Highland Park expressies
Re: Highland Park expressies
Prijs in verhouding met kwaliteit is HP toch al enkele jaren van het padje.
Dit is helaas weer een voorbeeld ervan.
Dit is helaas weer een voorbeeld ervan.
2 x
Mmmm, slechte whisky... Ruben vind hem best aardig, maar schreeuwt het ook niet van de daken: http://www.whiskynotes.be/2016/highland ... e-edition/
Tja hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas.
En waarom: hier onder 2 voorbeelden.
GlenDronach 15 Year Old Revival 81 punten
Ardbeg Supernova (2010 edition) 85 punten, en dit zijn maar 2 voorbeelden. Hij heeft nog meer vreemde afwijkende uitschieters.
Krijg af en toe het idee dat deze mensen gewoon betaald worden voor een recensie.
En dat het blijkbaar geen r..t uitmaakt wat ze drinken.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

ok, in dat licht kan ik je op dat punt wel volgen. Nooit echt in de gaten gehad, de meeste whisky's die hij pakt heb ik nooit op of ben ik gewoon niet zo heel bekend mee. Maar bloggers met belangen verstrengeling onder water zijn idd een lastige zaak om doorheen te prikken.mer1973 schreef:Mmmm, slechte whisky... Ruben vind hem best aardig, maar schreeuwt het ook niet van de daken: http://www.whiskynotes.be/2016/highland ... e-edition/
Tja hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas.
Ardbeg Supernova (2010 edition) 85 punten, en dit zijn maar 2 voorbeelden. Hij heeft nog meer vreemde afwijkende uitschieters.
Krijg af en toe het idee dat deze mensen gewoon betaald worden voor een recensie.
Anyway, de Ice gaat mijn persoonlijke mening krijgen die voor mijzelf in ieder geval waardevol is. Wat de rest er mee doet...
2 x
- Peter_vintage1992
- Senior

Ik heb hem geproefd laatst, bijzondere fles, dat zeker! maar lekker? hmm ik vond het zeker niet de 250eu waard die ervoor wordt gevraagd. sterker nog, voor 60eu zou ik er misschien over nadenken.. maarja, dat is mijn smaak 

1 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Peter_vintage1992 schreef:Ik heb hem geproefd laatst, bijzondere fles, dat zeker! maar lekker? hmm ik vond het zeker niet de 250eu waard die ervoor wordt gevraagd. sterker nog, voor 60eu zou ik er misschien over nadenken.. maarja, dat is mijn smaak
Dat je zelfs bij € 60 nog bedenktijd nodig hebt zegt alles al he.....
2 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

