Laphroaig expressies en bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Laphroaig expressies en bottelingen

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Mar 2016, 11:29

totalatool schreef:Dat is inderdaad een fractie goedkoper dan wat zij vragen voor een 18.

Een fractie minder duur bedoel je.... Het wordt wel steeds gekker bij Laphoaig; eerst die Madurodam flesjes bij de vorige 'limited' en nu een NAS in de markt drukken met wat marketing prietpraat voor een belachelijke prijs.
Voor mij is 5 tientjes echt de max wat ik bereid ben voor een NAS neer te leggen, maar als deze inderdaad al uitverkocht is is bij deze het gelijk van Laphroaig wat mij betreft bewezen; wat je ook bottelt en ongeacht de prijs, de massa trapt er wel in en vecht als een stel wilde honden over een fles. Die nog niemand geproefd heeft... :Scratch
Maar gezien het niveau wat er aan jong spul de laatste jaren bij Laphroaig de poort uitrolt zou ik niet teveel verwachten.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 09 Mar 2016, 11:36

Oogadal schreef:Voor mij is 5 tientjes echt de max wat ik bereid ben voor een NAS neer te leggen, maar als deze inderdaad al uitverkocht is...

Nogmaals, net was hij nog niet uitverkocht, maar ok.
Ik begrijp je, maar deel je mening hier niet volledig: wat mij betreft is zoiets als een Balvenie Tun 1401, als (reeds veel vaker genoemd) voorbeeld, wel degelijk een hoger prijskaartje waard dan vijf tientjes. Zo zijn er meer voorbeelden te bedenken.
Wel laat ik deze Laphroaig links liggen, ofwel tot ik hem geproefd heb, ofwel tot ik meer weet over de inhoud, ofwel tot er enkele door mij vertrouwde reviewers hun positieve oordeel hebben geveld. En ja, ook ik heb daar niet vreselijk veel vertrouwen in, gezien de ontwikkelingen aldaar in het afgelopen jaar.
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Mar 2016, 12:10

Tsja, volgens de letter de wet heb je gelijk wat betreft de Balvenie TUN's. Maar die zijn toch (vaak) wel van een buitencategorie met duidelijk vermeld wat er in zit. Eigenlijk geen NAS.., meer NAS XXXXXXL en wel zeer goed te nassen, als iemand nog een TUN 1401 batch 8 kwijt wil voor rond de € 200... :bigsmile

Voor mij is NAS die whisky die op de markt gebracht wordt zonder dat er aangegeven wordt wat er in zit. Dus de A'Bunahd's, Glendronach CS, Laphroiag Lore, Ardbeg Uigeadail etc.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 09 Mar 2016, 14:10

Ik hoef ook niet zo nodig. We worden zo langzamerhand helemaal vol geNASt en de prijs is idd veel te hoog, in de categorie 15-23 jaar. Ze durven wel, maar er zijn blijkbaar voldoende dorstige lui op deze wereld...
1 x
Affirmanti incumbit probatio

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 09 Mar 2016, 17:42

Pff ik word ook een beetje helemaal gestoord van limited uitgaven voor hoge prijzen waar je snel bij moet zijn. Ik wil gewoon een whisky drinken die de distillery met trots uitgebreid voor een schappelijke prijs op de markt zet voor een jaartje ofso.
Niet speciaal gebotteld om voor handelaren met die dozen tegelijk voor de dubbele prijs weer kunnen doorverkopen. :offtopic
4 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

hfos
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor hfos » 10 Mar 2016, 08:41

Ik heb er eentje besteld, zodra hij binnen is zal ik hier wat samples aanbieden. Wie weet is het een erg lekkere whisky! ;)
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 10 Mar 2016, 09:59

Kan zomaar zijn. Voor een sampletje ben ik altijd wel in :)
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

CasVro
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor CasVro » 11 Mar 2016, 11:22

Ik ben het met de mindset wel eens, maar nu moet ik zeggen dat de 21jaar van Laphroaig(FOL) goed te liquideren was :Pipersmile
0 x
The Idea is not to live forever, but to create something that will.

AndyDelft
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor AndyDelft » 11 Mar 2016, 18:00

Ik kon hem kopen - was net op tijd.
Met 10% verjaardagskorting :D en inclusief verzendkosten precies 100 Euries; hopen dat hij het waard is.
0 x
Andy
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 12 Mar 2016, 09:43

CasVro schreef:Ik ben het met de mindset wel eens, maar nu moet ik zeggen dat de 21jaar van Laphroaig(FOL) goed te liquideren was :Pipersmile

Voor bijna € 300 omgerekend naar normaal formaat fles is dat ook wel het minste wat je mag verwachten toch...? ;)
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 12 Mar 2016, 10:15

AndyDelft schreef:Ik kon hem kopen - was net op tijd.
Met 10% verjaardagskorting :D en inclusief verzendkosten precies 100 Euries; hopen dat hij het waard is.

Dat had ik dus ook. Maar ik heb m toch maar laten lopen.
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Re: Laphroaig Brodir

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 13 Mar 2016, 01:59

mikegerards schreef:Hoe vinden jullie de Laphroaig Brodir batch 2?
Ikzelf vind het een toppertje. Mooie expressie met licht zoete tonen maar duidelijk de echte Laphroaig smaak is aanwezig. Ik moet wel zeggen dat hoewel de zoete tonen wel aanwezig zijn kan ik niet echt de port finish eruit halen. Straks gewoon nog eens proeven ;-)

Fantastisch, vanavond gedronken, voor mij een 93 uit 100, jammer dat hij zo prijzig is.
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 13 Mar 2016, 11:09

WhiskyLiam schreef:
Ikzelf vind het een toppertje. Mooie expressie met licht zoete tonen maar duidelijk de echte Laphroaig smaak is aanwezig. Ik moet wel zeggen dat hoewel de zoete tonen wel aanwezig zijn kan ik niet echt de port finish eruit halen. Straks gewoon nog eens proeven ;-)

Fantastisch, vanavond gedronken, voor mij een 93 uit 100, jammer dat hij zo prijzig is.

Hij was in nederland lange tijd in de aanbieding voor €80 de fles. Gelijk 2 flessen ingeslagen :-)
0 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 13 Mar 2016, 11:18

mikegerards schreef:
WhiskyLiam schreef:

Hij was in nederland lange tijd in de aanbieding voor €80 de fles. Gelijk 2 flessen ingeslagen :-)

Drankdozijn heeft hem nog steeds in de aanbieding.
http://www.drankdozijn.nl/artikel/fles- ... tch-2-70cl
1 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Sstaf
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Sstaf » 13 Mar 2016, 19:33

Gisteren in de plaatselijke slijterij de laatste 2 flesse Laffie 18 uit het rek geplukt.
Ik heb ze beter bij mij in de kast staan :goedgedaan . Ze waren niet eens duur.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”