Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 24 Feb 2017, 09:58

Tomh schreef:Ik heb hem tijdens de masterclass bij Bruichladdich geproefd, ik kan niet anders zeggen dan dat het een bijzonder smaakvolle Octomore is.
Ik vind ook de 50cl fles erg jammer.. nog steeds in dubio om te bestellen.

en uiteindelijk besteld? inmiddels is ie uitverkocht. Ik heb hem wel besteld....ben te benieuwd hoe die smaakt....ja die van mij gaat gewoon open :-)
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 24 Feb 2017, 10:00

RolfvanderSteen schreef:Voor mij hetzelfde. Gekeken wat ie kost, en toen niet besteld. Ik heb twee Octomores staan, en ben niet zo'n fan van NAS whiskies.

Op basis waarvan ben je niet zo'n fan van NAS whisky's? Er zijn meer dan voldoende "NAS" whisky's die stukken lekkerder zijn dan aged whisky's!
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 24 Feb 2017, 10:25

mikegerards schreef:
en uiteindelijk besteld? inmiddels is ie uitverkocht. Ik heb hem wel besteld....ben te benieuwd hoe die smaakt....ja die van mij gaat gewoon open :-)

Haha nope, nu afwachten of ik spijt krijg.
0 x
Afbeelding

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 24 Feb 2017, 10:36

Tomh schreef:
Haha nope, nu afwachten of ik spijt krijg.

A 100 pond de fles (van 500ml) weet ik niet of jij spijt gaat krijgen of ik haha. Zodra hij binnen is ga ik proeven en laat ik het weten :-P
2 x

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 24 Feb 2017, 22:18

mikegerards schreef:
RolfvanderSteen schreef:Voor mij hetzelfde. Gekeken wat ie kost, en toen niet besteld. Ik heb twee Octomores staan, en ben niet zo'n fan van NAS whiskies.

Op basis waarvan ben je niet zo'n fan van NAS whisky's? Er zijn meer dan voldoende "NAS" whisky's die stukken lekkerder zijn dan aged whisky's!

Ongetwijfeld waar, zeker als je een goede NAS whisky vergelijkt met een jonge aged whisky ;-). Ik heb zelf ook een paar prima NAS whiskies. Toch denk ik dat producenten wat makkelijker om kunnen gaan met de prijs/kwaliteit verhouding bij NAS whiskies. De ene producent doet dat misschien wel, de andere niet, daar heb je geen zicht op. Al met al zal ik een goede NAS whisky niet afslaan ;-), maar bij whiskies met een age statement heb ik persoonlijk meer het idee dat er een 'garantie' van kwaliteit is.
0 x
Afbeelding Afbeelding

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 25 Feb 2017, 07:26

Voor de mensen die nog twijfelen. Terwijl ie gisteren op uitverkocht stond heb ik er zojuist (07.23 uur) toch nog 1 kunnen bestellen. Raar maar waar. :duimop

Meteen daarna weer out of stock...blijkbaar alleen iemand gecancelled of zo.

Inmiddels ga ik het opgeven, het verandert per seconde! Samenvatting, gewoon proberen, kan nog lukken :goedgedaan
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 25 Feb 2017, 09:53

Thedge schreef:Voor de mensen die nog twijfelen. Terwijl ie gisteren op uitverkocht stond heb ik er zojuist (07.23 uur) toch nog 1 kunnen bestellen. Raar maar waar. :duimop

Inmiddels ga ik het opgeven, het verandert per seconde! Samenvatting, gewoon proberen, kan nog lukken :goedgedaan

you lucky bastard....mooi man! Dat is echt mazzel hebben. En wachten tot april :-P
1 x

Thedge
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thedge » 25 Feb 2017, 10:17

mikegerards schreef:
Thedge schreef:Voor de mensen die nog twijfelen. Terwijl ie gisteren op uitverkocht stond heb ik er zojuist (07.23 uur) toch nog 1 kunnen bestellen. Raar maar waar. :duimop

you lucky bastard....mooi man! Dat is echt mazzel hebben. En wachten tot april :-P

Blijf proberen, net weer fff mogelijk. Ja nog ff (on)geduldig wachten. :bottomsup
1 x

J23
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor J23 » 28 Apr 2017, 17:34

Heeft iemand al wat vernomen omtrent het verzenden van de Octomore OBA?
0 x

Perforator
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Perforator » 28 Apr 2017, 21:49

Ik heb vorige week een mailtje van ze gehad, nog even geduld:

Unfortunately, we are still waiting for some supplies to reach Islay before we can bottle and package it up for you. The delay has arisen because the 500ml bottles, a new size for us, have taken longer to arrive than we originally expected.

We now anticipate being able to ship before the end of May.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 28 Apr 2017, 21:57

Perforator schreef:... The delay has arisen because the 500ml bottles, a new size for us, ...
Zie je ook steeds meer. Blijkbaar alweer een nieuwe manier gevonden voor het maximaliseren van de winst; gewoon minder leveren.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 29 Apr 2017, 07:49

Of een manier waarop je meer mensen van je gelimiteerde oplage kan laten genieten. Het ligt natuurlijk aan je pricing, we weten niet hoe duur een 70cl fles zou zijn geweest, maar het hoeft niet meteen te betekenen dat ze dit gedaan hebben als een nieuwe manier om meer winst te maken.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Apr 2017, 09:27

RBwhiskyworld schreef:Of een manier waarop je meer mensen van je gelimiteerde oplage kan laten genieten.
Zo kun je het ook benaderen.
Maar een stokerij is geen charitatieve instelling. Er moet gewoon geld worden verdiend en zo snel mogelijk. Er zijn miljoenen in zo'n stokerij geïnvesteerd en de aandeelhouders willen hier zo snel mogelijk en zo veel mogelijk hun aandeel van terug zien en liefst nog iets meer.
Bij een familiebedrijf speelt dit wellicht wat minder omdat die ook nog een belang hebben bij de continuïteit van het bedrijf.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

J23
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor J23 » 30 Apr 2017, 07:55

Perforator schreef:Ik heb vorige week een mailtje van ze gehad, nog even geduld:

Unfortunately, we are still waiting for some supplies to reach Islay before we can bottle and package it up for you. The delay has arisen because the 500ml bottles, a new size for us, have taken longer to arrive than we originally expected.

We now anticipate being able to ship before the end of May.

Thx! Dan wacht ik nog geduldig af.
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 30 Apr 2017, 08:41

Reichenbach schreef:
RBwhiskyworld schreef:Of een manier waarop je meer mensen van je gelimiteerde oplage kan laten genieten.
Zo kun je het ook benaderen.
Maar een stokerij is geen charitatieve instelling. Er moet gewoon geld worden verdiend en zo snel mogelijk. Er zijn miljoenen in zo'n stokerij geïnvesteerd en de aandeelhouders willen hier zo snel mogelijk en zo veel mogelijk hun aandeel van terug zien en liefst nog iets meer.
Bij een familiebedrijf speelt dit wellicht wat minder omdat die ook nog een belang hebben bij de continuïteit van het bedrijf.

Uiteraard, het zijn helaas geen liefdadigheids instellingen, er moet gewoon geld verdient worden, anders houd 't ook een keer op. Wou alleen aangeven dat ik niet denk (wie weet misschien ben ik naief) dat altijd elke beslissing genomen wordt om meer geld te verdienen. Kan me ook voorstellen dat een nieuwe fles ontwerpen en produceren duurder is dan een bestaand model gebruiken.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”