95... ;)

Ben er bang voor. Dan zou batch 14 nog geen 50 euro kosten ipv 85 euro. ;)
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 08 Mar 2017, 23:57

mer1973 schreef:
henri schreef:

Dirk

Ben er bang voor. Dan zou batch 14 nog geen 50 euro kosten ipv 85 euro. ;)

neuh ze zullen er heus een aantal krijgen ( denk zomaar een stuk of 48 ), maar inderdaad niet netjes aanbieden, tja we gaan t zien..
ook drankdozijn bied niet meer aan zoals ze wel eens deden
85 voor de 12yo cs is belachelijk.. kan zomaar rond 25 euro goedkoper..
ik ben in ieder geval niet bereid mee te gaan in 120+ voor een 11yo barley..
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Mar 2017, 07:24

Dat is wel de prijs waar ik m voor heb gekocht. Maar eens zien wat er gebeurt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 09 Mar 2017, 15:30

Zojuist nog 2 zaken gebeld waar ik vast ga voor Springbank releases. Eentje zei al onmiddellijk 'gelimiteerd tot 1/pp', geen probleem voor mij natuurlijk. Echter had hij er geen meer. Ik ben wel zo dom geweest om niet te vragen of hij er opnieuw kwam.
Bij het tweede adres zeiden ze dat alles onmiddellijk weg was en dat ze out of stock zijn. Waarschijnlijk ga ik dus ook geen verdere moeite meer doen om eentje te bemachtigen.

Echter heb ik wel de Society botteling van de Longrow 2001 nog kunnen vinden! Echter wel teveel betaald

Nu eens iets nieuws: wanneer komen ze met de nieuwe Society bottelingen? Meestal is dit toch een keer in het voorjaar en een keer in het najaar?
0 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

dalwinnie
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor dalwinnie » 09 Mar 2017, 17:46

Malinois schreef:Zojuist nog 2 zaken gebeld waar ik vast ga voor Springbank releases. Eentje zei al onmiddellijk 'gelimiteerd tot 1/pp', geen probleem voor mij natuurlijk. Echter had hij er geen meer. Ik ben wel zo dom geweest om niet te vragen of hij er opnieuw kwam.
Bij het tweede adres zeiden ze dat alles onmiddellijk weg was en dat ze out of stock zijn. Waarschijnlijk ga ik dus ook geen verdere moeite meer doen om eentje te bemachtigen.

Echter heb ik wel de Society botteling van de Longrow 2001 nog kunnen vinden! Echter wel teveel betaald

Nu eens iets nieuws: wanneer komen ze met de nieuwe Society bottelingen? Meestal is dit toch een keer in het voorjaar en een keer in het najaar?

Dacht dat ze rond april met de Society fleskes komen.
1 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 09 Mar 2017, 18:09

Ik dacht op 7 maart; laat eens kijken of ik nog een Springbank LB kon googlen :Scratch
Alle opties ingesteld en enter, eerste pagina een LB te koop :Scratch :Scratch

Gemaild en al snel antwoord, ja hoor nog eentje voor € 119, met verzendkosten kwam het op € 129 uit, € 1,50 duurder als mijn eerste LB :goedgedaan

Toch die laatste toch maar besteld ondanks budgetoverschrijding, en vandaag bericht gekregen dat het pakketje is aangemeld met TT nummer.

:hoedaf
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 11 Mar 2017, 00:22

Mind you; zonder probleem twee flessen Springbank LB kunnen aanschaffen. Laat je dus niet gek maken door slijters en forummers dat er bijna geen flessen zouden zijn. Het is niet anders dan vorig jaar. En dan moeten ze in Nederland veelal nog uitgeleverd worden. :Slainte
1 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 11 Mar 2017, 16:30

Toontje schreef:Mind you; zonder probleem twee flessen Springbank LB kunnen aanschaffen. Laat je dus niet gek maken door slijters en forummers dat er bijna geen flessen zouden zijn. Het is niet anders dan vorig jaar. En dan moeten ze in Nederland veelal nog uitgeleverd worden. :Slainte

Ik zie ze echt nergens of ik ben net te laat overal.
Tips zijn welkom
0 x

GlenPiWi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GlenPiWi » 11 Mar 2017, 18:09

Jonadawi schreef:Tips zijn welkom

Bij drankenshop Broeckmans stonden er vanmorgen nog 2 in de rekken. 113,15€, 1 per persoon, ze zeiden wel dat ze via de telefoon niks opzijhielden...
0 x
Afbeelding

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 11 Mar 2017, 19:32

Halverwege maart komen ze ook bij D12 binnen.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 11 Mar 2017, 19:36

Toontje schreef:Halverwege maart komen ze ook bij D12 binnen.

Denk alleen dat hij daar niet goedkoop zal zijn.
Als ik vergelijk wat ze voor de 12 CS batch 14 vragen, hou ik mijn hart vast.
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 11 Mar 2017, 20:39

Ik blijf het uiterst vreemd vinden dat in Nederland zo laat wordt uitgeleverd, en in twee fasen. De manier van verkoop kan ik niet helemaal toetsen, maar ik heb daar ook wat typische verhalen over gehoord.

Ik vind het iig geen goede reclame voor Fourcroy Nederland.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 11 Mar 2017, 21:07

k blijf het uiterst vreemd vinden dat in Nederland zo laat wordt uitgeleverd, en in twee fasen.

Zeker vreemd omdat bijv. d12 en drankgigant nog niets online hebben gezet, een eerder bericht in dit onderwerp spreekt van half maart ?
Halverwege maart komen ze ook bij D12 binnen
.

D12 zegt in hun blog wel dat de LB eraan komt..
Blijft de vraag nog hoeveel flessen de sites online kunnen zetten, zal niet veel meer zijn denk ik :Scratch

Kleinere slijterijen lijken wel wel een paar flessen hebben gekregen. Ik kon 1 fles ophalen, zo'n anderhalve week geleden zoals meer leden in de groep. De slijters die een paar flessen hadden, hebben ze waarschijnlijk verkocht aan de vaste klanten.

kukident zwei phasen :bigsmile
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”