HammerHead schreef:Cask1988 schreef:cor0566 schreef:https://www.gevoslijterij.nl/springbank-15-0-7l.html
Dit is natuurlijk ook een mogelijkheid

Wtf…das gewoon schandalig. Niet meer niet minder

Bijzondere keuze voor een bedrijf dat zich als discount slijter presenteert. Reguliere bottelingen zijn hier meestal erg strak geprijsd. Daar pak je dus minder winst op dan een gemiddelde slijter, maar dan wel je reputatie te grabbel gooien door op 1 fles €100 extra te pakken.

Ik kom met enige regelmaat bij deze slijter en inderdaad, veel strak geprijsde flessen met her en der absurde vraagprijzen voor de schaarsere flessen. En dat steekt de beste man ook niet bepaald onder stoelen of banken, sommige releases biedt hij gelijk aan op Catawiki. Gevo is daarop een Pro User, dus trekt uwen conclusie.
Schiet me opeens te binnen dat ik daar een keer een oude botteling Springbank 10 wilde afrekenen (stond tussen de recentere 10's met een prijskaartje van €39,95). Bij het afrekenen vraagt hij zo ongeveer standaard aan zijn vrouw wat de fles kost, die het prijskaartje checkt in de schappen. '39,95 kost ie, Gary'. 'Nee Syl, deze kost €90 en anders kost 'ie dat nu, want deze ziet er ouder uit'. Prima dat hij meer kost, maar de manier waarop hè? In die periode zagen ze mij daar best vaak. Zet hem dan maar zelf terug..
Voor Springbank hoef je hier niet meer te shoppen in elk geval.