Highland Park expressies
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Re: Highland Park expressies
Volgens mij zijn het die gasten bij Highland Park die met z'n allen in een jumbo jacuzzi zitten Rachel 

0 x
-
DrankDozijn
- (Whisky)Professional

Oogadal schreef:Volgens mij zijn het die gasten bij Highland Park die met z'n allen in een jumbo jacuzzi zitten Rachel
Moet ik daar toch een keertje langs

0 x
- defeatless
- Moderator

Geniaal! Zoek je nog een baan?
Wij zitten het hele weekend in ons nieuwe gouden zwembad.
Met jou in dat gouden zwembad, Rachel; 37.500 bruto per jaar; 32 uur per week; vaste aanstelling; iets regelen met verhuis compensatie en ik ben je man!

3 x
Ben zelf toch wel benieuwd naar de hp ice. De vraag is alleen kan je er nog aankomen voor de " normale " winkelprijs.
0 x
Oogadal schreef:Volgens mij zijn het die gasten bij Highland Park die met z'n allen in een jumbo jacuzzi zitten Rachel
Grappig, tijdens de Tweede Wereldoorlog marcheerde een troep op Orkney gestationeerde soldaten 5 mijl per dag om zich te wassen in de washbacks van Highland Park
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Sietseus schreef:Grappig, tijdens de Tweede Wereldoorlog marcheerde een troep op Orkney gestationeerde soldaten 5 mijl per dag om zich te wassen in de washbacks van Highland Park
Maar goed dat de Duitsers niet verder kwam als hier het strand...

EDIT; hebben jullie ook WiFi daaro? Ik neem tenminste aan dat je vanuit de jacuzzi zit te posten

1 x
We kunnen er allemaal om lachen, maar ondertussen voel ik me steeds meer genaaid door deze jongens.
Een middelmatige 17 jarige whisky die net 85 punten krijgt en dan 300 euro vragen omdat de fles zo mooi is.
Bij de naam HP krijg ik een raar gevoel in mijn buik.
En dit gevoel is niet positief.
Walgelijk om whiskyliefhebbers zo te bestelen van middelmatige whisky.
Bij mij komt er geen HP meer in, al krijgt de volgende fles 99 punten op WB.
Als ik ge...... wil worden wil ik wel zelf de broek uit doen.
Moest het even kwijt, de marketing machine van HP irriteert me al jaren.
Hoop dat ik de frustratie nu van me afgeschreven heb.
2 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ach Mer, laat lekker gaan. Ik verbaas me echt nergens meer over en eigenlijk hebben ze groot gelijk dat ze het doen want er zijn dus 30.000 man die samen zo'n 5 a 6 miljoen bij HP de kas inschuiven. Het maakt werkelijk weinig uit wat er gebotteld wordt, het wordt toch wel verkocht.
Het enige wat ik een tikkie zonde vindt is dat er een zorgvuldig opgebouwde naam toch wel enigszins te grabbel wordt gegooid want voor de echte whisky connoisseur telt Highland Park niet meer mee... Hetzelfde voor Macallan; ik stam nog uit de generatie die zich druk maakte dat Macallan ineens met een (in onze ogen) inferieure Fine Oak serie kwam. Minder voor meer.
En die trend heeft zich al die jaren vrolijk doorgezet en het zal nog wel gekker worden.
Ik maak me er niet druk om, laat er maar lekker veel van dit soort flessen op de markt komen voor zoveel mogelijk geld. Tenslotte kan ook een verzamelaar (en de meeste hebben geen onderbouwing gebaseerd op al te veel kennis) maar 1 x z'n poen uitgeven en ik heb liever dat ze dit aan dit soort flessen doen. Dan koop ik de snoepjes wel met een lullig etiket maar waarvan de inhoud wel in orde is.
Tip; neem eens een kijkje op www.casqueteers.com . Daar kun je nog participeren in een vat tegen de kostprijs. Zo komt er volgende week de 1996 Springbank op fresh sherry cask (nr 107) uit aan ongeveer € 115 voor de eigenaren. Het zustervat wat door WB op de markt gebracht wordt ( 106) gaat € 180 kosten en is geloof ik zelfs al uitverkocht.....
Het enige wat ik een tikkie zonde vindt is dat er een zorgvuldig opgebouwde naam toch wel enigszins te grabbel wordt gegooid want voor de echte whisky connoisseur telt Highland Park niet meer mee... Hetzelfde voor Macallan; ik stam nog uit de generatie die zich druk maakte dat Macallan ineens met een (in onze ogen) inferieure Fine Oak serie kwam. Minder voor meer.
En die trend heeft zich al die jaren vrolijk doorgezet en het zal nog wel gekker worden.
Ik maak me er niet druk om, laat er maar lekker veel van dit soort flessen op de markt komen voor zoveel mogelijk geld. Tenslotte kan ook een verzamelaar (en de meeste hebben geen onderbouwing gebaseerd op al te veel kennis) maar 1 x z'n poen uitgeven en ik heb liever dat ze dit aan dit soort flessen doen. Dan koop ik de snoepjes wel met een lullig etiket maar waarvan de inhoud wel in orde is.
Tip; neem eens een kijkje op www.casqueteers.com . Daar kun je nog participeren in een vat tegen de kostprijs. Zo komt er volgende week de 1996 Springbank op fresh sherry cask (nr 107) uit aan ongeveer € 115 voor de eigenaren. Het zustervat wat door WB op de markt gebracht wordt ( 106) gaat € 180 kosten en is geloof ik zelfs al uitverkocht.....

3 x
Oogadal schreef:
Dat is inderdaad ook het enige voordeel.
Was me net even aan het bedenken: voor dat geld van 1 fles HP kon je enkele maanden geleden nog 8 1/2 fles revival kopen of nu 6 flessen Laga 16.
Moeilijke keus zeg

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Om de helaas veel te vroeg overleden Superheld Johan Cruyff te citeren; 'elk voordeel hep z'n nadeel'
0 x
het is weer begonnen met de ICE op het forum..... komt uit op een prijs van ca €250 en nu al hier te koop voor €350......
ik zal de referenties afwachten maar waarschijnlijk voor matige tot slechte whisky.
ik zal de referenties afwachten maar waarschijnlijk voor matige tot slechte whisky.

1 x
Paulini schreef:het is weer begonnen met de ICE op het forum..... komt uit op een prijs van ca €250 en nu al hier te koop voor €350......![]()
puur marketing whisky. Niks matig gewoon slecht.
Slechte whisky die wordt afgeleid door een doosje hout.
Zo kom je ook van je slechte vaten af. Hulde HP
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

mer1973 schreef:Paulini schreef:het is weer begonnen met de ICE op het forum..... komt uit op een prijs van ca €250 en nu al hier te koop voor €350......![]()
puur marketing whisky. Niks matig gewoon slecht.
Slechte whisky die wordt afgeleid door een doosje hout.![]()
Zo kom je ook van je slechte vaten af. Hulde HP
Zeker jammer dat het winstbejag de liefhebberij nu al weer geweld aan doet...
Mmmm, slechte whisky... Ruben vind hem best aardig, maar schreeuwt het ook niet van de daken: http://www.whiskynotes.be/2016/highland ... e-edition/
Binnenkort ga ik het zelf proeven, ik heb met Sietseus al afgesproken hoe het sample bij me komt. Ik ben wel erg benieuwd! Ik zal proberen een oordeel te geven zonder een waarde component (ik heb er ook niets voor betaald immers...), dus puur wat proef ik en vind ik er van. En dan geen kei hard cijfer maar meer doet het mij wat?
Jullie horen het als het zover is...
2 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”