mer1973 schreef:Tja hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas.
Sta me toe even te reageren op dit soort ongenuanceerde uitspraken.
Je hoeft het zeker niet eens te zijn met mijn smaakprofiel, maar de oude GlenDronach 15 die ik 81 punten gaf, is de allereerste batch gebotteld door de nieuwe eigenaars in 2009. Die versie was redelijk dirty met veel sulfur (andere reviews zullen dat beamen). Ik hou daar niet van, dus weinig punten, simpel.
Nogmaals, je mag van mij best een fan zijn van dirty sherry, maar als ik kijk naar je profiel dan was je toen niet eens bezig met whisky, dus geef geen commentaar op flessen die je niet kent! Ik heb onlangs een batch uit 2014 besproken van diezelfde GlenDronach 15 en die vond ik zeer goed: 88 punten. Zie http://www.whiskynotes.be/2015/glendron ... -old-2014/ Batch variatie is soms aanzienlijk, maar sommige mensen lijken dat niet te snappen en zijn dan verbaasd over een score. De 18yo heeft trouwens de omgekeerde evolutie doorgemaakt.
Dus 1. leer het smaakprofiel van een blogger kennen. Sommige zullen je liggen, andere minder. Hoeft niet te betekenen dat je ze niet consequent zijn in hun beoordeling. En 2. leer de fles in kwestie kennen voordat je er een mening over denkt te hebben.
Dat mensen (direct of indirect) betaald worden voor een recensie, is wellicht het geval bij journalisten of mensen zoals Murray. NIET bij mij, ik heb een gewone job zoals iedereen. Ik denk trouwens dat ik van elke distillery al goeie en slechte scores heb verzameld. Lijkt me niet zo verstandig als je betaald wordt.
Overigens geef ik dus enkel punten voor de kwaliteit van wat er in de fles zit. Vandaar: denk alle blabla weg en HP Ice is zeker geen slechte whisky. Bij de betere als je de recente limited editions bekijkt, maar nog altijd niet extreem bijzonder en zeker niet typisch voor HP. Verder geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem te kopen aan die prijs! Ik evalueer de spirit, of je er X euro aan wil geven, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
7 x
Sta me toe even te reageren op dit soort ongenuanceerde uitspraken.
Je hoeft het zeker niet eens te zijn met mijn smaakprofiel, maar de oude GlenDronach 15 die ik 81 punten gaf, is de allereerste batch gebotteld door de nieuwe eigenaars in 2009. Die versie was redelijk dirty met veel sulfur (andere reviews zullen dat beamen). Ik hou daar niet van, dus weinig punten, simpel.
Nogmaals, je mag van mij best een fan zijn van dirty sherry, maar als ik kijk naar je profiel dan was je toen niet eens bezig met whisky, dus geef geen commentaar op flessen die je niet kent! Ik heb onlangs een batch uit 2014 besproken van diezelfde GlenDronach 15 en die vond ik zeer goed: 88 punten. Zie http://www.whiskynotes.be/2015/glendron ... -old-2014/ Batch variatie is soms aanzienlijk, maar sommige mensen lijken dat niet te snappen en zijn dan verbaasd over een score. De 18yo heeft trouwens de omgekeerde evolutie doorgemaakt.
Dus 1. leer het smaakprofiel van een blogger kennen. Sommige zullen je liggen, andere minder. Hoeft niet te betekenen dat je ze niet consequent zijn in hun beoordeling. En 2. leer de fles in kwestie kennen voordat je er een mening over denkt te hebben.
Dat mensen (direct of indirect) betaald worden voor een recensie, is wellicht het geval bij journalisten of mensen zoals Murray. NIET bij mij, ik heb een gewone job zoals iedereen. Ik denk trouwens dat ik van elke distillery al goeie en slechte scores heb verzameld. Lijkt me niet zo verstandig als je betaald wordt.
Overigens geef ik dus enkel punten voor de kwaliteit van wat er in de fles zit. Vandaar: denk alle blabla weg en HP Ice is zeker geen slechte whisky. Bij de betere als je de recente limited editions bekijkt, maar nog altijd niet extreem bijzonder en zeker niet typisch voor HP. Verder geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om hem te kopen aan die prijs! Ik evalueer de spirit, of je er X euro aan wil geven, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Fijn dat je aan mijn profiel kan zien hoe lang ik whiskydrink.
Net zoals iedereen een eigen smaakprofiel heeft, zo heeft ook iedereen (gelukkig) een eigen mening.
En waarom neem ik dit niet serieus?. Misschien wordt jij niet ''ondersteund'', maar het gros van de bloggers/journalisten etc, als types Murray worden wel degelijk "ondersteund"". Persoonlijk vind ik dan dat je niet objectief kan beoordelen.
Vandaar mijn uitspraak dat ik dit niet serieus neem.
Dit heeft persoonlijk niks met jou te maken, maar meer met het feit dat het gros wel wordt beïnvloed.
Ik kijk dan ook meestal liever naar onafhankelijke forumleden die naar mijn mening al heel wat strepen hebben verdiend in de whiskywereld.
Denk dat mede forumleden als Kay, Henri, etc een eerlijker beeld geven dan een betaalde blogger/journalist.
Vat het dus niet persoonlijk op.
0 x
mer1973 schreef:Sta me toe even te reageren op dit soort ongenuanceerde uitspraken.
Fijn dat je aan mijn profiel kan zien hoe lang ik whiskydrink.![]()
Net zoals iedereen een eigen smaakprofiel heeft, zo heeft ook iedereen (gelukkig) een eigen mening.
En waarom neem ik dit niet serieus?. Misschien wordt jij niet ''ondersteund'', maar het gros van de bloggers/journalisten etc, als types Murray worden wel degelijk "ondersteund"". Persoonlijk vind ik dan dat je niet objectief kan beoordelen.
Vandaar mijn uitspraak dat ik dit niet serieus neem.
Dit heeft persoonlijk niks met jou te maken, maar meer met het feit dat het gros wel wordt beïnvloed.
Ik kijk dan ook meestal liever naar onafhankelijke forumleden die naar mijn mening al heel wat strepen hebben verdiend in de whiskywereld.
Denk dat mede forumleden als Kay, Henri, etc een eerlijker beeld geven dan een betaalde blogger/journalist.
Vat het dus niet persoonlijk op.
Je bent wel heel druk bezig met deze limited uitgave. Wordt je betaald door andere om de fles zwart te maken want je hebt er zo goed als een dagtaak aan ondertussen. Je zou op zijn minste de whisky moeten proeven om je luid een mening over te verkondigen. Btw Serge geeft hem ook een 88 dus zo slecht kan het niet zijn.
Het is wel jammer want door continue de bashen wordt de sfeer op de forum niet beter. Je hebt al laten horen maar wij hoeven er niet dagelijks mee geconfronteerd te worden. Het gaat maar door .......
1 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

