Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Reichenbach
Moderator
Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 20 Mar 2022, 20:27

DvdB schreef:De nieuwe Local Barley gaat al voor 500+ op CataWiki :Tongue :Tongue :Tongue
Best wel zorgelijk voor de echte liefhebbers van goede whisky.
Voor een Macallan kan het me niet schelen dat er dergelijke prijzen worden betaalt; dat is uiteindelijk ook het doel van die onderneming.
Maar dat Springbank in de klauwen van de hebzucht naar geld is gevallen is voor iedere echte liefhebber een verlies.
5 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 20 Mar 2022, 20:47

Reichenbach schreef:
DvdB schreef:De nieuwe Local Barley gaat al voor 500+ op CataWiki :Tongue :Tongue :Tongue
Voor een Macallan kan het me niet schelen dat er dergelijke prijzen worden betaalt; dat is uiteindelijk ook het doel van die onderneming.
Maar dat Springbank in de klauwen van de hebzucht naar geld is gevallen is voor iedere echte liefhebber een verlies.

Ja eens..ik ben blij dat ik nog wat open te trekken heb maar de lol gaat er wel vanaf.
2 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 21 Mar 2022, 21:01

Reichenbach schreef:

Gelukkig maar dat Schotland over zoveel meer moois beschikt om naar uit te wijken! :Slainte
1 x
Please follow me on Instagram for Whiskyposts, tastingsnotes, information and interaction! >> https://www.instagram.com/whiskyves88/

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 23 Mar 2022, 10:54

Reichenbach schreef:

Bij macallan is dat zo 'gegroeid. Zij zijn voor of tot de fine oak serie naar een reputatie gegroeid waar ze goede whisky voor een nette prijs verkochten. De ellende begon toen er exploderende prijzen op de secundaire markt werden gevraagd en betaald. Daarna zijn ze dit zelf gaan volgen.

Het zou me niet verbazen als Springbank hier ook 'iets' mee gaat doen. Het is voor ons allemaal hobby maar zij moeten er van 'vreten'
geld + geld...

vingers crossed :zwijg
2 x

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 23 Mar 2022, 10:55

dat +je moet een =je zijn ;)
0 x

MarkM
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MarkM » 23 Mar 2022, 12:28

De populariteit van Springbank kent geen grenzen (meer) ben ik bang. Gisteren geprobeerd wat kaarten te bemachtigen voor de Springbank en Cadenhead / Glengyle Open Days tijdens het CAMPBELTOWN MALTS FESTIVAL. Het is mij helaas niet gelukt ook maar een kaartje voor een van de beschikbare tastings te bemachtigen - ondanks meteen na opening van de ticket verkoop tickets (op de seconde) toe te voegen aan mijn 'mandje' en checkout te kiezen (tickets no longer available). En die tasting tickets gaan echt niet voor spotprijzen weg ;-) Ik houd mijn hart vast voor de beschikbaarheid van de festival bottelingen.
2 x
Afbeelding

T0nger
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor T0nger » 25 Mar 2022, 19:31

Springbank 10 (59€) en Campbeltown Loch (42€) in voorraad bij whiskyshop Verhaar :D
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Mar 2022, 19:35

T0nger schreef:Springbank 10 (59€) en Campbeltown Loch (42€) in voorraad bij whiskyshop Verhaar :D
Jammer dat dit niet echt bij TIP! In de aanbieding... thuis hoort, maar dat is blijkbaar de nieuwe realiteit.
Het überhaupt kunnen kopen van de 10 schijnt zo langzamerhand al een voorrecht te worden.

Sorry dat ik me er persoonlijk meer van aantrek dan bij een geldmachine als Macallan, het is een bedreiging voor het unieke karakter van deze laatste doe-het-zelver in het Schotse whiskylandschap.

En ja, er zijn genoeg alternatieven met vergelijkbare kwaliteit. En ja, de afgelopen jaren heb ik zelf misschien meer Springbank op voorraad verzameld dan goed voor me is. Maar het is erg jammer voor de liefhebber die er straks (of nu al) maar moeilijk en tegen veel te hoge kosten aan kan komen. Want 59 euro voor een 10 jarige op 46% is nu al eigenlijk van de pot gerukt.
7 x

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 25 Mar 2022, 21:09

Tja….voor 4,5,6 of 8 jarige whisky’s vragen ze met gemak hetzelfde. Allemaal idiote prijzen, maar straks de standaard. We zullen er vast wel aan wennen. Een tientje gaat wel. De energierekening doet me meer pijn. Gr
2 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 25 Mar 2022, 21:24

whisky4wood schreef:.... Een tientje gaat wel. De energierekening doet me meer pijn. Gr
Ja dat is ook zo en zal voor de meesten van ons inderdaad zo zijn. Aan het oostfront staat de ander zijn land in brand; alles is relatief.
1 x

Ruud2612
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Ruud2612 » 26 Mar 2022, 21:37

Komt een nieuwe hazelburn 15yo oloroso cask aan, in april. Iemand ervaring met de vorige edities?
0 x

Petrovitski
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Petrovitski » 27 Mar 2022, 12:00

Via via gehoord dat er een 23 jarige Longrow aankomt.
Iemand die hier meer over weet?
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 27 Mar 2022, 12:22

Petrovitski schreef:Via via gehoord dat er een 23 jarige Longrow aankomt.

Dat dit correct is, maar dat is pas deze zomer.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 27 Mar 2022, 13:48

Ruud2612 schreef:Komt een nieuwe hazelburn 15yo oloroso cask aan, in april. Iemand ervaring met de vorige edities?

Vond zowel de 2004 oloroso als de 2007 bourbon/sherry erg smakelijk en gemakkelijke drinkers met een lichte voorkeur voor de 2004.

Mis persoonlijk bij de Hazelburn meestal net dat ruige randje wat me bij een KK, SB of Longrow zo aanspreekt, maar neemt niet weg dat ik hoop in ieder geval een sample te kunnen bemachtigen van de 15y.
2 x

g2ther
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor g2ther » 27 Mar 2022, 17:52

Cor - Vinabc schreef:
Petrovitski schreef:Via via gehoord dat er een 23 jarige Longrow aankomt.

Dat dit correct is, maar dat is pas deze zomer.

Oef ik ben benieuwd! Naast de zomer ook nog andere info : :duimop ?
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”