Wat is volgens jullie leuk om te verzamelen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wat is volgens jullie leuk om te verzamelen

Ongelezen berichtdoor D. T. » 23 Jan 2016, 01:15

brechtvds schreef:
Stephandebeen schreef:
brechtvds schreef:persoonlijk moest ik jou zijn zou ik beginnen met de 12 , 15 ,18 te kopen dan leer je de verschillende facetten van dalmore kennen en daarna kan je naar de wat complexer smakende flessen over gaan of heb je de 12,15,18 al?

ik heb de 12, en 18 al een paar keer geproefd en vind ze erg lekker moet ik zeggen. Alleen de 15 nog niet. Ik wil ze zowieso alle 3 aanschaffen omdat ze heerlijk zijn.
Ik Schotland dacht ik de Dalmore 30 yo even te gaan proeven, heb ik maar vanaf gezien zou me £100 kosten voor 25ml :o

hahaah inderdaad de ceti(30jaar) is een dure fles(net zoals de aurora,sirius,trinitas ) :P wat ook een aanrader is zijn de vintage versies van dalmore 2002,2003,2004

De 18 vind ik persoonlijks teleurstellend ... Daarentegen ben ik wel sterk te vinden voor The Cigar Malt Reserve en de King Alexander III, beide betaalbare Dalmore toppers ... Cheers en geniet vooral van je reis naar je ultieme collectie!
2 x

D. T.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor D. T. » 23 Jan 2016, 01:24

Stephandebeen schreef:
Dre schreef:
Michaël schreef:... Mijn uitspraak is vooral een uiting van een ervaring die ik enkele maanden geleden opdeed in de whisky bar van dhr. Minnekeer in Gent. Alles waarvan ik dacht dat ik goed deed, bleek daar fout. Water in whisky doen: not done. Je glas afdekken: not done. Het glencairn-glas: dikke zever en pure commerce. Zulke ervaringen werken verwarrend voor de beginnende liefhebber.

Bij een proeverij werd ons uitgelegd dat de whisky voor sommige te sterk kan zijn. En dan kan je er een of twee druppels water bij doen. Omdat die voor jou dan misschien beter smaakt. Je proeft iid voor jezelf en niet voor anderen. Je moet er juist van genieten :Proost

Stephan, doe bij sommige whisky's gerust wat meer dan een paar druppeltjes water hoor ...
Het is maar wat je lekker vindt!
De Auchentoshan Valinch, 57,5% [ https://www.whiskybase.com/whisky/22170 ... linch-2011 ] vond ik bijvoorbeeld niet te zuipen, tot ik er uiteindelijk een 4tal koffielepeltjes water bij deed, en dan vond ik het een prima whisky!
Veel hangt af van de leeftijd en het alcoholpercentage van de whisky.
Als het over water gaat heb ik eigenlijk twee tips ... Experimenteer en doe vooral je zin!
Cheers, D.
1 x

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 23 Jan 2016, 19:53

299.

Staat netjes in het kastje
1 x

Stephandebeen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Stephandebeen » 23 Jan 2016, 21:26

Wauw 4 koffie lepels water vind ik nog al wat. Maar net wat je zegt, al doe je er 10 in je doet het altijd voor jezelf en niet omdat een ander het zo moet drinken.

Ik ga lekker proeven en proberen en wie weet smaakt het idd wel veel beter. :hoedaf
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”