leuke series verzamelen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: leuke series verzamelen

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 04 Aug 2016, 08:00

krispy schreef:In mijn collectie: macallan maker's edition X-ray, Bresser & Timmer the car series.
Tony Koehl serie: de littlemill en de imperial, caperdonich en glen keith ontbreekt nog :(
Ik zou nog eens aan een nieuwe reeks willen beginnen (reeks van 4 - 6 flessen), maar weet nog niet welke.
Iemand een suggestie?

Als je het echt om het verzamelen gaat, dan kun je wellicht aan de Pin Up series van The Daily Dram (TDD) voor Bresser & Timmer denken. Is weer eens een ander plaatje op het etiket dan de geijkte kastelen en treinen ;). De whiskies zelf worden niet allemaal geweldig beoordeeld. Kay heeft er een aantal gedronken, die kan er eventueel meer over zeggen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 04 Aug 2016, 09:47

krispy schreef:In mijn collectie: macallan maker's edition X-ray, Bresser & Timmer the car series.
Tony Koehl serie: de littlemill en de imperial, caperdonich en glen keith ontbreekt nog :(
Ik zou nog eens aan een nieuwe reeks willen beginnen (reeks van 4 - 6 flessen), maar weet nog niet welke.
Iemand een suggestie?

bruichladdich 16 , allemaal verschillende wijnvaten gebruikt voor de serie. Zet heten cuvee A t.m E
0 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 04 Aug 2016, 10:10

krispy schreef:Ik zou nog eens aan een nieuwe reeks willen beginnen (reeks van 4 - 6 flessen), maar weet nog niet welke.
Iemand een suggestie?

Als je van een uitdaging houdt, de Prenzlow Portfolio Collection van Jack Wiebers.
0 x
Afbeelding

krispy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor krispy » 04 Aug 2016, 16:54

Mermur schreef:
krispy schreef:Ik zou nog eens aan een nieuwe reeks willen beginnen (reeks van 4 - 6 flessen), maar weet nog niet welke.
Iemand een suggestie?

Als je van een uitdaging houdt, de Prenzlow Portfolio Collection van Jack Wiebers.

Ik heb even deze flessen opgezocht.
Het zal niet makkelijk zijn om deze flessen (van de jaartallen die je doorgeeft) nog ergens op de kop te tikken en de prijs zal ook wel navenant zijn.
Ik heb enkele beschikbare gevonden vanaf 1992 (highland park en longmorn).
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 04 Aug 2016, 17:48

De Longmorn is wel extreem lekker :smullen
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 05 Aug 2016, 10:13

Iemand een suggestie?

Als je van MAcallan houd is er wel wat te verzamelen :) De fine oak reeks; bestaande uit de 10, 12, 15, 17, 18 21, 25 en de 30 (aan een paar hiervan kan ik je wel helpen) Daarnaast is er van de xray boxes ook een reeks van de 12 jaar fine oak. die is ook wat lastiger te vinden dan de maker's edition xray boxes.

keuzes keuzes :)
0 x

krispy
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor krispy » 06 Aug 2016, 00:37

Paulini schreef:
Iemand een suggestie?

Als je van MAcallan houd is er wel wat te verzamelen :) De fine oak reeks; bestaande uit de 10, 12, 15, 17, 18 21, 25 en de 30 (aan een paar hiervan kan ik je wel helpen) Daarnaast is er van de xray boxes ook een reeks van de 12 jaar fine oak. die is ook wat lastiger te vinden dan de maker's edition xray boxes.

keuzes keuzes :)

Het is niet dat ik van Macallan houd, maar ik vond de X-ray wel een mooie uitgave om te hebben.
Het liefste verzamel ik Littlemill's, maar de prijzen zijn de laatste tijd ook heel "mooi", en ik heb een bepaald bedrag in mijn hoofd dat ik max. per fles uitgeef.
Ik zou nog graag een betaalbare fles (rond de 90 ptn.) van 1975 (mijn geboortejaar) in mijn verzameling hebben.
The Prenzlow collection zegt me wel iets, maar dar zullen dan de flessen zijn van de jaren '80, '90, die zijn nog betaalbaar.
0 x

DonLeone
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DonLeone » 06 Aug 2016, 08:24

Yapi schreef:Vooral wat ik lekker vind! Bowmore (44 flessen dicht), Clynelish (33 flessen dicht) en Littlemill (bijna 70 flessen dicht)

daarnaast wel de Eiling Lim serie voltallig - straks komt de Caol Ila uit - die ik kwalitatief erg straf vind. Maar wel serieus aan de prijs! De enige serie die ik volledig wil.
Ook probeer ik waar nog kan flessen Silver seal IB te verzamelen, al zijn de nieuwe releases gewoon te duur, dus zal het blijven bij hier en daar nog wat oud spul opslaan. Dit zijn de 2 lijnen die me er van weerhouden alleen maar Bowmore, Clynelish en Littlemill te kopen :P Af en toe nog eens een leuk flesje Samaroli of SMWS en we zijn rond.

Silver seal zijn ook leuke flesjes van littlemill :D
0 x

DonLeone
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor DonLeone » 06 Aug 2016, 08:32

gerritbakker57 schreef:De WIP serie is ook een leuke serie om te sparen. Kijk daar ook wel naar en voel het af en toe wel kriebelen. Komt op het WF ook wel regelmatig voorbij. Veel plezier met de hobby :goedgedaan

Laatst nog 3 wip1 kunnen aanschaffen.

1 ervan kunnen ruilen & en wip 3 voor een lagavulin jazz 2015 :D

Prima ruil denk ik zo
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”