Macallan expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Macallan expressies

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 31 Mar 2018, 13:59

https://scotchwhisky.com/magazine/latest-news/18318/macallan-axes-1824-range-in-global-revamp/

Houd dit in dat Macallan weer (gedeeltelijke) terug gaat naar (12 y/o) Age Statements?

:Slainte
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 31 Mar 2018, 18:38

Lijkt er wel op. Ik meen dat in de VS de 12 jarige afgelopen tijd gewoon verkrijgbaar is geweest.

Wel leuk zo'n flesje met decolleté.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 03 Apr 2018, 17:12

Ben ook wel benieuwd naar de Double Cask releases met hoger ABV waar ze over spreken.
0 x

politrix
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor politrix » 23 Mei 2018, 06:02

Van die, in mijn ogen, hele hoge prijzen voor Macallan hebben ze een indrukwekkend nieuw onderkomen gebouwd. Op bescheidenheid kan je ze niet betrappen.

1 x

roetertoeter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor roetertoeter » 23 Mei 2018, 08:35

Lijkt erop dat we in de toekomst blijven betalen voor de naam in plaats van het goedje...
0 x
Afbeelding

Lucca
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucca » 23 Mei 2018, 14:30

......'het goedje'.... :gnif
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 23 Mei 2018, 19:19

Bilbo Baggins zou er zich vast thuis voelen. Hobbitstee anno 2018.
Het ademt geld uit al haar poriën, maar ik moet eerlijk zeggen dat het er wel erg fraai uit ziet.
1 x

Lucca
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lucca » 25 Mei 2018, 21:58

Gratis 'geld' van Macallan :Pipersmile .

Men schrijve zich in voor de Macallan Archival Serie Folio 3, men betaald vervolgens 195 pondjes voor het flesje en 13 pondjes verzendkosten, bij elkaar omgerekend pak 'em beet 238 eurietjes en vervolgens verkopen op de auction, alwaar een koper (zie ; recent JWA) je er onmiddellijk wat.....€ 950,00 voor betaald (nog wel even 6% aftikken....dat dan weer wel) ?

Durf die dan eens open te maken :gnif
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 26 Mei 2018, 09:49

We zeuren wel op macallan maar die gekke prijzen op veiling, dat doet de consument niet macallan. En zij zien dit ook gebeuren, reken daar maar op. Zullen vast niet denken, ooh dan verlagen we de releaseprijs toch..
2 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 26 Mei 2018, 12:16

Paulini schreef:We zeuren wel op macallan maar die gekke prijzen op veiling, dat doet de consument niet macallan. En zij zien dit ook gebeuren, reken daar maar op. Zullen vast niet denken, ooh dan verlagen we de releaseprijs toch..

Ik weet niet hoor.... Maar de afgelopen 5 jaar komen ze met de ene kristallen bol na de andere. Macallan zet zich heel bewust in op het super-premium segment. Alles daaronder boeit ze niet. Dat merk je dan ook meteen, want ik heb in de afgelopen jaren echt niks meer van ze gedronken met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
2 x

Holkers
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Holkers » 30 Mei 2018, 09:40

Ik heb laatst op een tasting meerdere Macallans gedronnken omdat ik me wat breder wilde orienteren, wat breder pallet wilde aanspreken etc. Heb de gold, amber, 12 en 18 gedronken en ik moet zeggen dat ze me nogal tegenvielen. Kan komen vanwege de prijs en de daarbij horende (niet echt maar de hersenen denken dat wel) kwaliteit, maar zelfs de 18y die toch een goede 200 euro aantikt was nog niet echt 'joepie'. Die prijzen doen de consumenten en ik kan Macallan niet afvallen op de tegenvallende smaak, maar het rijmt bij mij niet. Dat gezegd hebbende, ik spaar een paar flessen Macallan in de hoop dat ik ook zo'n 'gek' vind die er geld voor over heeft, dus doe er gezellig aan mee.. (en niet die kristallen dingen want dat is ver buiten mijn budget)
0 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 30 Mei 2018, 09:47

defeatless schreef:
Paulini schreef:We zeuren wel op macallan maar die gekke prijzen op veiling, dat doet de consument niet macallan. En zij zien dit ook gebeuren, reken daar maar op. Zullen vast niet denken, ooh dan verlagen we de releaseprijs toch..

Ik weet niet hoor.... Maar de afgelopen 5 jaar komen ze met de ene kristallen bol na de andere. Macallan zet zich heel bewust in op het super-premium segment. Alles daaronder boeit ze niet. Dat merk je dan ook meteen, want ik heb in de afgelopen jaren echt niks meer van ze gedronken met een goede prijs-kwaliteit verhouding.

helaas heb je (edit; voor de ob's) gelijk...
Laatst gewijzigd door Paulini op 30 Mei 2018, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 30 Mei 2018, 09:48

Holkers schreef:Ik heb laatst op een tasting meerdere Macallans gedronnken omdat ik me wat breder wilde orienteren, wat breder pallet wilde aanspreken etc. Heb de gold, amber, 12 en 18 gedronken en ik moet zeggen dat ze me nogal tegenvielen. Kan komen vanwege de prijs en de daarbij horende (niet echt maar de hersenen denken dat wel) kwaliteit, maar zelfs de 18y die toch een goede 200 euro aantikt was nog niet echt 'joepie'. Die prijzen doen de consumenten en ik kan Macallan niet afvallen op de tegenvallende smaak, maar het rijmt bij mij niet. Dat gezegd hebbende, ik spaar een paar flessen Macallan in de hoop dat ik ook zo'n 'gek' vind die er geld voor over heeft, dus doe er gezellig aan mee.. (en niet die kristallen dingen want dat is ver buiten mijn budget)

En daar komen die gekke prijzen dus vandaan. Allemaal mensen die gaan beleggen in Macallan omdat zij de duurst verkopende flessen hebben (op veilingen)
0 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 30 Mei 2018, 09:52

Zelf ben ik wel liefhebber van macallan en er zijn wel (bij uitzondering) macallans welke betaalbaar zijn én goed.

deze bijvoorbeeld;

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... y-2002-mbl (releaseprijs ca €120)
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... y-2007-mbl (releaseprijs ca €80)

De Ruby, ook al niet meer te krijgen, is best wel oke, alleen zeker tegenwoordig veel te duur en net iets te laag in alcohol. Maar je proeft dat er echt hele goede vaten zijn gebruikt.

Mocht iemand nog andere tips hebben; graag!
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Mei 2018, 18:45

defeatless schreef:Ik weet niet hoor.... Maar de afgelopen 5 jaar komen ze met de ene kristallen bol na de andere. Macallan zet zich heel bewust in op het super-premium segment. Alles daaronder boeit ze niet. Dat merk je dan ook meteen, want ik heb in de afgelopen jaren echt niks meer van ze gedronken met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Wordt Macallan ook niet geassocieerd met de hiphop scene? Dus net zo'n merk als Hennessy in de cognac. Drinkers die denken dat smaak hebben overeenkomt met het betalen van een hoge aanschafprijs (en de boel uiteindelijk aanlengen met wat cola of jus).
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”