Glenfiddich bottelingen en expressies
- BlackmetalRobin
- Senior

Re: Glenfiddich bottelingen en expressies
Iemand al de nieuwe 1963 Original gehad?
volgens mij is hij namelijk ongeveer gelijk aan de 12 of zit ik nu helemaal mis?
volgens mij is hij namelijk ongeveer gelijk aan de 12 of zit ik nu helemaal mis?
0 x
BlackmetalRobin schreef:Iemand al de nieuwe 1963 Original gehad?
Ik heb eens gelezen dat deze enkel in de VS en Taiwan verkrijgbaar is.
0 x
- BlackmetalRobin
- Senior

Michaël schreef:BlackmetalRobin schreef:Iemand al de nieuwe 1963 Original gehad?
Ik heb eens gelezen dat deze enkel in de VS en Taiwan verkrijgbaar is.
Bepaalde slijters in nederland hebben hem al en mijn locale slijter kan hem ook al bestellen.
Ik zag dat voor europa de oplage 24000 flessen bedraagt.
1 x
- shadowcollector
- Senior

De fles is als eerste in Taiwan te koop geweest met de normale koker. De prijs daar lag rond de 35 euro.
Daarna in de US met de blikken doos en de prijs ging naar zo'n 90 euro.
In augustus/september werd deze in de UK op de markt gebracht voor ongeveer 100 euro.
Nu is er een europese release die retail voor 100 euro op de markt gebracht word.
Over de smaak... ieder zijn eigen ding maar ik vind dit persoonlijk een van de slechtste glenfiddichs ooit....
In mijn ogen komt deze toch echt onder de 12 jarige te staan wat release betreft maar de marketing machine lijkt zijn werking meer dan goed te doen...
De test dor een gelijktijdige release in Taiwan en de US en kijken hoe dit ontvangen wordt lijkt meer dan geslaagd.
Daarna in de US met de blikken doos en de prijs ging naar zo'n 90 euro.
In augustus/september werd deze in de UK op de markt gebracht voor ongeveer 100 euro.
Nu is er een europese release die retail voor 100 euro op de markt gebracht word.
Over de smaak... ieder zijn eigen ding maar ik vind dit persoonlijk een van de slechtste glenfiddichs ooit....
In mijn ogen komt deze toch echt onder de 12 jarige te staan wat release betreft maar de marketing machine lijkt zijn werking meer dan goed te doen...
De test dor een gelijktijdige release in Taiwan en de US en kijken hoe dit ontvangen wordt lijkt meer dan geslaagd.
0 x
- BlackmetalRobin
- Senior

Inderdaad het is wel een marketing trucje waar helaas te veel mensen in trappen.
0 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Een 'vraag' creëren op de markt en een beperkte oplage bepalen de prijs.
Ligt deze whisky in 'de lijn der verwachting' van de Snow Phoenix ?
Niet uitmuntend is smaak maar wel een hoge verzamelaars waarde ?
Als de consument deze whisky in de schappen laat staan zakt vanzelf de prijs,
komt hij onder de 6 tientjes overweeg ik hem aan te schaffen...
Ligt deze whisky in 'de lijn der verwachting' van de Snow Phoenix ?
Niet uitmuntend is smaak maar wel een hoge verzamelaars waarde ?
Als de consument deze whisky in de schappen laat staan zakt vanzelf de prijs,
komt hij onder de 6 tientjes overweeg ik hem aan te schaffen...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

JacobaEd schreef:ik heb op 1 avond alle drie de age of discovery bottelingen gedronken van GF. Viel wat tegen, vlakke whisky met matige finish
Daarom probeer ik niet eens meer Glenfiddich. Imho een merk wat hun afzet moet halen bij de wat snobistische onervaren whisky drinker die denkt uit te stralen dat hij een goede smaak van whisky heeft. Die het lekker vinden omdat ze vaak nooit beter hebben gehad (wat op zich knap is) omdat het duur is.
Je zou bijna zeggen de BZN van de whisky, geen vlees en geen vis, lekker vlak, met als verschil dat ik persoonlijk langer naar BZN kan luisteren dan dat ik Glenfiddich wil drinken...

1 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Oogadal schreef:JacobaEd schreef:ik heb op 1 avond alle drie de age of discovery bottelingen gedronken van GF. Viel wat tegen, vlakke whisky met matige finish
Daarom probeer ik niet eens meer Glenfiddich. Imho een merk wat hun afzet moet halen bij de wat snobistische onervaren whisky drinker die denkt uit te stralen dat hij een goede smaak van whisky heeft. Die het lekker vinden omdat ze vaak nooit beter hebben gehad (wat op zich knap is) omdat het duur is.![]()
Je zou bijna zeggen de BZN van de whisky, geen vlees en geen vis, lekker vlak, met als verschil dat ik persoonlijk langer naar BZN kan luisteren dan dat ik Glenfiddich wil drinken...
Zo zijn er wel meer merken hoor Oogadal.
Zeker wat betreft het snobistische!
Persoonlijk vind ik Dalmore en The Macallan nog een paar gradaties erger!
0 x
Als Glenfiddich nou eens wat vaker expressies op 46% of hoger uit zou brengen, zou het wellicht leuk zijn om er nog eens wat van te proeven. Nu brengen ze bijna alles wat ze maken uit op 40% en dat vind ik toch wat dunnetjes.
Een tijdje terug heb ik bij mijn whiskykluppie een Glenfiddich 15y Distillery Edition van 51% (u leest het goed) geproefd. Die was best smakelijk.
Een tijdje terug heb ik bij mijn whiskykluppie een Glenfiddich 15y Distillery Edition van 51% (u leest het goed) geproefd. Die was best smakelijk.
1 x
- BlackmetalRobin
- Senior

turfsmurf schreef:Als Glenfiddich nou eens wat vaker expressies op 46% of hoger uit zou brengen, zou het wellicht leuk zijn om er nog eens wat van te proeven. Nu brengen ze bijna alles wat ze maken uit op 40% en dat vind ik toch wat dunnetjes.
Helemaal mee eens over die 46% of hoger want inderdaad die 15yo distillery edition is een prima whisky.
Waarschijnlijk zijn die vintages ook wel goed alleen die zijn allemaal vrij prijzig.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

nigel_tufnel schreef:
Zo zijn er wel meer merken hoor Oogadal.
Zeker wat betreft het snobistische!
Persoonlijk vind ik Dalmore en The Macallan nog een paar gradaties erger!
Klopt, maar die heb ik maar niet genoemd omdat het om Glenfiddich expressies gaat.(daar loop ik ook met een boog omheen trouwens, net als Highland Park en Chivas Regal) Het is wel zonde dat een distillery (ook die je noemt) er voor kiezen om maar een beetje BZN whisky te maken (hé, BZN whisky, nieuw segment
Wat Arjen ook zegt, die laffe verdunde prut, da's niet meer van deze tijd. Alcohol is de snelweg voor geur en smaak en als we 6 baans Autobahn kunnen rijden gaan we niet voor dubbel geld de Route National op tenslotte
0 x
- shadowcollector
- Senior

Ik ben een glenfiddich liefhebber, maar dan zoals hierboven al staat; boven de 46% of in het hogere segment. (single cask, vintage reserve, de 30 en 40 jarige...) dat zijn vaak top whiskies. Maar de 1963 original kan mij totaal niet bekoren.
De glenfiddich explorer edition 19 jaar madeira cask toch zeker wel. En ik heb een cask strength versie daarvan gehad dan merk je wel dat ze wel degelijk in staat zijn om goede whiskies af te leveren maar vaak gaat het mis met de lage abv of de marketing truukjes.
De glenfiddich explorer edition 19 jaar madeira cask toch zeker wel. En ik heb een cask strength versie daarvan gehad dan merk je wel dat ze wel degelijk in staat zijn om goede whiskies af te leveren maar vaak gaat het mis met de lage abv of de marketing truukjes.
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Jaja, ze kunnen het wel daar. Ze doen het alleen te weinig.... Marketing afdeling bepaalt (weer) het assortiment. Moet erg frustrerend zijn voor de mensen die hun ziel en zaligheid er in leggen. De boel verkloot door een zooi juppen in een lease A6... 

