Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor Jock » 07 Apr 2010, 19:51

saintjimmy schreef:Misschien kan je straks hun Gin proberen:

http://www.laddieblog.com/laddieblog/Bl ... Genie.html

Ik heb ook nog 3 van hun Renegade Rums thuis. Sensationeel gewoon.
Barbados, Guyana en Jamaica. Allemaal 46% en Tempranillo finish of
Finish Vin Doux Natutel Bayul. Eerste rijping in American oak. 6 tot 7 jaar oud. Tongstrelende Rums hoor. Yummie yummie
0 x

saintjimmy
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor saintjimmy » 07 Apr 2010, 20:00

Jock schreef: Ik heb ook nog 3 van hun Renegade Rums thuis. Sensationeel gewoon.
Finish Vin Doux Natutel Bayul. Eerste rijping in American oak. 6 tot 7 jaar oud. Tongstrelende Rums hoor. Yummie yummie

Jock,

Dat geloof ik graag. Ik ben ook erg benieuwd naar de Black Art! Misschien dat hij nog eens op mijn pad komt :)
Zag laatst een flesje 1984 finish, hoor regelmatig dat de vintage edities erg goed moeten zijn. Er is zoveel moois van Bruichladdich, kwijl..... kwijl....
0 x
Afbeelding

johan
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor johan » 07 Apr 2010, 20:42

Infinity 3 is inderdeaad een heerlijke whisky,
De enige die ik momenteel van hun heb thuis staan is de 3D3 ik her er iet van 45.- voor betaald maar deze is dan ook gesigneerd door Lynne McEwan 8-) .
Bij 1 van mijn vrienden drink ik vaak The Resurrection dram, gewoon heerlijk en dat voor een toch relatief jonge whisky.
Verder vind ik wat ik geproefd van Waves en Rocks niet echt bijzonder, al die finishes heb ik nog niet geproefd en de Submarine komt 12 mei ;) .
Wel heb ik eens een (royale) sample gekregen van een 21 jarige single cask dit was aan het begin van mijn whisky-hobby (is het nog wel een hobby? :lol: ) en ik weet niet meer wie hem gebotteld heeft maar dat was echt 1 van de meest geweldige whiskys die ik ooit geproefd heb.
Tot slot heb ik de (rode) Octomore eens aan het eind van een tasting mogen proeven dat is pas een echte smaaksensatie mij eigenlijk iets te maar het was wel een hele ervaring.
Toen ik de volgende morgen op zaterdag bij mijn zoontje langs de lijn stond met voetballen kwam de smaak zelfs nog een paar keer terug.

Helaas ben ik zelf nog nooit op Islay geweest (kwestie van tijd) maar de contacten die ik met hun gehad heb via mail en persoonlijk toen Lynne in Nederland was waren perfect.
Wij waren destijds geïnteresseerd in het kopen van een vat en zij hebben ons met enthousiasme voorzien van de door ons gevraagde info.
Net als Glenglassaugh en Bladnoch trouwens maar dat terzijde.
Al met al toch wel een bijzonder merk met een persoonlijke touch :duimop
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 07 Apr 2010, 21:00

Black Art. Ja, dat is wel een bijzondere dram. Maar heel veel geld. Ik mag a.s. vrijdag iets bijzonders uitzoeken, en heel misschien dat ik de Black Art uitkies of de Legacy. Maar ben nog niet uit. ik doe proeverijen bij een slijter en hou een mooie verkoop praatje en vraag daar altijd whisky als gage. Ik kies dan meestal Bruichladdich om mijn collectie uit te bouwen.
De "Links is een mooie serie. Gal en Gal heeft een 50Cl flesje van St. Andrews Links. Heerlijk fruitig en zeer toegankelijk. Zoet, romig, beetje hoestdrank smaak, maar niet onplezierig. Eucaliptus misschien? Afdronk is lang en een beetje wijnachtig en zoetig met honing noten met een heel erg klein beetje rook.
Ik ben de komende dagen erg druk. vrijdag proeverij, zaterdag op verjaardag visite, zondag naar Lente Kriebels van Bresser en Timmer voor de vakhandel. Maar zo gauw ik meet tijd heb, doe ik een V-blog over Bruichladdich in enkele delen. Het wordt mijn 25ste, dus dat moet goed gevierd worden en ietsje later doe ik de 3 Renegade Rums tegelijk op de video.
Ik neem een sampeltje voor je mee van de Rum in mei Johan
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 07 Apr 2010, 22:53

Neem zondag maar vrij, dan ga ik wel in jouw plaats.
0 x

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 08 Apr 2010, 23:16

Jock schreef:Ik heb ook nog 3 van hun Renegade Rums thuis. Sensationeel gewoon.

