Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor fjharms » 29 Nov 2016, 17:57

FGG schreef:
fjharms schreef:Zo snel te zien is dat een Saint Magnus
https://www.whiskybase.com/whisky/17759/highland-park-saint-magnus

Als je maar weet waar (en hoe) je moet zoeken...

Thnx! :goedgedaan

Ja, de lijst met 12yo HP is vrij lang. Maar in WB kun je ook mee laten zoeken op ABV
Dus als je zoekt op "Highland park age:12 vol:55" kom je aardig in de buurt :)
1 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Dec 2016, 00:30

Harrie schreef:De HP 18 (de enige in de core range die ik wel echt waardeer) is bijv. in 3 jaar tijd van 60 naar 100 euro gegaan. Nou is dit deels ook te wijten aan de stijgende whiskyprijzen in het algemeen, maar de walhallahype heeft hier ongetwijfeld ook aan bijgedragen. Al was het alleen al door het feit dat voor die figuurzaagwhiskies veel mid-age whisky is gebruikt (12-18 jaar) en er dus minder beschikbaar is voor de reguliere 12yo/18yo. Minder aanbod, meer (of gelijkblijvende) vraag = stijgende prijzen...

Recent gehoord dat de prijs nog maar eens met 25% omhoog gaat. Inkoopprijs voor de slijter gaat rond de 100euro zitten. Zal dan circa 140euro worden. Achja, 90euro was me al teveel voor de HP18. Ze gaan zichzelf net als Macallan uit de markt prijzen.
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 29 Dec 2016, 18:41

MisterMonkeyDonkey schreef:
Harrie schreef:De HP 18 (de enige in de core range die ik wel echt waardeer) is bijv. in 3 jaar tijd van 60 naar 100 euro gegaan. Nou is dit deels ook te wijten aan de stijgende whiskyprijzen in het algemeen, maar de walhallahype heeft hier ongetwijfeld ook aan bijgedragen. Al was het alleen al door het feit dat voor die figuurzaagwhiskies veel mid-age whisky is gebruikt (12-18 jaar) en er dus minder beschikbaar is voor de reguliere 12yo/18yo. Minder aanbod, meer (of gelijkblijvende) vraag = stijgende prijzen...

Recent gehoord dat de prijs nog maar eens met 25% omhoog gaat. Inkoopprijs voor de slijter gaat rond de 100euro zitten. Zal dan circa 140euro worden. Achja, 90euro was me al teveel voor de HP18. Ze gaan zichzelf net als Macallan uit de markt prijzen.

Hij is op dit moment in de aanbieding voor 9 tientjes.. kreeg juist daarom de vermoeden dat ze ze nu niet verkocht kregen door die veelste hoge prijs.
Nog duurder maken zou dan helemaal dom zijn of niet?
0 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 29 Dec 2016, 18:56

Nino schreef:

Hij is op dit moment in de aanbieding voor 9 tientjes.. kreeg juist daarom de vermoeden dat ze ze nu niet verkocht kregen door die veelste hoge prijs.

Compleet absurd inderdaad. Maarja dat zijn vrijwel alle prijzen van HP. Helaas komen ze er voorlopig mee weg. Wie weet doen ze er een houten kistje bij? :bigsmile
2 x

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 29 Dec 2016, 19:18

De prijs van de 12 is nog redelijk normaal gebleven toch ? Hij is nog steeds voor ± 3 tientjes (aanbieding) op te pikken.
De 18 da's inderdaad een heel ander verhaal.

Dirk
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 29 Dec 2016, 21:30

Nino schreef:

Compleet absurd inderdaad. Maarja dat zijn vrijwel alle prijzen van HP. Helaas komen ze er voorlopig mee weg. Wie weet doen ze er een houten kistje bij? :bigsmile
Er mag straks nog een heel schip bij... Kan je al dobberend je fles leeg zupen :gnif

Naja, wie het wil kopen prima, maar voor dat geld weet ik een heleboel andere lekkere alternatieven op CS!
1 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 12 Jan 2017, 18:51

Kreeg gisteren op de 2e plaats te horen dat de HP18 inderdaad richting 140-150 euro retail gaat gaan.
Hebben ze daar collectief last van een zonneslag midden in winter? Ik pleit voor een boycot! Ben alvast zelf gestart, ik drink geen HP meer :).
1 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 12 Jan 2017, 18:56

MisterMonkeyDonkey schreef:Kreeg gisteren op de 2e plaats te horen dat de HP18 inderdaad richting 140-150 euro retail gaat gaan.
Hebben ze daar collectief last van een zonneslag midden in winter? Ik pleit voor een boycot! Ben alvast zelf gestart, ik drink geen HP meer :).

Was ik al een tijdje meebezig. :bigsmile
5 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 12 Jan 2017, 20:38

Me too. Met veel plezier mijn HP 12 gedronken en erg curieus naar de 18, maar ik weiger €90 te besteden aan deze fles. Zelfs €12 voor de aanschaf van een 6 cl. sample heb ik vermeden tijdens mijn laatste bestelling daar.
0 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 12 Jan 2017, 20:40

Sinds ze zijn begonnen met figuurzagen was ik klaar met HP.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Jan 2017, 19:01

defeatless schreef:Grappig dat ie in een winkel van de Mitra voor minder ligt. Zouden ze bij d12 ook doorhebben dat ze hier een paar tientjes per fles op kunnen pakken?

Ik beloof jullie nog een smakelijke onthulling op het moment dat de flessen bij m'n broertje weg zijn :cool:

Zoals beloofd het volgende.

In mijn oorspronkelijke bericht over de HP ice had ik vermeld dat deze €163,50 zou gaan kosten.
Dit kost de ice destijds ook, maar dat was inkoop excl. BTW. De verkoopprijs van de Mitra lag op €259,- dus rekent u de marges maar uit.

Overigens is de Fire qua inkoop niet heel veel anders ;).
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 15 Jan 2017, 16:01

defeatless schreef:
defeatless schreef:Grappig dat ie in een winkel van de Mitra voor minder ligt. Zouden ze bij d12 ook doorhebben dat ze hier een paar tientjes per fles op kunnen pakken?

Ik beloof jullie nog een smakelijke onthulling op het moment dat de flessen bij m'n broertje weg zijn :cool:

Zoals beloofd het volgende.

In mijn oorspronkelijke bericht over de HP ice had ik vermeld dat deze €163,50 zou gaan kosten.
Dit kost de ice destijds ook, maar dat was inkoop excl. BTW. De verkoopprijs van de Mitra lag op €259,- dus rekent u de marges maar uit.

Overigens is de Fire qua inkoop niet heel veel anders ;).

Da's een lekkere marge per fles zeg :o
Nóg een reden ze te laten staan. Als er al geen waarde wordt "toegevoegd" door figuurzagers of de marketingsjongens die een blitse naam hebben verzonnen voor hun laatste NAS-botteling, is dit wel de druppel. 5 tientjes marge pakken (259 / 121)*100 - 163,5 = 50,55 (of ongeveer 1/3 op de inkoop, is maar hoe je het bekijkt) verpest denk ik menige fles voor menig genieter/verzamelaar.

Misschien naïef van mijn kant, maar ik hoop toch op de een of andere manier dat dit een uitzondering betreft qua marge.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 15 Jan 2017, 16:56

Heb eigenlijk nog nooit een HP geproefd. Zelfs geen OB. Iets houdt me tegen. Mis ik eigenlijk wat?
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 15 Jan 2017, 17:10

Erik1908 schreef:Heb eigenlijk nog nooit een HP geproefd. Zelfs geen OB. Iets houdt me tegen. Mis ik eigenlijk wat?

Volgens mij niet. Zeker niet met de 12 of 18. Zijn naar verluidt wel toppers van HP hoor, maar die heb ik zelf niet gedronken. En ga dat waarschijnlijk ook niet doen. Boycot! :lekker
1 x

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 15 Jan 2017, 17:14

Erik1908 schreef:Heb eigenlijk nog nooit een HP geproefd. Zelfs geen OB. Iets houdt me tegen. Mis ik eigenlijk wat?

Kan het nog korter houden.

Nee
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”