2 x
Zojuist mijn tasting en review gedaan voor de Glenfiddich 18 Small batch reserve en ik als beginnend whiskydrinker kan deze zeker waarderen. Ik geloof al eerdere berichten die ik hier in dit topic heb gelezen, maar 'proef' hier best wel wat negativiteit over hun reguliere assortiment. Nogmaals ik ben een beginner, maar deze fles kon mij zeker boeien. Heb geen ervaring met hun andere assortiment en voor dezelfde prijs is veel te koop, maar deze fles durf ik gerust aan te raden.
Bekijk overigens gerust mijn review op YouTube met zinvolle en een kleine beetje minder zinvolle informatie over deze Glenfiddich:
https://www.youtube.com/watch?v=ZhriWaLlzD8
Bekijk overigens gerust mijn review op YouTube met zinvolle en een kleine beetje minder zinvolle informatie over deze Glenfiddich:
https://www.youtube.com/watch?v=ZhriWaLlzD8
2 x
Mijn youtube kanaal met vanaf 2016 elke week een whiskyreview:
https://www.youtube.com/channel/UCJbOlX ... fn07AHioNA

https://www.youtube.com/channel/UCJbOlX ... fn07AHioNA

- shadowcollector
- Senior

Als je ziet wat ik thuis heb staan en open dan is dat een mix van moeilijkere whiskies (of merken) en de normale whisky van rond de 30 euro.
Ik ga niet elke dag een fles van 400 euro zitten drinken en er zijn meer dan genoeg whiskies voor een normaal bedrag te koop die echt goed zijn.
En kalkboy de reacties over het "normale" assortiment komen vaak van mensen die al wat jaartjes aan het proeven zijn. Als ik de keuze had en de middelen zou ik ook alleen maar duurdere flessen drinken. Er komt zelfden een goedkopere "normale" whisky naar boven in een blind proeverij waarvan ik zeg; dit is echt top.
Maar smaak is persoonlijk en ieder zijn of haar ding maar toen ik net begon heb ik een lagevulin 16 jaar weggegooid omdat deze te medicinaal was. Nu vind ik het jammer... Zou graag nog zo'n fles hebben staan. Dus over 10 jaar spreken we nog wel, eens kijken of je smaak palet anders geworden is.
En het standaard assortiment; door de week drinken we hier een glenfiddich 15 solera reserve of oban 14 jaar net zo goed hoor.
Ik ga niet elke dag een fles van 400 euro zitten drinken en er zijn meer dan genoeg whiskies voor een normaal bedrag te koop die echt goed zijn.
En kalkboy de reacties over het "normale" assortiment komen vaak van mensen die al wat jaartjes aan het proeven zijn. Als ik de keuze had en de middelen zou ik ook alleen maar duurdere flessen drinken. Er komt zelfden een goedkopere "normale" whisky naar boven in een blind proeverij waarvan ik zeg; dit is echt top.
Maar smaak is persoonlijk en ieder zijn of haar ding maar toen ik net begon heb ik een lagevulin 16 jaar weggegooid omdat deze te medicinaal was. Nu vind ik het jammer... Zou graag nog zo'n fles hebben staan. Dus over 10 jaar spreken we nog wel, eens kijken of je smaak palet anders geworden is.
En het standaard assortiment; door de week drinken we hier een glenfiddich 15 solera reserve of oban 14 jaar net zo goed hoor.
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”