mer1973 schreef:Fijn dat je aan mijn profiel kan zien hoe lang ik whiskydrink.![]()
Omdat je zelf in je eerste post van 2012 zegt dat je nog maar net met whisky bezig bent...
Verder krabbel je nu terug van "hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas." tot "niet persoonlijk hoor, ik had het over betaalde bloggers". Mooie schijnbeweging.
Ik hoop dat je alsnog de kans krijgt om de HP Ice of GlenDronach 15 uit 2009 te proeven. Proeven lijkt me wel een basisvereiste voor een "onafhankelijke" mening. Als je in de buurt bent, krijg je van beide een dram. Slainte.
0 x
WhiskyNotes schreef:mer1973 schreef:Fijn dat je aan mijn profiel kan zien hoe lang ik whiskydrink.![]()
Omdat je zelf in je eerste post van 2012 zegt dat je nog maar net met whisky bezig bent...
Verder krabbel je nu terug van "hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas." tot "niet persoonlijk hoor, ik had het over betaalde bloggers". Mooie schijnbeweging.
Ik hoop dat je alsnog de kans krijgt om de HP Ice of GlenDronach 15 uit 2009 te proeven. Proeven lijkt me wel een basisvereiste voor een "onafhankelijke" mening. Als je in de buurt bent, krijg je van beide een dram. Slainte.
Niks schijnbeweging. Jij weet ook dat het gros direct of indirect betaald wordt.
Ben jij een van de weinige die niet direct/indirect betaald wordt dan neem ik daar mijn
voor af.En terug krabbelen doe ik nooit. En zoals je gezien hebt ben ik ook niet de beroerdste om excuses aan te bieden als ik mis zit of over de schreef ga.
Hier wil ik het bij laten omdat Jonadawi dat beter vind.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

mer1973 schreef:Tja hij waardeert hem op 87 punten. Kan hem niet zo serieus nemen helaas. En waarom: hier onder 2 voorbeelden.GlenDronach 15 Year Old Revival 81 puntenArdbeg Supernova (2010 edition) 85 punten, en dit zijn maar 2 voorbeelden. Hij heeft nog meer vreemde afwijkende uitschieters.
Dit is volgens mij louter een kwestie van persoonlijke smaak. Ikzelf lees zijn reviews niet meer omdat ik me er (zeer dikwijls toch) totaal niet kan in vinden. Het lijkt wel of we een tegenstrijdig smaakpatroon hebben. Alhoewel ik nog liever zijn notities lees dan die van M. Dermul, als het echt moet.
mer1973 schreef:Krijg af en toe het idee dat deze mensen gewoon betaald worden voor een recensie.
Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik heb er wel een mening over, maar dan gaat het helemaal off topic.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

johan brugge schreef:Daar ga ik me niet over uitspreken. Ik heb er wel een mening over, maar dan gaat het helemaal off topic.
We kunnen er een topic over aanmaken!

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

nigel_tufnel schreef:We kunnen er een topic over aanmaken!
Dat bestaat volgens mij al.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”