Kun je weer rustig genieten van een mooie dram voor een mooie prijs
Glendronach Expressies
Re: Glendronach Expressies
Ooit zal de gekte weer overwaaien 
0 x
- Erik1908
- Top bijdrager

- caskstrength
- Forum goeroe

Mijn review staat als 3e van boven op dit moment: https://www.whiskybase.com/whisky/67372 ... k-strength.
Ik vind het persoonlijk MOTR. Op zich degelijk en prima kwaliteit, maar geen whisky die je omver blaast.
Ik vind het persoonlijk MOTR. Op zich degelijk en prima kwaliteit, maar geen whisky die je omver blaast.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
- defeatless
- Moderator

caskstrength schreef:Mijn review staat als 3e van boven op dit moment: https://www.whiskybase.com/whisky/67372 ... k-strength.
Mijn review staat er ook tussen.
Maar wat betekend MOTR?
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

defeatless schreef:caskstrength schreef:Mijn review staat als 3e van boven op dit moment: https://www.whiskybase.com/whisky/67372 ... k-strength.
Mijn review staat er ook tussen.
Maar wat betekend MOTR?
Middle of the Road
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Erik1908 schreef:Heeft iemand ervaring met de CS batch 3 en 4?
Ik vind de GD CS batches allemaal erg goed value for money (op dit moment... eind 2016).
Tuurlijk een 23yo single cask is iets anders maar daar betaal je ook voor
Persoonlijk vind ik de batches met de oneven nummers (dus zeker ook batch 3) echt helemaal prima. 1 en 3 vind ik echt heerlijk 5 ook. Batch 2 en 4 vond ik dan weer ietsje minder maar nog steeds echt prima whisky (heb ze naast elkaar geproefd en het zit allemaal redelijk dicht bij elkaar vind ik maar dat zal ongetwijfeld aan mijn onervarenheid liggen
Als een andere batch je bevallen is, zou ik zeker dus batch 3 eens proberen.
0 x
-
Braveheart
- Senior

Lucs schreef:Erik1908 schreef:Heeft iemand ervaring met de CS batch 3 en 4?
Ik vind de GD CS batches allemaal erg goed value for money (op dit moment... eind 2016).
Tuurlijk een 23yo single cask is iets anders maar daar betaal je ook voor
Persoonlijk vind ik de batches met de oneven nummers (dus zeker ook batch 3) echt helemaal prima. 1 en 3 vind ik echt heerlijk 5 ook. Batch 2 en 4 vond ik dan weer ietsje minder maar nog steeds echt prima whisky (heb ze naast elkaar geproefd en het zit allemaal redelijk dicht bij elkaar vind ik maar dat zal ongetwijfeld aan mijn onervarenheid liggen) Batch 6 moet ik nog bestellen, wordt een kerstkadotje denk ik
Enige die ik nu nog open heb is batch 1 en 3 zal batch 6 er eens naast leggen tzt
Als een andere batch je bevallen is, zou ik zeker dus batch 3 eens proberen.
Nu ik dankzij caskstrength weet wat MOTR betekent (zie hierboven) durf ik nu ook wel te vragen wat een kerstkadotje is.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

Braveheart schreef:Nu ik dankzij caskstrength weet wat MOTR betekent (zie hierboven) durf ik nu ook wel te vragen wat een kerstkadotje is.
Dat is de manier waarop vrouwen hun haren opsteken tijdens de kerstperiode.
In zo'n bolvorm bovenaan de achterkant van het hoofd, een kerstkadotje.

3 x
-
Braveheart
- Senior

nigel_tufnel schreef:Braveheart schreef:Nu ik dankzij caskstrength weet wat MOTR betekent (zie hierboven) durf ik nu ook wel te vragen wat een kerstkadotje is.
Dat is de manier waarop vrouwen hun haren opsteken tijdens de kerstperiode.
In zo'n bolvorm bovenaan de achterkant van het hoofd, een kerstkadotje.
oh ja, dat ik daar niet op kwam...... hilarisch!
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Al een tijdje ben ik op zoek naar een mooie single cask Glendronach voor een schappelijke prijs (in zoverre dat bestaat in de huidige markt
). Ik heb nu een winkel gevonden waar ze voor een heel redelijke prijs drie 1995 vaatjes hebben staan: de batch 14, de UK Exclusive, en een eigen botteling. Afgaande op de WB scores lijken die 1995's minder consistent dan bv een 1993 dus ik vind het lastig om ze blind te kopen. Op geen van allen is er een WB score. Hebben jullie ervaring met een 1995? Hoe zou je de kwaliteit van deze casks inschatten?
). Ik heb nu een winkel gevonden waar ze voor een heel redelijke prijs drie 1995 vaatjes hebben staan: de batch 14, de UK Exclusive, en een eigen botteling. Afgaande op de WB scores lijken die 1995's minder consistent dan bv een 1993 dus ik vind het lastig om ze blind te kopen. Op geen van allen is er een WB score. Hebben jullie ervaring met een 1995? Hoe zou je de kwaliteit van deze casks inschatten?
0 x
Zojuist de Glendronach 8yo the hielan gekocht. De standaard 12yo vind ik een prima whisky, zeker prijs/kwaliteit.
Heb veel verhalen gehoord over the hielan. Ben er dan ook erg benieuwd naar. Glendronach is dan ook 1 van de distilleerderijen waar ik me meer in wil gaan verdiepen. Zeker omdat de sherry whisky's mij erg aanspreken.
Ben erg benieuwd ga hem denk ik vanavond gelijk proeven
Heb veel verhalen gehoord over the hielan. Ben er dan ook erg benieuwd naar. Glendronach is dan ook 1 van de distilleerderijen waar ik me meer in wil gaan verdiepen. Zeker omdat de sherry whisky's mij erg aanspreken.
Ben erg benieuwd ga hem denk ik vanavond gelijk proeven

0 x
Dan heb je met the Hielan geen al te beste koop gedaan want daarin is de sherry ver te bekennen 
Ik vond dat een van de matigste malts die ik ooit gedronken heb. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard en zeker geen maatstaf
Ik vond dat een van de matigste malts die ik ooit gedronken heb. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard en zeker geen maatstaf
4 x
Ik vond hem op zich nog wel aardig.. Zeker geen hoogvlieger, en absoluut niet vergelijkbaar met de rest van de GD uit de core range (ook de 12 is significant beter vind ik en -zeker als je een botteling hebt uit 2012 of 2013- een bfyb) maar echt niet slecht.
Voor die prijs heb ik toch echt wel slechtere whisky's gekocht, maar weinig betere.
Voor die prijs heb ik toch echt wel slechtere whisky's gekocht, maar weinig betere.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

RvdB schreef:Ik vond dat een van de matigste malts die ik ooit gedronken heb. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard en zeker geen maatstaf
Daarin sta je zeker niet alleen: 100% eens! Zonde van het geld...., het Glendronach label beslist niet waardig.
0 x
Daan schreef:Ik vond hem op zich nog wel aardig.. Zeker geen hoogvlieger, en absoluut niet vergelijkbaar met de rest van de GD uit de core range (ook de 12 is significant beter vind ik en -zeker als je een botteling hebt uit 2012 of 2013- een bfyb) maar echt niet slecht.
Mee eens. En ik vind de 12yo persoonlijk nog de minste en meest vlakke uit de range.
Ik vond de Hielan wel aanzienlijk minder dan z'n voorloper, de Octarine. Die was voor z'n prijs echt weergaloos vond ik. Heb er gelukkig nog een paar staan. Maar ik vond dat wat minder sherried van de Hielan ook wel een keer een welkome afwisseling. Smaken verschillen
OB's tot zover:
12 yo - 80
8 yo Hielan - 82
15 yo Tawny port - 85
15 yo revival - 86
2002 - 86
CS #2 - 87
21 Parliament - 88
8 yo Octarine - 89
CS #3 - 89
CS #1 - 91
0 x