Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 03 Feb 2016, 14:48

Oogadal schreef:Beide heren hierboven de Uigeadail nog nooit gehad zeker...? Want voor vijftig euro koop je simpelweg niks beters in de categorie geturfd. En met het prijsverschil nu van 5 tot 10 euro maximaal op een Ardbeg 10 is de keuze snel gemaakt. Wat heet, eigenlijk is het geen keuze. En bij Lagavulin komt ook wel mooi spul de poort uit, maar de standaard 16 is echt geen partij; om een Uigeadail partij te kunnen bieden zul je toch met een annual 12 moeten komen.

Eensch, maar toch...

avdboom schreef:Wat ook het overwegen waard is zou de Longrow Peated zijn. Wat frisser, mineraliger en cleaner. Meer spirit driven en minder dirty turf en hout maar heel oprecht.

De Longrow Peated verdient het om vaker in het rijtje met turfinstappers genoemd te worden. Voor nog geen 35 euro scheelt het (normaal gesproken) toch ook ongeveer twee tientjes met de Ardbeg Uigeadail, wat voor sommige mensen wisselgeld is, maar voor anderen belangrijk boodschappengeld.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 03 Feb 2016, 15:37

Oogadal schreef:Beide heren hierboven de Uigeadail nog nooit gehad zeker...? Want voor vijftig euro koop je simpelweg niks beters in de categorie geturfd. En met het prijsverschil nu van 5 tot 10 euro maximaal op een Ardbeg 10 is de keuze snel gemaakt. Wat heet, eigenlijk is het geen keuze. En bij Lagavulin komt ook wel mooi spul de poort uit, maar de standaard 16 is echt geen partij; om een Uigeadail partij te kunnen bieden zul je toch met een annual 12 moeten komen.

Absoluut wel, ik heb er ook wel een traantje om gelaten toen de fles leeg was. Ik vind de Uigedail een geweldige dram, power en complex tegelijk. Maar dat neemt niet weg dat de Laga 16 gewoon bij mij herinneringen oproept van de eerste momenten dat ik peated drams ontdekte. Eens met al het bovenstaande: de Uigedail is waarschijnlijk een betere whisky voor het geld, de 16 zou beter zijn als hij richting de 50% ging, en toch: het ging om mijn gevoel bij de dram. Proost! :Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 03 Feb 2016, 18:58

Helemaal helder :goedgedaan

Gevoel en emotie spelen natuurlijk altijd een belangrijke rol, bij welke dram dan ook.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 03 Feb 2016, 20:00

Wat voor de prijs categorie van de Ten ook nog wel een interessante is... Compassie Box The Peat Monster. Iets meer dirty Peat (in smaak dan, iets lager ppm denk ik) en hout, ook 46%. Ook best aardig. Verder is er nog een kilchoman sanaig, die doet nog een schep boven op The Peat Monster, dirty Peat en alsof je op een steigerplanken kouwt (zoals ik het ervaarde dan, voor mij iets teveel van het goede...), maar die gaat qua prijs meer naar de Lagavulin, en dan zou ik weer eerder die nemen.

Ik zal het zo zeggen, bij mij staat de Ten open en de Longrow als opvolger klaar. Daarnaast heb ik de uggi open als wat luxere fles en een laga 16 klaar als opvolger... Dus hoe objectief ik ben... :gnif
0 x
Afbeelding

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 06 Feb 2016, 09:30

Zo, de aanzet tot de volgende Ardbeg hype is gezet; 28 mei 2016 Ardbeg Day. Benieuwd of de editie van dit jaar net zo'n daverend succes wordt als de Perpetuum. Ik skip 'm alvast (denk ik.. ;) )
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 06 Feb 2016, 13:05

Ik ga deze 'limited' van waarschijnlijk 30.000 flessen ook op voorhand laten passeren en schenk mezelf nog mooi een Oogie in :bigsmile

Pas als er een betere release komt als de Oogie kom ik in beweging :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 06 Feb 2016, 16:11

Oogadal schreef:Pas als er een betere release komt als de Oogie kom ik in beweging :lol:

Dat is een wijs besluit :goedgedaan
1 x

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 11 Feb 2016, 21:11

Toch ben ik wel benieuwd naar de ardbeg Day. Zijn er al smaak notities te vinden ??
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2016, 21:20

Welke?
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

jimvs85
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jimvs85 » 11 Feb 2016, 21:24

RvdB schreef:Zo, de aanzet tot de volgende Ardbeg hype is gezet; 28 mei 2016 Ardbeg Day. Benieuwd of de editie van dit jaar net zo'n daverend succes wordt als de Perpetuum. Ik skip 'm alvast (denk ik.. ;) )

Of er van de ardbeg Day, welke 28 mei uitkomt, misschien al smaak notities zijn te vinden. Ben wel nieuwsgierig.
0 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 11 Feb 2016, 21:27

Het lijkt me dat dat enkel een zwijmend verhaal van de master blender (cq marketing afdeling) zal zijn die als je volgende natte droom klinkt :lol:
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Feb 2016, 21:31

jimvs85 schreef:
RvdB schreef:Zo, de aanzet tot de volgende Ardbeg hype is gezet; 28 mei 2016 Ardbeg Day. Benieuwd of de editie van dit jaar net zo'n daverend succes wordt als de Perpetuum. Ik skip 'm alvast (denk ik.. ;) )

Of er van de ardbeg Day, welke 28 mei uitkomt, misschien al smaak notities zijn te vinden. Ben wel nieuwsgierig.

Nope. Dan zul je toch echt tot de 28e moeten wachten, voor die tijd zal niemand m proeven. Wollige teksten van de marketing afdeling van die tasjes handelaren zul je het mee moeten doen :bigsmile
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 19 Feb 2016, 23:20

Ik zag dit op instagram :Scratch is dit de nieuwe release voor ardbeg day 2016 ?of is dit fake? weet iemand hier meer info over ?
De persoon schreef er als onderschrift bij ardbeg dark cove is on the way on 31th mars it will land in sweden
Bijlagen
Screenshot_2016-02-19-23-13-06.png
Screenshot_2016-02-19-23-13-06.png (694.47 KiB) 803 keer bekeken
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 20 Feb 2016, 07:28

Ziet er wel peppi uit, de marketing machine is opgestart kennelijk :bigsmile

Zou knap zijn als ie nog donkerder is als de Kavalan voor LMDW; da's net espresso kwa kleur. Zou nog knapper zijn als ie kwalitatief ook maar in de buurt komt van die Kavalan trouwens :lekker
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 20 Feb 2016, 07:53

Doet me denken aan deze blog: http://blog.fransmuthert.nl/2015/09/28/ ... dark-cove/. Dus wellicht is het de Ardbeg Day-botteling.
*edit* het is de Ardbeg Day-botteling.
Laatst gewijzigd door caskstrength op 20 Feb 2016, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”