Highland Park expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Highland Park expressies

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 05 Nov 2015, 13:08

Ik heb diverse vintages van HP geproefd, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 18yo.
1 x
Afbeelding

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 05 Nov 2015, 14:00

Mee eens, ik vind de 18yo een prima dram. Nu 72e bij de G&G (of is hun whiskyweek al afgelopen?)
1 x
Afbeelding

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 05 Nov 2015, 14:12

Harrie schreef:Mee eens, ik vind de 18yo een prima dram. Nu 72e bij de G&G (of is hun whiskyweek al afgelopen?)

Hij is zelfs niet meer op de site te vinden, maar vanuit België kan ik blijkbaar toch daar niet online shoppen.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Nov 2015, 17:09

Rozenbankje schreef:Ik heb diverse vintages van HP geproefd, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 18yo.

Dan heb je de 25 yo zeker niet gehad. Die is weliswaar een klap duurder, maar ook een klap beter. Neemt niet weg dat de 18 yo toen ie nog onder de 7 tientjes zat een prima whisky voor het geld is. Nu de prijzen richting de 100 euro sluipen wordt het verhaal anders, dat is ie imho niet waard.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 05 Nov 2015, 17:16

Oogadal schreef:
Rozenbankje schreef:Ik heb diverse vintages van HP geproefd, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de 18yo.

Dan heb je de 25 yo zeker niet gehad. Die is weliswaar een klap duurder, maar ook een klap beter. Neemt niet weg dat de 18 yo toen ie nog onder de 7 tientjes zat een prima whisky voor het geld is. Nu de prijzen richting de 100 euro sluipen wordt het verhaal anders, dat is ie imho niet waard.

Die 25yo ben ik zeker met je eens hoor. :smullen
Maar ik dacht dat het ging om die leeftijdloze vintages die je ook vaak als liter ziet.
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Nov 2015, 17:21

Ach so, duidelijk. Maar de 'gewone' 25 yo is ook geen vintage.. Vintage heeft altijd een distillatie jaar en een leeftijd zo ver als ik me kan heugen.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 05 Nov 2015, 17:50

Rozenbankje schreef:
Oogadal schreef:

Die 25yo ben ik zeker met je eens hoor. :smullen
Maar ik dacht dat het ging om die leeftijdloze vintages die je ook vaak als liter ziet.

Ik bedoel ook de leeftijdloze vintages. Schommelen zo tussen de € 70 à 90 voor 70 cl. Het feit te lezen dat de HP 18 zijn geld niet waard lijkt te zijn, biedt weer stof tot nadenken. Een Glenfiddich 18 kwam ik pas in de supermarkt tegen voor €53...
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Nov 2015, 19:19

Tsja, als de prijs de spuigaten uitloopt gaan mensen altijd op zoek naar alternatieven. Vindt de HP18 wel een stuk beter als de Glenfiddich 18. Wat ik met Highland Park wel vaak heb is dat het vrij 'veilige' drams zijn, niet echt spannend. Goed, maar niet uitgesproken een kant op, wel mooi gemaakt en bijna perfect in balans. Dan zijn er andere distilleries die voor hetzelfde geld of minder spannender spul maken.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 05 Nov 2015, 20:11

Door de whiskyweken van de g en g dus gewoon de 72 euro kunnen betalen voor de hp18 , gaat van het weekend open , ik ben reuze benieuwd.
0 x

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 05 Nov 2015, 21:09

Oogadal schreef:Tsja, als de prijs de spuigaten uitloopt gaan mensen altijd op zoek naar alternatieven. Vindt de HP18 wel een stuk beter als de Glenfiddich 18. Wat ik met Highland Park wel vaak heb is dat het vrij 'veilige' drams zijn, niet echt spannend. Goed, maar niet uitgesproken een kant op, wel mooi gemaakt en bijna perfect in balans. Dan zijn er andere distilleries die voor hetzelfde geld of minder spannender spul maken.

Het is inderdaad zo doordat de HP12 zo goed bevalt dat ik binnenkort graag een tweede fles van het merk in huis wil halen. Het is alleen moeilijk om door het bos de bomen te zien omdat er zoveel keuze is. Ik wil er een €90 aan besteden. De mogelijkheden zijn dat de Dark Origins (aanrader?), de 18, de eerder besproken 1990 / 1994 (en ook 1998) en dan heb je nog een hele reeks uit de Warrior Series.

Over de 18 weet ik dat je blijkbaar wat geluk moet hebben met de batch.
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Nov 2015, 22:13

Geen idee hoe je collectie er uit ziet, maar krijg de indruk dat je aan de start van iets moois staat?

Zou zeker even verder kijken als Highland Park, een hele goed bang for your buck is de Glendronach 15 yo Revival. Is minder rokerig als de HP, is ook een sherried, maar gewoon erg goed. Kun je rond de 5 tientjes nog vinden.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

Michaël
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Michaël » 05 Nov 2015, 22:24

Oogadal schreef:Geen idee hoe je collectie er uit ziet, maar krijg de indruk dat je aan de start van iets moois staat?

Zou zeker even verder kijken als Highland Park, een hele goed bang for your buck is de Glendronach 15 yo Revival. Is minder rokerig als de HP, is ook een sherried, maar gewoon erg goed. Kun je rond de 5 tientjes nog vinden.

Ik ben pas sinds vorige zomer begonnen met mijn whiskyhobby. Inmiddels staat er behalve de HP 12 in huis: Glenfiddich en Glenlivet 12 / 15 / 18, Bushmills 10 en Black Bush, Nikka From The Barrel, Glenmorangie Original, Adradour 2006 Cask Strength.
0 x

Sietseus
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Sietseus » 09 Nov 2015, 10:55

Bezoek je binnenkort nog whisky-evenementen Michaël?

If so, loop bij me langs, ik laat je de Dark Origins graag proeven!
1 x

brechtvds
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor brechtvds » 11 Nov 2015, 12:45

ooit al de vintage 1988 geproevd ? https://www.whiskybase.com/whisky/53667 ... rk-1988-gm
die is nog tans ook hemels maar wel wat aan de dure kant vind ik persoonlijk
de highland park van The Whisky Mercenary is ook een aanrader , heb deze geproefd op whisky aan zee en was er erg verrast door https://www.whiskybase.com/whisky/70815 ... rk-1995-gm
0 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 11 Nov 2015, 12:57

brechtvds schreef:

ooit al de vintage 1988 geproevd ? https://www.whiskybase.com/whisky/53667 ... rk-1988-gm
die is nog tans ook hemels maar wel wat aan de dure kant vind ik persoonlijk
de highland park van The Whisky Mercenary is ook een aanrader , heb deze geproefd op whisky aan zee en was er erg verrast door https://www.whiskybase.com/whisky/70815 ... rk-1995-gm

Nee die '88 heb ik helaas nooit de kans voor gekregen, lijkt me inderdaad wel een mooie.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”