Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 14 Jul 2017, 16:18

Je Google ook niet...? :bigsmile

Dit maakt Google er van, niet geheel foutloos, maar er is wat van te maken toch?

GlenDronach fans moeten spitsen hun oren, want in de VS TTB-database een nieuw label de hype distilleerderij is onlangs naar buiten gekomen: De Glendronach Kingsman Edition. Een single malt whisky uit 1991, die 25 jaar doorgebracht in de voormalige sherry vaten voordat het is om te worden gevuld met 48,2% alcohol. De whisky is niet chill-gefilterd op bekende Glendronach-stijl en is daarom waarschijnlijk bijzonder intens. Wat waren nauwkeurig voor sherryvaten in gebruik is niet duidelijk, zal een beperking het goed te geven, maar de details zijn nog niet exact hoeveelheid en op de leeftijd en alcohol kan ook een vatsterkte editie, maar dat is puur op dit punt speculatie , Hoe dan ook hier de foto's om het label:

De single malt verschijnen aan het begin van de tweede Kingsman film met Colin Firth "Kingsman: The Golden Circle". Of de single malt zal worden gelanceerd op precies de theatrale versie, is nog open. Wij houden u zodra meer bekend is geplaatst.

LET OP: We weten niet of, en zo ja, wanneer de flessen komen op de Duitse markt of hier vermeld andere details. Wij vragen u te onthouden van vragen afstand. Wilt u op de hoogte van nieuwe releases en aanbiedingen blijven, meld je nu aan voor onze nieuwsbrief.

Helaas kunnen we geen reserveringen te maken. De kosten van deze zou gewoon te hoog zijn en recht met een zeer beperkte bottelingen zou het oneerlijk zijn om andere klanten voorbij.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Maartenvd
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Maartenvd » 14 Jul 2017, 16:42

Whiskynotes.be heeft al een review aangekondigd voor morgen

Oogadal schreef:Je Google ook niet...? :bigsmile

Dit maakt Google er van, niet geheel foutloos, maar er is wat van te maken toch?

GlenDronach fans moeten spitsen hun oren, want in de VS TTB-database een nieuw label de hype distilleerderij is onlangs naar buiten gekomen: De Glendronach Kingsman Edition. Een single malt whisky uit 1991, die 25 jaar doorgebracht in de voormalige sherry vaten voordat het is om te worden gevuld met 48,2% alcohol. De whisky is niet chill-gefilterd op bekende Glendronach-stijl en is daarom waarschijnlijk bijzonder intens. Wat waren nauwkeurig voor sherryvaten in gebruik is niet duidelijk, zal een beperking het goed te geven, maar de details zijn nog niet exact hoeveelheid en op de leeftijd en alcohol kan ook een vatsterkte editie, maar dat is puur op dit punt speculatie , Hoe dan ook hier de foto's om het label:

De single malt verschijnen aan het begin van de tweede Kingsman film met Colin Firth "Kingsman: The Golden Circle". Of de single malt zal worden gelanceerd op precies de theatrale versie, is nog open. Wij houden u zodra meer bekend is geplaatst.

LET OP: We weten niet of, en zo ja, wanneer de flessen komen op de Duitse markt of hier vermeld andere details. Wij vragen u te onthouden van vragen afstand. Wilt u op de hoogte van nieuwe releases en aanbiedingen blijven, meld je nu aan voor onze nieuwsbrief.

Helaas kunnen we geen reserveringen te maken. De kosten van deze zou gewoon te hoog zijn en recht met een zeer beperkte bottelingen zou het oneerlijk zijn om andere klanten voorbij.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 14 Jul 2017, 23:52

Maartenvd schreef:Whiskynotes.be heeft al een review aangekondigd voor morgen

Is geen review volgens mij, maar een news post.
Doet hij vaker in het weekend.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Jul 2017, 09:20

Snel zijn mannen! https://www.mybottleshop.com.au/glendro ... tage-700ml

Zijn AUS $, maar dan nog. :HitHead Maar aangezien de actuers in de film ook lekker Glendronach nippen lijkt dit toch het koopje van de week.....

:o :o
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 15 Jul 2017, 10:30

Zie https://www.whiskynotes.be/2017/whisky- ... rbon-wood/.

Jurgen verwacht dat hij ca. € 600 moet gaan kosten. Wat ik eerder zei: sparen dus.... :vies :violin
0 x
Affirmanti incumbit probatio

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 15 Jul 2017, 11:50

Beter 6 Parliament kopen voor dat geld ;-)
4 x

braamr
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor braamr » 27 Jul 2017, 22:06

Vanavond de 18 Allardice opengetrokken. Eerder had ik al de 12 jaar oude original (maar dan 1tje uit 2013) gedronken. Moet eerlijk zeggen dat ik er misschien iets meer van had verwacht. Vind hem eigenlijk (nog) niet heel veel beter dan de 12 jaar oude (die ik al fijn vond). Hopelijk denk ik er morgen anders over :?
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 28 Jul 2017, 13:44

braamr schreef:Vanavond de 18 Allardice opengetrokken. Eerder had ik al de 12 jaar oude original (maar dan 1tje uit 2013) gedronken. Moet eerlijk zeggen dat ik er misschien iets meer van had verwacht. Vind hem eigenlijk (nog) niet heel veel beter dan de 12 jaar oude (die ik al fijn vond). Hopelijk denk ik er morgen anders over :?

