Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 11 Okt 2022, 16:18

defeatless schreef:Weten wij veel hoe Xqlusive zich identificeert!
Misschien was hen zwanger van hun en is haar derde persoon wel 'mijn vrouw'. Wat op zich ook kortzichtig kan zijn, want man of vrouw is natuurlijk veel te kort door de bocht. We moeten het eigenlijk hebben over mensen met een baarmoeder.
Tenzij je een baarmoeder hebt, maar je jezelf identificeert als een groene broodtrommel met een oranje elastiek erom. Dan is 'mensen met een baarmoeder' weer intersectionalistisch.

Hahahaha jesus Alex jij hebt teveel met je patiënten gepraat :P
0 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 11 Okt 2022, 17:05

Oogadal schreef:Staat toch duidelijk alleen een zwangere vrouw afgebeeld André? Ik zie niks staan dat de man ook een verbod heeft... :lol:

Een beetje minder complex dan Alex het omschrijft, maar dat dus.
Nee, ik zou dan nooit solidair 'samen' zwanger zijn en uit piëteit ook geen alcohol drinken nee. Maar ja, weet jij veel hoe Xqlusive in elkaar steekt? Behalve dat hij graag zijn flessen dicht houdt in de hoop dat ze dan nóg meer waard worden :bigsmile
3 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 11 Okt 2022, 17:41

Oogadal schreef:
Xqlusive schreef:Duidelijk :goedgedaan

Voorlopig blijft hij nog even dicht.

Zo is dat! Hopen dat ie meer waard wordt. :? Of je bezwangerd je vrouw nog een keer, kun je sowieso een jaar alles nog dicht laten. :P
Er zal vast een reden achter zitten, maar 'ik drink geen whisky meer omdat m'n vrouw zwanger is' is voor mij de meest bizarre reden te stoppen met whisky drinken.

Ik weet nog goed dat mijn vrouw zwanger was. Ik heb nooit zoveel gezopen in mijn leven als toen. Moest ook wel om de lol ervan in te blijven zien.
10 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Okt 2022, 19:07

Dat dus Wouter… :Party
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 11 Okt 2022, 20:21

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo veel ervaring met Springbank heb.
Na de filmpje van gisteren van Ralfy ben ik nieuwsgierig geworden.
Mocht iemand van plan was om samples share van Springbank te doen, dan hou ik mee super aanbevolen. :hoedaf
0 x

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 11 Okt 2022, 21:15

Gewoon even bij Henri kijken. Genoeg Springbank.
2 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 12 Okt 2022, 18:25

Nikola schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo veel ervaring met Springbank heb.
Na de filmpje van gisteren van Ralfy ben ik nieuwsgierig geworden.
...
Ik zou er niet aan beginnen. Oude meuk daar, ze denken alles zelf te kunnen doen zonder gebruik te maken van de nieuwste technologie. Het gevolg is inefficiënte productiemethoden met variabele productiekwaliteit, Het is bij Springbank altijd een verrassing wat je er onder de kurk vindt. Uitgezonderd de funk waar je niet omheen kunt en zelfs de driemaal gestookte Hazelburn heeft nog duidelijk een hint van peat en stal.

Daarnaast is de verkrijgbaarheid een probleem en als je niet oppast betaal je er veel te veel voor. En kun je er aan komen, krijg je er niet eens een doos of koker bij.

Nee, echt niet aan te bevelen :bigsmile
11 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Okt 2022, 20:25

Reichenbach schreef:Ik zou er niet aan beginnen. Oude meuk daar, ze denken alles zelf te kunnen doen zonder gebruik te maken van de nieuwste technologie. Het gevolg is inefficiënte productiemethoden met variabele productiekwaliteit, Het is bij Springbank altijd een verrassing wat je er onder de kurk vindt. Uitgezonderd de funk waar je niet omheen kunt en zelfs de driemaal gestookte Hazelburn heeft nog duidelijk een hint van peat en stal.

Daarnaast is de verkrijgbaarheid een probleem en als je niet oppast betaal je er veel te veel voor. En kun je er aan komen, krijg je er niet eens een doos of koker bij.

Nee, echt niet aan te bevelen :bigsmile

Ik lees een doorgewinterde die hard fan :lol: zat er wat zuurs in je eten Richard? :p
Maargoed ik volg deels wat je zegt. Inconstant, weigeren om te innoveren enz. enz. Maar het maakt ze wel authentiek. Ben er 2x geweest en beide keren was ik onder de indruk van het karakter, het community gevoel en de sociale functie van de uithoek die Campbeltown is. Het is veel dingen wellicht niet, maar das ook positief. Een zielloze alcohol fabriek zoals diageo er genoeg van heeft, maar ook een still house zoals die van Glenfiddich doen al je romantische gevoelens jegens whisky verbleken. De grote industriële mouterijen en de distilleries die door 1 ventje per shift kunnen worden gerund door wat schermen in de gaten te houden zoals bij Lagavulin. En ga zo maar door. Er is in ieder geval nog een cult locatie waar je een flinke dosis whisky historie kunt snuiven, je romantische gevoelens jegens whisky kunt vullen en er wordt nog actief geproduceerd ook. Of inconsistentie een voordeel of een nadeel is, mag ieder voor zich bepalen. Feit is wel dat de huidige prijzen en gekte rond SB van de zotte zijn. Vraag en aanbod zijn nog nooit zo uit evenwicht geweest en dat is nooit iets positiefs. Maar om nou op basis daarvan iemand te adviseren met een grote boog om hun whisky heen te lopen… sterker nog: ik denk dat SB de meest interessante distillery is om A: te bezoeken, en B: te verdiepen in hun whiskies.
4 x
Afbeelding

Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Casketje » 12 Okt 2022, 20:55

Ooit al van sarcasme gehoord @Cask1988? :Scratch
1 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Okt 2022, 21:08

Casketje schreef:Ooit al van sarcasme gehoord @Cask1988? :Scratch

Was dat? Een soort Broodbeleg? :bigsmile
0 x
Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 13 Okt 2022, 00:54

Fat Bastard! schreef:
Oogadal schreef:Staat toch duidelijk alleen een zwangere vrouw afgebeeld André? Ik zie niks staan dat de man ook een verbod heeft... :lol:

Een beetje minder complex dan Alex het omschrijft, maar dat dus.
Nee, ik zou dan nooit solidair 'samen' zwanger zijn en uit piëteit ook geen alcohol drinken nee. Maar ja, weet jij veel hoe Xqlusive in elkaar steekt? Behalve dat hij graag zijn flessen dicht houdt in de hoop dat ze dan nóg meer waard worden :bigsmile

Enige compassie is toch wel gewenst hoor :D Nu ben ik (vrouw) meer whiskyliefhebber dan mijn partner, dus heb ik niet al te veel last gehad dat hij een lekkere dram inschonk terwijl ik zwanger moest toekijken, maar zoals degene die te maken hebben gehad met Covid-19 en verlies van reukvermogen is het toch best heftig/zwaar als je hobby een tijdje stilligt (ook al is het voor een goed doel en heb je er zelf voor gekozen). Maar bij een zwangerschap moet je toch al best veel geneugten van het leven opgeven (denk aan sushi en biefstuk) en daaarnaast kun je pech hebben dat andere geneugten je niet meer smaken (in mijn geval koffie en chocolade :? ) dus dan is het toch wel fijn als iemand rekening houdt met het feit dat iets waar jij heel erg van genoot nu niet tot de mogelijkheden behoort en dat niet in your face gaat doen.

En @Xqlusive hopelijk geen ernstige redenen dat ook na de geboorte van je dochter de whiskyhobby op een laag pitje is komen te staan.

On topic: gedurende mijn zwangerschap zijn de prijzen van Springbank en consorten idd door het dak gegaan. En alhoewel ik snap dat de intrinsieke waarde niet is veranderd denk ik niet dat ik mij ertoe kan gaan zetten om alcohol te drinken die meer dan 1000 euro waard wordt geacht. Daarvoor kun je naar mijn gevoel zoveel (in elk geval minimaal 5) andere mooie flessen kopen, dat ik zo'n fles niet meer ga opentrekken.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 13 Okt 2022, 07:52

WhiteMonkey schreef:
Enige compassie is toch wel gewenst hoor :D ..... Maar bij een zwangerschap moet je toch al best veel geneugten van het leven opgeven (denk aan sushi en biefstuk) en daaarnaast kun je pech hebben dat andere geneugten je niet meer smaken (in mijn geval koffie en chocolade :? )......

Poehee, nog meer redenen voor mij om op te passen dat ik niet per ongeluk zwanger raak ;)

Dat eten van rauw vlees en vis (en roken, en alcohol) tijdens een zwangerschap afgeraden wordt wist ik wel maar de smaak van die geneugten (zoals in jouw geval koffie en chocolade) komen die wel terug na de bevalling?
3 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 13 Okt 2022, 09:42

Fat Bastard! schreef:
WhiteMonkey schreef:
Enige compassie is toch wel gewenst hoor :D ..... Maar bij een zwangerschap moet je toch al best veel geneugten van het leven opgeven (denk aan sushi en biefstuk) en daaarnaast kun je pech hebben dat andere geneugten je niet meer smaken (in mijn geval koffie en chocolade :? )......

Poehee, nog meer redenen voor mij om op te passen dat ik niet per ongeluk zwanger raak ;)

Dat eten van rauw vlees en vis (en roken, en alcohol) tijdens een zwangerschap afgeraden wordt wist ik wel maar de smaak van die geneugten (zoals in jouw geval koffie en chocolade) komen die wel terug na de bevalling?

Voor iedereen die dacht dat de ellende ophoudt na een zwangerschap; NEWSFLASH! Dan begint het pas.... :P :HitHead
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 13 Okt 2022, 10:18

WhiteMonkey schreef:Enige compassie is toch wel gewenst hoor :D ..... Maar bij een zwangerschap moet je toch al best veel geneugten van het leven opgeven (denk aan sushi en biefstuk) en daaarnaast kun je pech hebben dat andere geneugten je niet meer smaken (in mijn geval koffie en chocolade :? )......

Dat is toch maar ‘n week of 40?! Ik mag ook alles niet, wat ‘n zwangere vrouw ook niet eten mag, ivm een dubbele long transplantatie (2012). Maar mijn vriendin en dochter “mogen” eten wat ze willen, nog nooit over nagedacht eigenlijk…
0 x
Afbeelding

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 13 Okt 2022, 10:42

Oogadal schreef: ... Dan begint het pas ...

You're damn right about that :shock:
1 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”