Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 28 Sep 2015, 15:26

Dat ze er teveel geld voor gaan vragen kun je alvast op rekenen denk ik.
En dat er nu al gelekt word wat de limited van volgend jaar word lijkt me sterk. Maar alles kan natuurlijk.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Brink
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Brink » 04 Okt 2015, 08:44

Ola, ben vorig weekend geweest op Islay. Superervaring. Heb inderdaad maar even een Supernova commitee release meegenomen en daar geproefd. SuperNovaSpul eigenlijk toch wel! Maargoed, daar smaakt het misschien toch nog wel net iets lekkerder... Anyway: heb hier nog wel een flesje staan voor iemand die interesse heeft. Samen met een Perpetuum Dist release en de Kildalton in speciale verpakking... Stuur maar een PB voor wat je het waard vind als je geintereseerd bent!
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 04 Okt 2015, 10:43

5 eieren en een pak melk..

Dit is volgens mij niet het verkoop forum en daarbij is een prijs noemen dus verplicht. Ook welkom op dit forum trouwens ;)
0 x
Afbeelding

pr0mille
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor pr0mille » 13 Okt 2015, 19:58

Interesant, de laatste veiling op https://www.whisky-onlineauctions.com was voor de Ardbeg's geen enorm succes.

"...the new Ardbeg Supernovas all finished up around the £150 mark. This is probably indicative of the fact that more and more buyers are realising there is just no point paying over the top prices for these new Ardbeg releases when the market will be flooded with them in due course and the prices will inevitably retract to near original retail price."

Begin van het eind voor de Ardbeg gekte?
2 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 13 Okt 2015, 20:49

Let's hope so!
0 x

mmbrouwer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mmbrouwer » 14 Okt 2015, 12:01

Ardbeg's "limited" releases zijn gewoon niet zo limited. Ik heb nooit begrepen waarom iedereen in de rij staat om het maximum te betalen op het moment dat er een nieuwe fles uit komt als deze in aantallen van >50.000 in handenvol landen released worden (dat geldt sws voor de feis ile releases).

Niks op Ardbeg zelf aan te merken vind ik. Juist goed dat ze zoveel releasen, dat zou de prijs laag moeten houden: genoeg flessen voor iedereen.
Ik vind het prachtig dat mensen ze in dozen van 6 uit het buitenland laten komen om er vervolgens achter te komen dat ze enkele maanden alter bij Gall & Gall om de hoek voor 90 euro staan.
4 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 15 Okt 2015, 19:58

mmbrouwer schreef:
Niks op Ardbeg zelf aan te merken vind ik. Juist goed dat ze zoveel releasen, dat zou de prijs laag moeten houden: genoeg flessen voor iedereen.
Ik vind het prachtig dat mensen ze in dozen van 6 uit het buitenland laten komen om er vervolgens achter te komen dat ze enkele maanden alter bij Gall & Gall om de hoek voor 90 euro staan.

Laten we hopen! Ik wil best wel wat meer proeven van Ardbeg dan de 10, Uigeadail en Corryvreckan. Maar vind de prijzen nogal hoog en zeker voor samples soms. En single casks zijn niet betaalbaar 'om even te proberen' imo
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 19 Okt 2015, 19:10

Tsja, de beste release in de afgelopen 5 jaar is toch wel de, eeehhhhh, Uigeadail.... Daar is de prijs volledig in balans met wat je krijgt. Bedoel, allemaal leuk hoor die special releases, maar alle Auriverdes en Perpetuum's ten spijt; het kost het dubbele van een Uigeadail en is gewoon echt een klap minder. De Supernova's komen in de buurt van de Uigeadail, maar halen het ook niet. Kost 5 x zoveel...
Heel af en toe komt er een Comittee Release voorbij die net even beter is als de normale release, (bij de Perpetuum bijvoorbeeld) maar ook hier; gezien de prijs lekker laten lopen, tenzij je aan het verzamelen bent. Ardbeg is momenteel echt op de top van de hype (denk ik) en dat maakt het voor de verzamelaar al minder interessant, maar voor de drinker al helemaal.
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 17 Jan 2016, 19:24

Oogadal schreef:Tsja, de beste release in de afgelopen 5 jaar is toch wel de, eeehhhhh, Uigeadail.... Daar is de prijs volledig in balans met wat je krijgt.

