Oogadal schreef:squaadgras schreef:Nope.. wat te krijgen was vloog de deur uit in Engeland. In NL nog niets waargenomen.. maar als ik de Belgische prijzen zie vrees ik het ergste.. schijnbaar rekenen de slijterijen aldaar met de pond op 2,10
Het is meer dat de importeurs voor B en NL (en D) kennelijk eerst de kat uit de boom kijken wat er in de UK gebeurd en pas 2 maanden nadat de UK release is geweest de boel sky high aan slijters doorleveren.
Voordeel; de eerste reviews zijn bekend, dus dat geeft wat houvast voor ons als kopers (soms)
Nadeel; het vliegt toch wel weg, dus waarom niet de prijs lekker hoog zetten?
Wat dan in NL fout gaat is dat De Monnink Dranken overal hun partij Glendronach versnipperen in plaats van die partijen de handel te gunnen die altijd voor ze klaarstaan. Dus niemand krijgt wat ie besteld heeft en iedereen is klanten aan het teleurstellen. Nou is teleurstelling maar relatief, ik had graag de 1985 Glendronach gekocht (ja, om te drinken) maar die heeft z'n weg al gevonden naar over het algemeen verzamelaars en speculanten. Gelukkig schoven ze bij Dramtime deze om te proeven onder m'n neus; https://www.whiskybase.com/whisky/89347 ... t-1977-kiw
Dat is er dus eentje uit de categorie kippenvel bij het nosen![]()
Helaas kan de smaak de neus niet helemaal volgen, maar 94 om 91 punten is nog steeds erg prettig toch? Dus als iemand nog een goede 1977 whisky zoekt in de categorie 'zo maken ze 'm niet meer' snel naar Dramtime...
Die Glendronach ben ik alweer vergeten!
Weet de 1985 ook nog te vinden maar voor een prijs van € 485.
Wordt hoog tijd dat ik eens de loterij win!!