In mijn enthousiasme bestelde ik afgelopen najaar ook zo'n flesje Barbados-Rum. Ik was in de veronderstelling dat het (net als de 17y RumCask) een ook whisky van hen met een rumfinnish betrof...dus ik bestellen, betalen en een dag later kwam ik er achter dat dit niet zo was. Beetje dom, maar de order was al verwerkt...de fles staat nog dicht. Is dus de moeite van het proeven waa begrijp ik...
0 x

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 09 Apr 2010, 06:12

Ik wist niet dat ze ook rum hadden. Die wil ik zeker proberen.
Als je er vanaf wil jpvdw mail me maar , neem ik hem wel van je over.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 25 Apr 2010, 22:20

Whisky Recensie 25 A. Bruichladdich.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Bruichladdich First Growth Cuvée E: Sauternes (Chat. D'Yquem

Ongelezen berichtdoor Jock » 25 Apr 2010, 22:22

Whisky Recensie 25 B: Bruichladdich First Growth Cuvée E: Sauternes (Chateau D'Yquem) 16 Year Old
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 26 Apr 2010, 08:54

WAAUUUWW, Jock! :goedgedaan Ik zie nu alleen het stilstaande beeld van YouTube; ik ga snel kijken, maar dit ziet er al veelbelovend uit!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

KSB66
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor KSB66 » 26 Apr 2010, 16:21

Gisteren die Bruichladdich Organic geproefd.
Een 'gentle peat' noem ik het maar. Niet zo'n turfkanon. Vond hem erg lekker.
0 x

saintjimmy
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor saintjimmy » 27 Apr 2010, 11:57

Zaterdag stond ik in een winkel beetje twijfelend of ik de XVII zou kopen.
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... hiskyid=87

Uit financiële overweging (€ 75,-) toch maar niet gedaan. Maar had toch wel jeukende handjes.
0 x
Afbeelding

DH17
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor DH17 » 27 Apr 2010, 13:41

is er iemand hier die ervaring heeft met de Celtic Nation van Bruichladdich? ;)
Ik heb er hier nog eentje staan :hoera Maar officieel mag hij niet verkocht worden omdat het een blend is van Ierse & Schotse whisk(e)y en dus verboden :?

Ik ga 'm niet verkopen, is voor de eigen verzameling, maar ben benieuwd of iemand ervaring heeft met deze whisk(e)y of misschien zelfs wel een beetje van geproefd heeft?
0 x

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 11 Mei 2010, 08:18

Laatst in contact gekomen met de grootste Bruichladdich verzamelaar die er is... zover bekend dan... meer dan 500 stuks, zowel van Bruichladdich zelf als onafhankelijk... Rene Arm uit Duitsland. Zie hier voor zijn website in aanbouw: http://laddiecollector.com/index.php?id=178&tx_ttnews

Het leuke vind ik aan Bruichladdich is dat ze volgens mij zelf niet meer weten wat er wordt uitgegeven, zo nu en dan komen we prive bottelingen tegen die worden aangeboden... Laatst bijvoorbeeld de Super Heavily Peated, en nu een 18 years old Rums Cask Matured...

Zo blijft de markt tenminste een beetje in beweging toch?

Greets,
Jack
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 14 Mei 2010, 14:50

whiskysite schreef:Laatst in contact gekomen met de grootste Bruichladdich verzamelaar die er is... zover bekend dan... meer dan 500 stuks, zowel van Bruichladdich zelf als onafhankelijk... Rene Arm uit Duitsland. Zie hier voor zijn website in aanbouw: http://laddiecollector.com/index.php?id=178&tx_ttnews

Het leuke vind ik aan Bruichladdich is dat ze volgens mij zelf niet meer weten wat er wordt uitgegeven, zo nu en dan komen we prive bottelingen tegen die worden aangeboden... Laatst bijvoorbeeld de Super Heavily Peated, en nu een 18 years old Rums Cask Matured...

Zo blijft de markt tenminste een beetje in beweging toch?

Greets,
Jack

Bedankt Jack. Ik ga contact maken met die man in Duitsland

Jock
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”