17y MoS €250,-(v Zuylen) en 12y Northstar €300,- (WS) per flesje ..
Dirk

squaadgras schreef:Over die MoS heb ik nog lopen twijfelen (een mooie sherried Ardbeg mist nog wel in mijn kast).. en dat is eigenlijk al te gek voor woorden á €250,-
Die 12yo Bourbon van NSS daarintegen... ho-lee-foek. Dan vraag ik mij af:
- Is dat vat zo duur aangekocht?
- Is de marge gigantisch?
- Is hier vraag voor á 3 meier?
Whisky, het blijft een interessante hobby.

..
Die zeepbel zou toch wel een keer klappen? Of wachten tot de volgende crisis zich aandient.nigel_tufnel schreef:...
Er zou een enorme stock van relatief jonge whisky zijn maar de distilleerderijen geven slechts zeer weinig vrij.
Ze wachten liever nog omdat ze verwachten dat de prijzen nog hoger zullen gaan en hun opbrengst dus nog een stuk hoger zal zijn.
Een jammerlijke evolutie lijkt me.

Wouter1981 schreef:Serge scoort sowieso hoog wanneer iets dicht tegen het originele destilaat aan zit. Dat zal met deze NSS het geval zijn en daar zijn beide het dan ook duidelijk eens.
Daarnaast scoort hij peat invloed ook hoog.
Even uit mijn hoofd scoort hij de Ardbeg Ten, Talisker 10 en Springbank 10 allemaal 89-90pnt

Guron schreef:Wouter1981 schreef:Serge scoort sowieso hoog wanneer iets dicht tegen het originele destilaat aan zit. Dat zal met deze NSS het geval zijn en daar zijn beide het dan ook duidelijk eens.
Even uit mijn hoofd scoort hij de Ardbeg Ten, Talisker 10 en Springbank 10 allemaal 89-90pnt
Die scores zijn misschien wel ne scheet te optimistisch volgens mijn bescheiden mening. Dat zijn dan bfyb whisky’s
Wouter1981 schreef:Guron schreef:Wouter1981 schreef:Serge scoort sowieso hoog wanneer iets dicht tegen het originele destilaat aan zit. Dat zal met deze NSS het geval zijn en daar zijn beide het dan ook duidelijk eens.
Die scores zijn misschien wel ne scheet te optimistisch volgens mijn bescheiden mening. Dat zijn dan bfyb whisky’s
Die scores zijn wat mij betreft zeker te optimistisch, maar ik vind de Talisker voor €30 en de Springbank voor €40 euro alsnog van een zeer goede prijs-kwaliteit

bij van zuijlen.Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: JoachimV10 en 7 gasten