No offense btw maar een 15yo IB voor 170 euro...
Zonder te weten of ie goed is?
Als deze effectief overal van de rekken vliegt is het einde nog lang niet in zicht...

dalwinnie schreef:Drie nieuwe Bruichladdich's aangekondigd:
.

Breedút_Genietsje schreef:Even bij Venlo de grens over...
RolfvanderSteen schreef:Ik heb gisteren een bestelling voor de Octomore 08.3 geplaatst bij diewhiskybotschaft.de. Kreeg vandaag helaas de boodschap dat ze niet in Nederland leveren. Iemand enig idee waar en wanneer de Octomore Eights in NL verkrijgbaar zijn?
hfos schreef:RolfvanderSteen schreef:Ik heb gisteren een bestelling voor de Octomore 08.3 geplaatst bij diewhiskybotschaft.de. Kreeg vandaag helaas de boodschap dat ze niet in Nederland leveren. Iemand enig idee waar en wanneer de Octomore Eights in NL verkrijgbaar zijn?
Zou niet lang meer moeten duren, mijn slijter had het er vorige week al over dat ze in aantocht waren. Ik denk dat ze vrij goed verkrijgbaar zullen zijn, er zijn er vrij veel van.

Ralfy over ppm:caskstrength schreef:nigel_tufnel schreef:Reichenbach schreef:PPM is Parts Per Million toch? Dus 309 fenolen per miljoen andere moleculen in de whisky. Hoe meer, hoe sterker geturfd. Of zit het dan anders?
PPM klopt maar dit is niet het aantal dat er in de whisky zit!
Dit zijn waarden in de gemoute gerst en niet in de gebottelde whiskies.
Het kan dus best zijn dat je al whisky gedronken hebt met een hoger PPM.
Alleen is het marketingtechnisch niet zo interessant om te zeggen dat ze 50 PPM zijn hé.
Klopt helemaal. Het verschil met de rest is echter dermate groot dat ze volgens mij toch nog het strafste bakje hebben. Dit is tenzij ze amper husks (schilletjes) laten meegaan in het mashen. De schilletjes hebben natuurlijk het grootste gehalte aan turf in zich.
Maar zover ik weet gebruikt iedere distilleerderij wel husks en zijn de verschillen daarin niet werelds.

DavidH. schreef:Iemand die deze al geproefd heeft?
http://whiskyvanzuylen.nl/whisky/produc ... wacht/4971
Ben er erg benieuwd naar!
De Br5 spreekt mij ook wel aan, iemand hier toevallig een sampletje van?

nigel_tufnel schreef:DavidH. schreef:Iemand die deze al geproefd heeft?
http://whiskyvanzuylen.nl/whisky/produc ... wacht/4971
Ben er erg benieuwd naar!
De Br5 spreekt mij ook wel aan, iemand hier toevallig een sampletje van?
Een goede en terechte vraag.
Heeft iemand deze nieuwe reeks al geproefd?
Ik zie dat ze overal dadelijk uitverkopen maar om welke reden?
Verzamelaars van de reeks?
Want het zijn nu niet bepaald de goedkoopste halve liter flesjes...

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten