Oogadal schreef:BWhisky schreef:Mooi, als die de kwaliteit van die LMDW benadert is dat inderdaad een must-buy.
De LMDW-versie was voor mij één van de verrassingen van WhiskyLiveParis dit jaar!
Het enige wat opvalt is dat de prijzen van welke LMDW botteling dan ook helaas geen verrassing zijn; zonder uitzondering schandalig hoog.
Bijvoorbeeld de Arran 1996; € 150. Da's 5 tientjes meer als de Arran The Choosen one die behoorlijk vergelijkbaar is.
Jullie hebben het nu over 70 euro voor een Benromach; de link zegt € 105. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Want € 105 is belachelijk voor een 8 yo.
Ik ben ook altijd in de veronderstelling geweest dat als je jarig bent je trakteert. Maar in Frankrijk is je 60e verjaardag kennelijk een reden om je klanten een poot uit te draaien...![]()
Ook typisch LMDW; als de verkoop tegenvalt is het vaak later te krijgen tegen veel betere prijzen bij andere retailers. Bijvoorbeeld de Ledaig Artist 5; bij hunzelf € 120 en vrij recent bij Master of Malt voor 9 tientjes. (nee, je hoeft niet meer te kijken)
Klopt, de prijzen van LMDW liggen over het algemeen hoger dan elders...
Aan de andere kant, er zijn ook uitzonderingen. Zo heb ik net een Single Cask, Cask strength Cognac uit 1977 besteld. Ook speciaal gebotteld voor de 60e verjaardag LMDW. Kostprijs : 139 €. En op de koop toe fantastisch lekker (beter dan véél single malts die ik in Parijs geproefd heb)
http://www.whisky.fr/comandon-1977-borderies.html
Laat het een tip zijn

.