Op dit moment in m'n glas, heerlijke whisky inderdaad.
Helemaal voor die prijs! (op dit moment € 47,50 bij van Zuylen) 1 die eigenlijk standaard in de kast hoort te staan.
0 x
Afbeelding

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 17 Jan 2016, 19:27

pr0mille schreef:Interesant, de laatste veiling op https://www.whisky-onlineauctions.com was voor de Ardbeg's geen enorm succes.

"...the new Ardbeg Supernovas all finished up around the £150 mark. This is probably indicative of the fact that more and more buyers are realising there is just no point paying over the top prices for these new Ardbeg releases when the market will be flooded with them in due course and the prices will inevitably retract to near original retail price."

Begin van het eind voor de Ardbeg gekte?

Nee hoor, de normale dip naar een nieuwe high profile release.
Dat was ook bij de highland parks (magnus) het geval en in iets mindere mate met de walhalla.
Over het algemeen zie je die dip overal terug, over een paar maanden kunnen we zeggen of de perpetuum uit die dip komt of niet, als dit niet gaat gebeuren dan kan het zijn dat je de fles dadelijk voor een leuk bedrag kunt kopen en open trekken. Betaal je een normale prijs voor een iets mindere whisky. (persoonlijke mening...)
0 x

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 17 Jan 2016, 19:41

Nino schreef:
Oogadal schreef:Tsja, de beste release in de afgelopen 5 jaar is toch wel de, eeehhhhh, Uigeadail.... Daar is de prijs volledig in balans met wat je krijgt.

Helemaal voor die prijs! (op dit moment € 47,50 bij van Zuylen) 1 die eigenlijk standaard in de kast hoort te staan.

Heb hem nog niet mogen proeven, klopt het dat dit een 'peatbom' is?
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 17 Jan 2016, 19:50

Het vervelende is dat ze zelf een schaarste creëren door slechts een deel van het totaal gebottelde flessen op de markt te zetten. Zolang dit gebeurt zullen er mensen zijn die toehappen. Ik vind t ook behoorlijk irritant want ik blijf het lekker spul vinden.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 17 Jan 2016, 20:08

DiXi schreef:
Nino schreef:

vind het persoonlijk geen peatbom..ik heb ze erger gehad. vergeleken met de Ten valt het wel mee.
zeker de sherry invloed proef je terug bij de Uigeadail. en dat hij op vat sterkte is blijft een dikke plus punt.
1 x
Afbeelding

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 17 Jan 2016, 20:52

Nino schreef:
DiXi schreef:
Nino schreef:Op dit moment in m'n glas, heerlijke whisky inderdaad.

vind het persoonlijk geen peatbom..ik heb ze erger gehad. vergeleken met de Ten valt het wel mee.
zeker de sherry invloed proef je terug bij de Uigeadail. en dat hij op vat sterkte is blijft een dikke plus punt.

Die combi met sherry invloed klinkt wel erg lekker moet ik zeggen! En Caso strength is altijd goed!
1 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 18 Jan 2016, 09:32

DiXi schreef:Die combi met sherry invloed klinkt wel erg lekker moet ik zeggen! En Caso strength is altijd goed!

Persoonlijk vind ik de Uigeadail veruit de beste Ardbeg expressie die er te koop is. Dit blijft een spannende dram want hij blijft maar veranderen in je glas. Gewoon top, zeker voor het geld. En beter als de Corry..
Als je het kunt missen snel een doosje binnenharken bij Van Zuylen!
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”