Oogadal schreef:Beide heren hierboven de Uigeadail nog nooit gehad zeker...? Want voor vijftig euro koop je simpelweg niks beters in de categorie geturfd. En met het prijsverschil nu van 5 tot 10 euro maximaal op een Ardbeg 10 is de keuze snel gemaakt. Wat heet, eigenlijk is het geen keuze. En bij Lagavulin komt ook wel mooi spul de poort uit, maar de standaard 16 is echt geen partij; om een Uigeadail partij te kunnen bieden zul je toch met een annual 12 moeten komen.
Jawel hoor

, maar ik wilde iets in dezelfde prijs categorie blijven....
Met de huidige aanbieding (bij d12 geloof ik nog goedkoper deze week...) zou ik ook de uggi nemen, maar dan moet je wel het extra geld er voor over hebben. Je zou ook een aanbieding van de Ten kunnen afwachten, dan is het verschil weer groter...
Maar idd, de uggi is echt super voor het geld. Alleen ook een heel ander soort als de Ten vind ik, ik houd er wel van maar een ander? Maar even los van de uggi vind ik de Ten nog steeds een prima dram, Lagavulin 16 is als je iets meer wil betalen ook top maar wel iets minder power en de uggi staat daar idd weer boven met zijn kwaliteiten en power, nu in de aanbieding en anders weer iets duurder...
Evt. Een leuk alternatief is Classic of Islay van Jack Wiebers, jonge Lagavulin (naar verluid, geschat op een jaar of 8-10) uit sherry vat en CS, ongeveer de prijs van een Lagavulin 16.