Glenmorangie Cask Masters

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Glenmorangie lanceert Cask Masters

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Aug 2013, 20:43

Oh, ons team had A, C, B en jullie volgorde was B, A, C.

Kennelijk heeft "the world" dus een andere smaak dan onze teams :(

Bij ons kwam Cask C – Manzanilla op een goede tweede plaats, nog steeds niet verkeerd.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 01 Aug 2013, 21:13

De nu gekozen whisky kwam bij ons met stip op de laatste plaats. Maar, als ik hem niet had geproefd had ik denk ik ook op deze optie gestemd. Hij 'klinkt' het lekkerst in mijn oren :) Achja, marketing he. Alsnog een erg gezellige tasting aan overgehouden :)
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Aug 2013, 22:04

In de recente updat staat dat het toeval ... althans de kwaliteit, wil dat het de favouriet was van Dr Bill Lumsden 8-)
A SUBLIME NEW WHISKY DESERVES A GREAT NAME

The votes are in. The cask has been chosen.
This whisky has been extra-matured in the finest Manzanilla sherry casks from Sanlúcar de Barrameda in Spain.

"A superb choice and my personal favourite." Dr Bill Lumsden

Now it's time to give this exquisite new whisky a name. Take a look at our guide to Gaelic naming, with expert
Dr Aonghas MacCoinnich.
Discover the beauty of the Gaelic language and then send us your suggestions. You could win a trip to Tain, the home of Glenmorangie.

En nu dus nog een naam :-P
0 x

sw_reijnders
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 02 Aug 2013, 06:16

bummer!!!!

mijn persoonlijke favoriet was Cask B (volgens mij bordeaux vat) :respect

al was Cask C ook niet slecht hoor :)
0 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Aug 2013, 14:06

Recent persbericht:
Glenmorangie vraagt whiskyliefhebbers om een naam te bedenken voor een nieuwe kwaliteit van de single malt whisky via een online platform – een primeur voor de industrie.
Crowdsourcing is de basis onder het unieke Glenmorangie Cask Master programma, gelanceerd in maart 2013. Iedereen kon zijn favoriete dram selecteren uit drie vat-opties geselecteerd door Dr. Bill Lumsden, Director of Distilling and Whisky Creation.
Tienduizenden whiskyliefhebbers wereldwijd hebben hun stem uitgebracht en de winnaar is .... Cask C, een dram die een aantal jaar extra gerijpt is op Manzanilla vaten.

Nu start de tweede fase, waarin gezocht wordt naar de perfecte naam voor deze Limited Edition single malt die eind 2014 op de markt zal worden gebracht. Iedereen kan suggesties posten via http://www.glenmorangie.com/caskmasters/. De voorstellen zullen teruggebracht worden tot 3 opties door Dr. Bill en Dr. Aonghas Maccoinnich, een hoogleraar in Keltisch en Gaelisch aan de Universiteit van Glasgow. Glenmorangie heeft een lange traditie in het kiezen van Gaelische benamingen voor de whiskies, dus Dr. Maccoinnich zal de 3 beste opties vertalen naar het Schots Gaelisch. Het publiek heeft de definitieve stem in welke van de 3 namen het uiteindelijk zal worden.
Stemmen kan t/m 15 september. Deelname aan fase 2 kan ook zonder deelgenomen te hebben aan fase 1.
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 07 Aug 2013, 16:13

Ik zeg Glenmorangie Godzilla

of Ubhal Bheag oftewel little apple (betekenis van manzanilla). Ook maar gelijk Camamhail geopperd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Sep 2013, 12:29

De keuze is:
Coileanta (Mastery)
Salainn (Sea Salt)
Taghta (Chosen)
- See more at: http://caskmasters.glenmorangie.com/Sta ... Nkcwf.dpuf

Ik vind ze allemaal niet zo voor een "gekozen" Manzanilla-whisky... :Scratch ... Taghta is dan nog het meest toepasselijk ...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 11 Sep 2013, 15:51

Geproefd op Maltstock 2013: Mijn voorkeur: C - B - A. Ik vond A in de smaak iets weg hebben van een waterzuiveringsinstallatie (riool) :vies Ik heb hem zelfs niet opgedronken... :o
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Sep 2013, 20:36

JayDie schreef:Geproefd op Maltstock 2013: Mijn voorkeur: C - B - A. Ik vond A in de smaak iets weg hebben van een waterzuiveringsinstallatie (riool) :vies Ik heb hem zelfs niet opgedronken... :o

Zo zie je maar. Ik, trouwens de groep, vond de A, de beste met score 86! (maar ik heb die avond alleen deze drie gedronken 8-) )
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 18 Sep 2013, 19:02

En het is geworden:
Introducing an inspired name for a truly unique whisky. Taghta in Gaelic means Chosen, a word which subtly illuminates the intricate journey that our newest single malt has taken.

