Voor wie geïnteresseerd is kan ik wederom een kijkje nemen of ik een flesje kan scoren en meenemen naar NL.
Geïnteresseerd !
Mag er voor mij eentje meenemen

Voor wie geïnteresseerd is kan ik wederom een kijkje nemen of ik een flesje kan scoren en meenemen naar NL.

Chy schreef:Ik woon tegenwoordig in Schotland en Loch Lomond is erg niet in de Schotse Hooglanden, het is maar 35 km ten noorden van Glasgow.
en verder niet heel relevant, maar:Dre schreef:Chy schreef:Ik woon tegenwoordig in Schotland en Loch Lomond is erg niet in de Schotse Hooglanden, het is maar 35 km ten noorden van Glasgow.
en verder niet heel relevant, maar:
De whisky regio "Highlands" begint ergens vlak boven Glasgow en de Loch Lomond Distillery valt daar al net binnen. Dus Loch Lomond is écht een Highland Whisky hoor.
En wat jij "de echte Hooglanden" noemt, de regio waar o.a. Macallan ligt, dat is inderdaad Highlands, maar vanwege de enorme distillery-dichtheid heeft dat gebied nog een eigen whisky regio-naam gekregen, Speyside.

Bij Glengoyne is het nog spannender. Een echte Highland net paar meter over de grens.Chy schreef:Ik heb het even opgezocht , ja Loch Lomond distilleries zit net binnen de grens (minder dan 5km van de grens).
Reichenbach schreef:Bij Glengoyne is het nog spannender. Een echte Highland net paar meter over de grens.Chy schreef:Ik heb het even opgezocht , ja Loch Lomond distilleries zit net binnen de grens (minder dan 5km van de grens).

De distilleerderij staat in de Highlands, de opslag in de Lowlands. Maar dat laatste geld wel voor meer distilleerderijen die hun vaten in grote centrale warenhuizen in de Lowlands opslaan.Rien68 schreef:Reichenbach schreef:Bij Glengoyne is het nog spannender. Een echte Highland net paar meter over de grens.Chy schreef:Ik heb het even opgezocht , ja Loch Lomond distilleries zit net binnen de grens (minder dan 5km van de grens).
Het warehouse wel, maar de distillery niet. Ze worden gescheiden door de weg welke de grens aangeeft.
Of was het nou juist andersom

Khajuraho schreef:Voor wie geïnteresseerd is kan ik wederom een kijkje nemen of ik een flesje kan scoren en meenemen naar NL.
Geïnteresseerd !
Mag er voor mij eentje meenemen

WhiskyclubSpakenburg schreef:Ja, ja.... er komt een 10 jaar oude Inchmurrin van Kintra!

thijs100 schreef:WhiskyclubSpakenburg schreef:Ja, ja.... er komt een 10 jaar oude Inchmurrin van Kintra!
Nice! Heb je daar ook al een linkje van?
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten