Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 02 Nov 2016, 15:31

Peter_vintage1992 schreef:
Wouter1981 schreef:Of geschrokken van de tegenvallende verkoop van de Ice?

Laten we hopen dat door die tegenvallende verkoop de prijs niet al te hoog wordt. Al zeg ik dit tegen beter weten in.

Ik heb het bij mijn slijter gevraagd, hij ging deze week eens navragen bij de leverancier

Net op Facebook de eerste foto's gezien.
Limited edition 28.000 flessen :P

Ik niet wel bekennen dat ik ze wel mooi vind maar niet voor deze prijs
0 x

Bram84
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Nov 2016, 16:00

Inderdaad... Maar toch gaan ze weer verkopen als zoete broodjes. Niet te verstaan.
Ik lach me wel pleures als ze daarna terug worden aangeboden door de imho goudzoekers en niemand ze nog wil. Blijft dat volkje weer achter met een dozijn flessen :P
0 x

Dyson81
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dyson81 » 02 Nov 2016, 16:15

Als men iets lekkers zoekt wat gerijpt is op portvaten:
http://www.der-feinschmecker-shop.de/winter-katalog/s-66-67-whisky-edition/der-feinschmecker-whisky-edition-bowmore-2000-port-cask-0-7-l-inkl-miniatur-5-cl.html

Kun je hem ook nog eerst proeven :lekker
Oja, en je hebt er 2 voor de prijs van de fire, kun je ook nog iemand gruwelijk blij maken :o
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 03 Nov 2016, 19:16

Dyson81 schreef:Als men iets lekkers zoekt wat gerijpt is op portvaten:
http://www.der-feinschmecker-shop.de/winter-katalog/s-66-67-whisky-edition/der-feinschmecker-whisky-edition-bowmore-2000-port-cask-0-7-l-inkl-miniatur-5-cl.html

Kun je hem ook nog eerst proeven :lekker
Oja, en je hebt er 2 voor de prijs van de fire, kun je ook nog iemand gruwelijk blij maken :o

En hoger abv voor de liefhebbers! Zou voor mij een dikke plus zijn...
0 x
Afbeelding

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 05 Nov 2016, 20:53

REFILL PORT SEASONED?! Klinkt niet erg aantrekkelijk..
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

dunkingdutchman
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor dunkingdutchman » 05 Nov 2016, 23:35

Peter_vintage1992 schreef:REFILL PORT SEASONED?! Klinkt niet erg aantrekkelijk..

Denk ik ook. 15 jaar.. Wat een geld!!
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Nov 2016, 08:05

Laten we hopen dat door die tegenvallende verkoop de prijs niet al te hoog wordt. Al zeg ik dit tegen beter weten in.

Ik heb het bij mijn slijter gevraagd, hij ging deze week eens navragen bij de leverancier

Hoezo, hopen dat de prijs niet te hoog wordt? Highland Park komt (mede door het zeer vlakke commerciële profiel) al jaren bij mij niet meer in aanmerking voor aankoop. Al gaat ie 5 tientjes kosten.
Tot halverwege de jaren 90 was het in orde wat er uitgebracht werd en waren het tenminste nog drink whisky's. Nu zijn het alleen nog maar limited editions, de ene keer met een lullig Ikea houtwerkje er bij en nu een vrij simpele fles in de huisstijl die dan weer exclusief gemaakt moet wordt door deze alleen beschikbaar te stellen aan 1 of andere Inner Circle en dan ook binnen UK te houden. De volgende in de reeks (want uitmelken kennen ze wel bij HP) zal wel exclusief voor Frankrijk of Duitsland worden. En elke keer weer volk zat wat er in trapt. :HitHead
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2016, 08:39

Oogadal schreef:

Hoezo, hopen dat de prijs niet te hoog wordt? Highland Park komt (mede door het zeer vlakke commerciële profiel) al jaren bij mij niet meer in aanmerking voor aankoop. Al gaat ie 5 tientjes kosten.
Tot halverwege de jaren 90 was het in orde wat er uitgebracht werd en waren het tenminste nog drink whisky's. Nu zijn het alleen nog maar limited editions, de ene keer met een lullig Ikea houtwerkje er bij en nu een vrij simpele fles in de huisstijl die dan weer exclusief gemaakt moet wordt door deze alleen beschikbaar te stellen aan 1 of andere Inner Circle en dan ook binnen UK te houden. De volgende in de reeks (want uitmelken kennen ze wel bij HP) zal wel exclusief voor Frankrijk of Duitsland worden. En elke keer weer volk zat wat er in trapt. :HitHead

Van mij mag de prijs van dat soort flessen torenhoog zijn. Hoe duurder hoe beter.

Uiteindelijk kan iedereen zijn geld maar 1x uitgeven en al het geld dat uitgegeven wordt aan dit soort flessen, wordt niet uitgegeven aan bfyb / kwaliteitsflessen.

En dus heb ik een grotere kans die te bemachtigen. Misschien een beetje te kort door de bocht, maar zo zijn deze ikea flessen toch nog van waarde voor mij.
4 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 06 Nov 2016, 10:28

Wouter1981 schreef:
Oogadal schreef:

Van mij mag de prijs van dat soort flessen torenhoog zijn. Hoe duurder hoe beter.