als je denkt aan prijs kwaliteit is de 12 gewoon geweldig...zeker die oudere bottelingen maar ook de nieuwe hoor. De Allardice heeft iets meer tijd nodig om echt open te komen maar uiteindelijk is ie qua smaak wel voller dan de 12. Het prijsverschil? tja als je daar over denkt is de 12 voor zijn prijs gewoon een toppertje
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 28 Jul 2017, 14:15

mikegerards schreef:
braamr schreef:Vanavond de 18 Allardice opengetrokken. Eerder had ik al de 12 jaar oude original (maar dan 1tje uit 2013) gedronken. Moet eerlijk zeggen dat ik er misschien iets meer van had verwacht. Vind hem eigenlijk (nog) niet heel veel beter dan de 12 jaar oude (die ik al fijn vond). Hopelijk denk ik er morgen anders over :?

als je denkt aan prijs kwaliteit is de 12 gewoon geweldig...zeker die oudere bottelingen maar ook de nieuwe hoor. De Allardice heeft iets meer tijd nodig om echt open te komen maar uiteindelijk is ie qua smaak wel voller dan de 12. Het prijsverschil? tja als je daar over denkt is de 12 voor zijn prijs gewoon een toppertje

Ik ken de 18yo en ik heb zelf de 21yo, beide heerlijke drams waarvan ik de 21yo net ff wat complexer vind. De 12yo ken ik niet maar als ik dit zo lees wordt ik wel nieuwsgierig.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 28 Jul 2017, 14:44

FGG schreef:Ik ken de 18yo en ik heb zelf de 21yo, beide heerlijke drams waarvan ik de 21yo net ff wat complexer vind. De 12yo ken ik niet maar als ik dit zo lees wordt ik wel nieuwsgierig.

Die 12 jarige kost maar 30-35 euri en voor dat geld is ie top. Natuurlijk niet te vergelijken met de 18 en 21 maar voor zijn geld een prima daily dram.
0 x

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 28 Jul 2017, 15:07

caskstrength schreef:Zie https://www.whiskynotes.be/2017/whisky- ... rbon-wood/.

Jurgen verwacht dat hij ca. € 600 moet gaan kosten. Wat ik eerder zei: sparen dus.... :vies :violin

Given the pricing of the similarly aged Grandeurs I expected this to retail for around € 600, but it turns out to be closer to € 1000.
0 x

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 28 Jul 2017, 22:10

Van de 12yo van Glendronach heb ik best vaak meer genoten dan van menig 16-18yo van andere distilleries. En dat voor 30-35 euro, is inderdaad een geweldig goede deal.
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 28 Jul 2017, 23:35

Daan schreef:Van de 12yo van Glendronach heb ik best vaak meer genoten dan van menig 16-18yo van andere distilleries. En dat voor 30-35 euro, is inderdaad een geweldig goede deal.

Vond de laatste batches wel een pak minder dan die uit 2013/2014
0 x

MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Jul 2017, 10:28

Ik heb de 12, 15, en 18 in de kast staan en moet zeggen dat van deze 3 de 15 er wat mij betreft bovenuit steekt. De 18 viel mij ook iets tegen. De 12 blijft gewoon super, zeker gezien de prijs :bigsmile De 15 is helaas inmiddels niet meer voor een normale prijs te krijgen, en dan te bedenken dat ik hem een paar jaar geleden voor slechts 50 euro gekocht heb :o
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 29 Jul 2017, 10:43

Opeth83 schreef:Vond de laatste batches wel een pak minder dan die uit 2013/2014

Ik heb nog 3 flessen staan uit 2012, het oude spul dus :bigsmile

MaltMuppet schreef:Ik heb de 12, 15, en 18 in de kast staan en moet zeggen dat van deze 3 de 15 er wat mij betreft bovenuit steekt. De 18 viel mij ook iets tegen. De 12 blijft gewoon super, zeker gezien de prijs :bigsmile De 15 is helaas inmiddels niet meer voor een normale prijs te krijgen, en dan te bedenken dat ik hem een paar jaar geleden voor slechts 50 euro gekocht heb :o

Die 15 heeft een bepaalde frisheid (bij gebrek aan een beter woord) die de 18 niet heeft. De 18 is zwaar. Cobwebby is wat Ralfy als woord gebruikte en ik zie waarom. Wat zuurstof doet elke GD goed is mijn ervaring trouwens, maar je moet er inderdaad van houden. Ik vind de 18 persoonlijk heerlijk. Ik hou van die dichte, zware sherry. Als ik moet kiezen of ik een fles 15 of 18 meeneem naar een onbewoond eiland wordt het de 18 denk ik :D
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”