What about McClelland's?

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
XJRBear
Actief lid
Actief lid

Re: What about McClelland's?

Ongelezen berichtdoor XJRBear » 16 Okt 2014, 13:28

Ff wat stof van dit topic blazen :nat . Ga toch eens zo'n proefsetje halen. Ziet er wel netjes uit en kan mij misschien helpen een richting te bepalen. :Slainte
Heb me tot dusver een beetje op de speyside geconcentreerd dit omdat ik de Tomintoul 10yo lekker vind. Dan blijf je een beetje hangen. Auchentoshan is de three wood errrug lekker. Daar laatst een proeverijtje van een collega gehad. Dus verder op zoek :duimop
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 16 Okt 2014, 17:09

Ik zou eerder wat leuke samples bij elkaar laten zoeken door een forumlid hier (denk aan LaddieTeun , of Kay is hier ook voor te porren). Naar mijn mening heb je voor de zelfde prijs een paar stuk betere samples dan de McCelland's.. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

XJRBear
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor XJRBear » 16 Okt 2014, 19:20

Thankxxxs voor de tip :goedgedaan zal deze mannen binnenkort eens vragen. Mss lezen ze wel mee. :lekker
0 x

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 14 Jan 2015, 22:57

Ik heb ooit een proef setje hiervan gekregen. Enkel de Islay stond nog in de kast. (Als ik me niet vergis is de rest tijdens de Vierdaagsefeesten in de cola verdwenen :gnif )
Ik was al gewaarschuwd door JayDie, vreemde geur inderdaad. De smaak is aan de ene kant erg waterig & aan de andere kant straf (jonge karakter?).
Niet heel zwaar geturfd, maar ook echt niet het 'frisse', wat ik wel van Bowmore ken.
De ranzige geur maakt het er niet beter op om het te drinken.. :o
Conclusie: ik denk dat dit spul zelfs cola kan laten stinken. De smaak is gelukkig iets beter, komt niet in de kast te staan..
0 x
Afbeelding

MichelKraaij
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor MichelKraaij » 10 Aug 2015, 22:07

Wow, de scherpe reacties verbazen mij een beetje. Mijn vrouw nam de Islay versie van deze whisky vandaag als cadeautje voor me mee en ik moet zeggen... smaakt best lekker! Het is wel te proeven dat deze whisky uit de Bowmore destileerderij komt. Ik heb hier een Bowmore 12y staan en qua smaak lijken ze wel op elkaar. De McClelland heeft minder pit en minder turf smaak/geur dan de Bowmore, maar zeker een onaangename smaak.

Voor deze prijs (rond de 25 euro) is het in mijn ogen zeker de moeite waard om eens te proberen. Hij blijft bij mij gewoon tussen de andere whisky's staan. Voor verfverdunner gebruik ik ik wel peut ;)
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”