Uiteindelijk kan iedereen zijn geld maar 1x uitgeven en al het geld dat uitgegeven wordt aan dit soort flessen, wordt niet uitgegeven aan bfyb / kwaliteitsflessen.

En dus heb ik een grotere kans die te bemachtigen. Misschien een beetje te kort door de bocht, maar zo zijn deze ikea flessen toch nog van waarde voor mij.

Helemaal mee eens
1 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Nov 2016, 13:08

Wouter1981 schreef:
Oogadal schreef:

Veel te simpel gedacht. Als exorbitant geprijsde OB's goed verkopen (wat helaas nog steeds vaak het geval is), dan heeft dit invloed op prijzen in de hele categorie. Een bottelaar heeft dan ook eerder de neiging om eens te proberen of z'n vat 15yo HP misschien voor het dubbele ook verkoopt.

Dus nee, van hoge prijzen voor speciale uitgaven zoals de HP Fire ga jij ook last hebben.
2 x
Afbeelding | Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2016, 13:48

Ik zei al, misschien kort door de bocht.
Maak me zelf geen illusies dat ik als individu op wat voor manier invloed heb op de prijs van de whisky.
Laat mij dan lekker in die waan en gniffellen om de mensen die deze overpriced flessen kopen.

Zij kunnen toch echt maar een keer hun geld uitgeven, waardoor ik inmiddels bijvoorbeeld 3 flessen Arran Cold Cold Winter, of 3 flessen Springbank Claret Wood voor bijna de originele prijs heb kunnen kopen.
Als iedereen onbeperkt budget had zouden deze 100% al 2 jaar geleden (ongeveer) uitverkocht zijn geweest.
Nu besteden sommigen liever hun geld aan een ikea fles en dus niet aan (voor mij) 90 punten whisky.
0 x

Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2016, 13:49

thijs100 schreef:Dus nee, van hoge prijzen voor speciale uitgaven zoals de HP Fire ga jij ook last hebben.

Sterker nog, daar hébben we allang last van. Het is tenslotte niet nu pas begonnen met de HP Fire maar inmiddels toch al een tijdje aan de gang :(
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 06 Nov 2016, 13:56

Wouter1981 schreef:Zij kunnen toch echt maar een keer hun geld uitgeven, waardoor ik inmiddels bijvoorbeeld 3 flessen Arran Cold Cold Winter, of 3 flessen Springbank Claret Wood voor bijna de originele prijs heb kunnen kopen.
Als iedereen onbeperkt budget had zouden deze 100% al 2 jaar geleden (ongeveer) uitverkocht zijn geweest.
Nu besteden sommigen liever hun geld aan een ikea fles en dus niet aan (voor mij) 90 punten whisky.

Eens dat je je euro maar één keer kunt uitgeven, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen zijn geld tot de laatste cent uitgeeft. Er is meestal wel ruimte om toch eens wat meer ergens aan uit te geven. Budgetten zijn om vanaf te wijken toch, ik denk dat we dat allemaal wel herkennen.
Dus veel mensen zullen dan gewoon maar (nog) meer uitgeven aan whisky, deels aan de te drinken flessen maar ook aan de verzamelobjecten als deze HP uitgaves.
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 06 Nov 2016, 13:59

Dre schreef:
Wouter1981 schreef:Zij kunnen toch echt maar een keer hun geld uitgeven, waardoor ik inmiddels bijvoorbeeld 3 flessen Arran Cold Cold Winter, of 3 flessen Springbank Claret Wood voor bijna de originele prijs heb kunnen kopen.

Eens dat je je euro maar één keer kunt uitgeven, maar het is natuurlijk niet zo dat iedereen zijn geld tot de laatste cent uitgeeft. Er is meestal wel ruimte om toch eens wat meer ergens aan uit te geven. Budgetten zijn om vanaf te wijken toch, ik denk dat we dat allemaal wel herkennen.
Dus veel mensen zullen dan gewoon maar (nog) meer uitgeven aan whisky, deels aan de te drinken flessen maar ook aan de verzamelobjecten als deze HP uitgaves.

Eens en herkenbaar ook. :lol:
0 x

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Nov 2016, 14:04

thijs100 schreef:Veel te simpel gedacht. Als exorbitant geprijsde OB's goed verkopen (wat helaas nog steeds vaak het geval is), dan heeft dit invloed op prijzen in de hele categorie. Een bottelaar heeft dan ook eerder de neiging om eens te proberen of z'n vat 15yo HP misschien voor het dubbele ook verkoopt.

Dus nee, van hoge prijzen voor speciale uitgaven zoals de HP Fire ga jij ook last hebben.

Klopt helaas wel; waar je 2 jaar geleden nog een Glenlivet SV 1995-1997 kocht tussen de 75 en 100 euro kun je nu voor diezelfde Glenlivet's SV 1995-1997 minimaal € 150 aftikken. En dat is meer dan die extra 2 jaar rechtvaardigt....
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”