"I think it perfectly conveys the way this distinctive whisky has been selected."
Dr Aonghas MacCoinnich
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Glenmorangie lCask Masters derde fase

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Okt 2013, 11:49

(deel van) Persbericht: Glenmorangie Cask Masters begint aan derde fase. "Inspire the design, define the whisky"

Glenmorangie vraagt whiskyliefhebbers om een design te bedenken voor een nieuwe kwaliteit van de single malt whisky via een online platform – een primeur voor de industrie.

Sinds 16 september is de derde fase gestart, het ontwerp. Glenmorangie streeft naar perfectie in alles, dus ook voor het ontwerp van label en verpakking haalt het alles uit de kast. Glenmorangie Signet weerspiegelt het rijke mysterieuze karakter van de whisky in een unieke fles met gradueel kleurverloop en een schitterende stopper. De Private Edition Glenmorangie Finealta was een juweeltje in Art Deco stijl en voor Pride 1978 is een ingenieuze techniek toegepast in een houten coffret van Wouter Scheublin.

Voor het ontwerp van de eerste crowdsourced whisky ter wereld kan iedereen zijn inspiratie delen om het verhaal van deze onderscheidende whisky ook visueel te vertellen.
Jonathan Davies, oprichter van het Londense design agency Butterflycannon, is de expert die Dr. Bill Lumsden in deze fase zal ondersteunen. Volgens Jonathan is "verpakking een 'key communicator' van het verhaal van een merk en product. Een verhaal dat mede verteld kan worden door de uitstraling, textuur en functionaliteit van de verpakking.” De verpakking is het eerst wat de aandacht zal trekken en uiteindelijk een integraal onderdeel van de beleving van de whisky.

Deelnemers kunnen foto's, moodboards en ontwerpen delen via Facebook en Pinterest. Jonathan zal hiermee 3 ontwerpen maken waarna de uiteindelijke winnaar bepaald zal worden door de online uitgebrachte stemmen.
De beste 12 moodboards maken kans op een Apple iMac en alle deelnemers aan fase 3 maken kans op een ingelijst en gesigneerd exemplaar van het winnende ontwerp.

Ga nu naar http://www.glenmorangie.com/caskmasters / en doe mee!
Fase 3 loopt t/m 31 december 2013. Deelname aan fase 3 kan ook zonder deelgenomen te hebben aan fase 1 en 2.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Glenmorangie Cask Masters

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Dec 2013, 12:38

Zojuist dan toch ook maar even voor het ontwerp gestemd. http://caskmasters.glenmorangie.com/Stage/3

Maar wat een gedoe met inloggen ... maximaal 4 pogingen etc... :HitHead
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 21 Jan 2014, 15:45

Ik had het idee dat de laatste fase al geweest was maar kennelijk niet.

Recent persbericht:
Edinburgh, 21 januari 2013 - Iedereen kan de bepalende inspiratie aanleveren voor de iconische fotosetting van Glenmorangie Taghta, ’s werelds eerste crowd sourced whisky.

Glenmorangie Cask Masters begint aan vijfde fase “Be the master of art”

Vanaf vandaag kan iedereen foto’s en beelden uploaden naar drie online moodboards op http://www.glenmorangie.com/caskmasters, met ieder een eigen thema. Zo hebben whiskyliefhebbers, fotografie-fanaten, ontwerpers enzovoort de kans om een eigen stempel te drukken op de onderscheidende fotografie van de nieuwste kwaliteit in de Glenmorangie Private Edition range die in september op de markt zal komen.

De thema’s van de fotografische setting hebben te maken met de whisky zelf en de innovatieve wijze waarop deze whisky tot stand komt in het Cask Masters programma: “Chosen by Many”, “From Spain to Scotland” en “Pioneering Innovation”. Beelden uploaden kan tot 2 februari.

Vooraanstaand internationaal fotograaf Kevin Mackintosh zal met alle input drie mogelijke settings creëren, waarop vervolgens gestemd kan worden tussen 19 februari en 9 maart. De gekozen setting zal gebruikt worden als belangrijkste visual in de wereldwijde marketing campagne bij de lancering van Glenmorangie Taghta.

Ga nu naar www.glenmorangie.com/caskmasters / en doe mee!
Deelname aan fase 5 kan ook zonder deelgenomen te hebben aan eerdere fases.
0 x

trmuthert
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor trmuthert » 27 Mar 2014, 11:38

Volgens dit artikel (http://www.whiskyetc.nl/laatste-fase-gl ... k-masters/) van Whiskyetc. wordt ie in juni gereleased. Iemand enig idee of het een travel retail wordt of dat ie ook op de 'normale' markt komt?
0 x

MyStuff
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor MyStuff » 08 Okt 2014, 17:16

Morgen haal ik de mijne in ieder geval op in een gewone winkel...
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”