Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Re: Springbank 10yo Proof
Gewoon in NL te koop bij dhr. A. van Zuylen te Den Haag voor slechts € 47,95 - zie link van Zuylen
0 x
Bedankt voor jullie reacties, maar ik wist al van het bestaan van deze releases en waar je ze koopt. Het gaat mij om: http://www.thewhiskyexchange.com/P-4675.aspx Deze kan ik niet vinden.
Ik vraag mij dus af of mijn vermoeden dat de beige etiket (waar Johan naar verwijst) de 2004 release is, een juiste conclusie is. En of de 2010 versie in verschillende "jasjes" is gestoken, dus de versie van van zuylen en van whiskyexchange dezelfde bottelingen betreft, of toch verschillend zijn.
Overigens Johan, ik deel je mening over de beige proof, ik heb er 2 van staan maar zal er geen meer bijkopen, hij valt wat tegen. Op whiskyfun krijgt deze van Serge ook maar 78 punten, mits het klopt dat dit de 2004 versie is..
Ik vraag mij dus af of mijn vermoeden dat de beige etiket (waar Johan naar verwijst) de 2004 release is, een juiste conclusie is. En of de 2010 versie in verschillende "jasjes" is gestoken, dus de versie van van zuylen en van whiskyexchange dezelfde bottelingen betreft, of toch verschillend zijn.
Overigens Johan, ik deel je mening over de beige proof, ik heb er 2 van staan maar zal er geen meer bijkopen, hij valt wat tegen. Op whiskyfun krijgt deze van Serge ook maar 78 punten, mits het klopt dat dit de 2004 versie is..

0 x
Heb bij The Bonding Dram een Springbank 10y 100 proof aangekocht en dat was de versie in zwarte doos zoals te zien op deze foto :

Heb er eigenlijk ook geen idee van welke botteling dit juist is , alvast de 2010 niet...
Moderater EDIT:"Bad practice" Link vervangen door de foto.

Heb er eigenlijk ook geen idee van welke botteling dit juist is , alvast de 2010 niet...
Moderater EDIT:"Bad practice" Link vervangen door de foto.
Laatst gewijzigd door Piet op 30 Aug 2010, 19:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link vervangen
Reden: Link vervangen
0 x
Voor de volledigheid zal ik een updeetje plaatsen voor de potentiele geinteresseerden:
Ik heb Serge gemailed en hij heeft bevestigd dat hij uit die fles de whisky heeft beoordeeld (90 punten) en dus niet vanuit een sample en vervolgens een foto ter illustratie heeft geplaatst.
Er zijn dus 3 "recente" 10yo 100 proof edities, de foto van lagavulin! is de 2006 editie, de editie die ik bedoel (zwart label, oranje S) zou volgens whiskybase 2008 moeten zijn, en er is een 100 proof met beige label, onduidelijk welk jaar. Ik heb er hier 2 van. Achterop het etiket staat er een nummer, 100/0000262/05 Wellicht dat dit een 2004/2005 versie is.
Anyway ik ben aan het onderzoeken of ik de

kan bestellen en zo ja zal ik voor de aardigheid een proefnotitie plaatsen.
Gezien de andere 2010 labels zou dit toch echt de 2010 editie moeten zijn....
Ik heb Serge gemailed en hij heeft bevestigd dat hij uit die fles de whisky heeft beoordeeld (90 punten) en dus niet vanuit een sample en vervolgens een foto ter illustratie heeft geplaatst.
Er zijn dus 3 "recente" 10yo 100 proof edities, de foto van lagavulin! is de 2006 editie, de editie die ik bedoel (zwart label, oranje S) zou volgens whiskybase 2008 moeten zijn, en er is een 100 proof met beige label, onduidelijk welk jaar. Ik heb er hier 2 van. Achterop het etiket staat er een nummer, 100/0000262/05 Wellicht dat dit een 2004/2005 versie is.
Anyway ik ben aan het onderzoeken of ik de

kan bestellen en zo ja zal ik voor de aardigheid een proefnotitie plaatsen.
0 x
Rogier schreef:
Dat is inderdaad de 2010 editie. I know omdat ik hem zelf heb staan. Tasting notes ga ik je schuldig blijven maar ik ben er alleszins wel zot van!

