Klinkt overigens wel interessant, deze Artein
Glenmorangie expressies en bottelingen
Re: Nieuwe expressie Glenmorangie Artein vanaf januari 2012
Ik wordt wel een beetje kriegel van de non-descriptieve naamgeving bij Glenmorangie, je moet iedere keer gaan zoeken wat bij deze naam nu weer de kenmerken (leeftijd, vaten e.d.) zijn...
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: Glenmorangie expressies en bottelingen
Alle info staat op de fles/doos. Hij komt waarschijnlijk morgen in NL binnen, wij zouden hem eind van de week krijgen. Heel benieuwd, beschrijvingen zijn heel positief op UK blogs. Ik vind de prijs ook heel netjes gezien de leeftijden van de whisky's, de prijs zal in de lijn van de Finealta & Sonnalta PX liggen. In UK is prijs 69,99 pond.
http://www.dh17.nl/2012/01/glenmorangie-2012-limited-edition-the-artein/ Voor alle info over de whisky!
http://www.dh17.nl/2012/01/glenmorangie-2012-limited-edition-the-artein/ Voor alle info over de whisky!
0 x
DH17 schreef:Alle info staat op de fles/doos. Hij komt waarschijnlijk morgen in NL binnen, wij zouden hem eind van de week krijgen. Heel benieuwd, beschrijvingen zijn heel positief op UK blogs. Ik vind de prijs ook heel netjes gezien de leeftijden van de whisky's, de prijs zal in de lijn van de Finealta & Sonnalta PX liggen. In UK is prijs 69,99 pond.
Voor mij persoonlijk viel de Finealta behoorlijk tegen, de Sonnalta PX was wel aardig
Van deze Atrein eerst maar 'ns een sample te pakken krijgen
René
0 x
Voor de liefhebbers: Ad de Koning geeft op de zondagmiddagsessie van het WFNN 2012 (25 maart) een Glenmorangie masterclass.
Renie
Renie
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Ijs en weder dienende gaan we met LVMH de Artein op 13 februari officieel ten doop houden in Antwerpen. Bijgaand de officiële press release.
0 x
Glenmorangie Ealanta
Het is weer de tijd van het jaar dat Glenmorangie met een nieuwe Private Collection botteling op de markt gaat komen. Deze keer is het een 19-jarige Glenmorangie die gerijpt (niet gefinished!) is op virgin oak, de Glenmorangie Ealanta.
Meer links:
http://www.dh17.nl/2013/01/the-glenmorangie-ealanta/
http://lukasliquorstl.com/2012/12/29/glenmorangie-ealanta-highland-smsw/
Wanner hij precies komt en hoe duur hij wordt is nog even afwachten. Ik ben heel benieuwd. In dit geval is er geen aparte wijnfinish afleidt van de smaak van Glenmorangie, alhoewel het nog even afwachten is hoe stevig de invloed van nieuwe-eik-rijping is.
Meer links:
http://www.dh17.nl/2013/01/the-glenmorangie-ealanta/
http://lukasliquorstl.com/2012/12/29/glenmorangie-ealanta-highland-smsw/
Wanner hij precies komt en hoe duur hij wordt is nog even afwachten. Ik ben heel benieuwd. In dit geval is er geen aparte wijnfinish afleidt van de smaak van Glenmorangie, alhoewel het nog even afwachten is hoe stevig de invloed van nieuwe-eik-rijping is.
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: Glenmorangie Ealanta
Op 16 januari a.s. presenteert Dr. Bill Lumsden de Ealanta in Londen voor de Europese markt.
Ik zal er na mijn terugkomst uitgebreid verslag van doen, in de bladen en/of de fora.
Ik zal er na mijn terugkomst uitgebreid verslag van doen, in de bladen en/of de fora.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Oeh daar ben ik wel heel erg nieuwsgierig naar! Benieuwd wat de prijs zal zijn, hoop enigszins redelijk
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Advies prijs is 125 euros.... ze gaan bij Glenmorangie lekker mee in de tendens van belachelijke prijzen... maar toch kopen we ze in... dat dan weer wel... 

0 x
whiskysite schreef:Advies prijs is 125 euros.... ze gaan bij Glenmorangie lekker mee in de tendens van belachelijke prijzen...
Ik proef wel weer een keer ergens een sample. Heb alleen de Finealta toentertijd gekocht...
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

pffff dat is wel weer jammer dan ja. Had toch gehoopt op ergens tussen de €75 en €100 (goedkoper altijd nog beter, maar daar geloofde ik al helemaal niet in). Ach, als hij nou net zo lekker is als de Signet dan zal ik er nog eens over nadenken 
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

We zullen wel samples maken... maakt het weer iets voordeliger 
0 x
whiskysite schreef:Advies prijs is 125 euros.... ze gaan bij Glenmorangie lekker mee in de tendens van belachelijke prijzen... maar toch kopen we ze in... dat dan weer wel...
Toch heel vreemd.... zijn nog veel winkels die geen prijzen geven en in Duitsland kost deze rond 90 euro... Bij whiskyexchange staat deze voor 70 pond. Had er wel belangstelling voor maar voor deze prijs......
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

Dat scheelt nogal wat! Ik ga gelijk bellen morgen... heb je toevallig ook de duitse link evt?
0 x
whiskysite schreef:Dat scheelt nogal wat! Ik ga gelijk bellen morgen... heb je toevallig ook de duitse link evt?
ik heb zo snel deze nog link, maar had hem ook al eerder voor 87,50 gezien, weet alleen niet meer precies waar.. was begin vorige week en toen direct leverbaar
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”