Glenmorangie expressies en bottelingen
Re: Glenmorangie expressies en bottelingen
Zag vorige week bij de Makro naast elkaar de oude (links) en nieuwe (rechts) verpakking staan: nu dus mét leeftijd erop! Ik heb nog de oude...
0 x
Glenmorangie Astar
Uit: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
Ik heb hem een paar keer geproefd op proeverijen. Ben sowieso fan van Glenmorangie. Deze zit wat hoog in de alcohol, mag wel wat water bij, maar....
Zie ook http://www.vooreenmooiglas.nl/index.php ... ys&id=1471
Kapre schreef:Ik heb laatst de Glenmorangie Astar aangeschaft, na er veel lovende beoordelingen over te hebben gelezen.
De fles is nog dicht, waarschijnlijk ga ik hem vanavond proeven.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze whisky ?
Ik heb hem een paar keer geproefd op proeverijen. Ben sowieso fan van Glenmorangie. Deze zit wat hoog in de alcohol, mag wel wat water bij, maar....
Zie ook http://www.vooreenmooiglas.nl/index.php ... ys&id=1471
0 x
Zijn er toevallig al mensen die de Glenmorangie Finealta hebben, of gaan bestellen? Ik ben wel benieuwd naar deze Glenmorangie...
Overigens te koop bij http://www.whiskysite.nl/vmchk/Glenmorangie/Glenmorangie-Finealta
Gr Mark!
Overigens te koop bij http://www.whiskysite.nl/vmchk/Glenmorangie/Glenmorangie-Finealta
Gr Mark!
0 x
Mark schreef:Zijn er toevallig al mensen die de Glenmorangie Finealta hebben, of gaan bestellen? Ik ben wel benieuwd naar deze Glenmorangie...
Zie ook Nieuwe expressie Glenmorangie: Finealta en 28 jan 2011 - 23u: Glenmorangie Finealta Skype tasting
Ik heb een optie staan bij WhiskySite
0 x
De Finealta ga ik van het weekend (of eerder, indien mogelijk) bij The Old Pipe scoren. Ben erg, erg benieuwd! Mijn Glenmorangies zijn ook al weer een tijdje leeg en dus hoog tijd voor een nieuwe!
0 x
Erg fraai. Zou een mooie poster voor aan de muur zijn!
0 x
Mark schreef:Hehe, mooie foto zeg!
Ik dacht toch echt deze foto, verkregen via Hans, eerder geplaatst te hebben (uiteraard met toestemming van Hans!)...

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles aangeschaft of gekregen ?
ea teasse schreef:Soms heb ik de indruk dat een aantal mensen Glenmorangie afweert omdat ze zo groot en bekend zijn. Daarmee bedoel ik niet hier op dit forum, maar eerder in mijn vrienden- en kennissenkring. Is dat een meer voorkomend fenomeen in whiskyland, of is dat gewoon toevallig bij de mensen die ik heb gesproken?
Dat zal eerder aan de mensen liggen die je gesproken hebt, denk ik. Wat ik ondervind is dat de meeste liefhebbers en verzamelaars eerder gaan voor de 'speciallekes', vintages of single casks en edities van 'Independent Bottlers' . En dan heb je bij Glenmorangie niet zoveel keus. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Glenmorangie geen goeie whisky maakt, hè.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Glenmorangie Single Sask, Rare limited edition
Mooie Glenmorangie:
- Bijlagen
-
- 14103.jpg (124.16 KiB) 1960 keer bekeken
0 x
Carlo schreef:heb je die of gewoon een plaatje ervan?
Ik heb er een van staan.
0 x
Glenmorangie's Pride 1981
Glenmorangie's Pride 1981
Even los van de inhoud, misschien een fles die in aanmerking komt voor nominatie in het komende 2011 Desig Award ?!
In Rijpen en finishings, welke vaten zijn er ? hadden we het er al eens over dat "Glenmorangie" begonnen is met finishes. Hier staat dus de bevestiging en wie dat dan wel was.
Persoonlijk weet ik nog steeds niet goed of ik daar wel zo dankbaar voor ben
Today, the Pride is bottled at the cask strength of 56.7 percent alcohol (113.4 proof) in a specially designed package and decanter for about $3,600 (
Even los van de inhoud, misschien een fles die in aanmerking komt voor nominatie in het komende 2011 Desig Award ?!
Dr. Bill Lumsden, Glenmorangie's master distiller and head of whisky creation, ....
Despite being the owner of a doctorate in biochemistry who developed the ground-breaking technique of "finishing" whiskies to enhance their flavor, Lumsden admits that the quality of the 1981 whisky came about for "reasons we still haven't been able to figure out." ....
In Rijpen en finishings, welke vaten zijn er ? hadden we het er al eens over dat "Glenmorangie" begonnen is met finishes. Hier staat dus de bevestiging en wie dat dan wel was.
Persoonlijk weet ik nog steeds niet goed of ik daar wel zo dankbaar voor ben

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”