Ik vermoed dat de fles die bij TheBondingDram te koop staat de 2010 editie is. Ik heb namelijk de mijne ook bij Jeroen van TBD gekocht... Je kan hem altijd eens mailen om zeker te zijn.
Veel succes!
0 x
tonc schreef:
Ik vermoed dat de fles die bij TheBondingDram te koop staat de 2010 editie is. Ik heb namelijk de mijne ook bij Jeroen van TBD gekocht... Je kan hem altijd eens mailen om zeker te zijn.
Veel succes!
Vreemd , ik kocht hem ook bij TBD , maandje geleden, en heb de 2006 versie ontvangen...
0 x
Je kunt wellicht ook de bottelingscode op de fles checken...? Zou dan iets van L10 ddd hh:mm moeten zijn? (of is dat per botttelaar weer anders...? Zie ook Ardbeg Project code pics)
0 x
Lagavulin! schreef:tonc schreef:
Veel succes!
Vreemd , ik kocht hem ook bij TBD , maandje geleden, en heb de 2006 versie ontvangen...
Ben zojuist eens door mijn orderbevestigingen van TBD gegaan en ik heb niks gevonden van de springbank. Mijn excuses, blijkbaar heb ik deze toch niet bij TBD gekocht... Het zal bij QV.ID geweest zijn dan. Die heeft hem hoogst waarschijnlijk nog wel staan maar zij hebben geen webwinkel...
0 x
Het is allemaal niet zo eenvoudig.
In Interactieve Monitor schreef ik:
Het is een echte OB maar zonder bottelingscode.
Er staat op het achterlabel:
Distributeur exclusif/Alleenverdeler Benelux
S.A.Fourcroy n.v. Brussel
------------------------------
Exclusief importeur voor Nederland
Fourcroy -Lenselink b.v. Bussum
Oftewel weet ik dus ook niet zeker of dit die Maltmaniacs versie met 81 punten is ? Moet er wel heel dicht bij zitten, maar toch
In Interactieve Monitor schreef ik:
Piet schreef:Door de discussie in Springbank 10yo Proof was ik afgelopen dagen op zoek gegaan naar de Springbank versie die ik heb staan maar heb hem niet kunnen vinden (een met een beige-label uit rond 2003).
Nu denk ik hem te hebben. Als ze ook nog de fles/label foto er aan gaan hangen is het helemaal fantastisch.
Het is een echte OB maar zonder bottelingscode.
Er staat op het achterlabel:
Distributeur exclusif/Alleenverdeler Benelux
S.A.Fourcroy n.v. Brussel
------------------------------
Exclusief importeur voor Nederland
Fourcroy -Lenselink b.v. Bussum
Oftewel weet ik dus ook niet zeker of dit die Maltmaniacs versie met 81 punten is ? Moet er wel heel dicht bij zitten, maar toch

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Heb gisteren gemaild via de site van Springbank met de vraag om meer informatie omtrent welke verpakking welke botteling is... Nog geen antwoord gekregen , als ik één krijg post ik het hier!
0 x
-
- Actief lid
Re: Springbank Claret Wood
Heej Jimmy,
Ik ga hem deze week kopen. Laat je weten wat ik er van vind.

Ik ga hem deze week kopen. Laat je weten wat ik er van vind.

0 x
-
- Actief lid
Springbank 12yo vs. Springbank 10yo Cask Strength
Er is mij verteld dat de 12yo oude Springbank hetzelfde smaakt als de 10yo Cask Strength. Deze heb ik gehad maar is schijnbaar inmiddels niet meer te krijgen. Wie weet hier meer van?
0 x
Re: Springbank 12yo vs. Springbank 10yo Cask Strength
iron_dennis schreef:Deze heb ik gehad maar is schijnbaar inmiddels niet meer te krijgen.
Welke bedoel je precies met "Deze"? De 10yo CS? Is dat weer dezelfde als de Springbank 10yo 100 proof?
Zie ook het forum onderwerp Springbank 10yo 100 proof
0 x
Re: Springbank 12yo vs. Springbank 10yo Cask Strength
Er is een 10y 100 proof en een 12y Cask strength. Beiden zijn cask strength gebotteld maar ze hebben verschillende namen, althans dat is wat ik er van begrepen heb.
0 x
-
- Senior
Re: Springbank Claret Wood
Ook ik wil graag weten wat je hiervan vindt; als hij net zo goed is als de Madeira Wood 11y (matured; niet "gefinished"" zoals de Claret Wood ) denk ik erover dit mijn volgende Springbank te laten worden.
De Madeira Wood vond ik echt geweldig
en op Whiskyfun krijgen ze beiden dezelfde score ( 87 ). 
De Madeira Wood vond ik echt geweldig

0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”