Ardbeg Expressies
Re: Ardbeg Expressies
Dat is zeker goed nieuws. Ouder als in een 15 of 18 jaar oude Ardbeg of nog ouder? Of was de verspreking daar niet duidelijk genoeg voor?
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- totalatool
- Forum goeroe

Inderdaad, meer info was er niet. Er werd tijdens een tasting op een boot een Ardbeg single cask 1976/2002 geschonken, ooit gebotteld voor Italië. Die viel in de smaak (joh, wat speurwerk levert deze op, vatnummer was niet bekend bij de host en er zat geen label op de fles) en vervolgens werd er gezegd dat liefhebbers van oudere Ardbeg over een jaar of twee/drie blij zouden worden. Toen keek de spreker (iemand van de whiskylounge) opzij naar iemand van Ardbeg en zei: "Of heb ik nu teveel gezegd?" Waarna die persoon bevestigde dat er inderdaad wat in de pijplijn zit, omdat men door zorgvuldig management over niet al te lange tijd eindelijk weer wat oudere vaten heeft voor oudere bottelingen. Ik gok zelf op een leeftijd van 16/18 ofzo, wellicht zelfs een herintroductie van de 17. Maar dat is allemaal koffiedik kijken. Het blijft immers allemaal onderdeel van een tasjes- en cognacbedrijf. 
2 x
totalatool schreef:Ik gok zelf op een leeftijd van 16/18 ofzo, wellicht zelfs een herintroductie van de 17.
Het zou ook interessant zijn als ze weer eens wat single casks uit gaan brengen. Dat is volgens mij lang geleden.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Tja, single casks zijn zeker leuk, maar ze vroegen zes jaar geleden al £130 voor een 10yo voor Feis Ile, en vijf jaar geleden £125 voor een 14yo voor Feis Ile. Ik denk dat dat nu niet minder zou zijn... 
0 x
totalatool schreef:Tja, single casks zijn zeker leuk, maar ze vroegen zes jaar geleden al £130 voor een 10yo voor Feis Ile, en vijf jaar geleden £125 voor een 14yo voor Feis Ile. Ik denk dat dat nu niet minder zou zijn...
Absoluut waar

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Feis Isle bottelingen zijn sowieso bezopen duur en overhyped. Wat betreft hoop op een kwalitatief goede oudere Ardbeg hou ik m'n hart vast; ik heb er geen vertrouwen in dat deze tasjes-, cognac en bubbels firma het Ardbeg team ooit nog de kans geeft iets lang genoeg te laten liggen om echt smaak te krijgen. Dat is jammer, want ik denk met weemoed terug aan Ardbeg's uit de jaren '70, al dan niet OB of IB. Er zaten tussen die fantastisch waren.
Maar zolang "de massa" elkaar nog zowat de hersens inslaat voor een limited edition (mwah, 12.000 flessen..) en grif rond de 100 euro of meer aftikt kan ik me ook nog voorstellen dat ze het doen zoals het nu gebeurt.
Uiteindelijk helpen ze het merk naar de kloten want meer en meer liefhebbers zullen alternatieven zoeken. En vinden. Wat dan rest is een horde newbies die gehoord hebben dat in whisky beleggen goud oplevert en vooral in Ardbeg. Om er vervolgens achter te komen dat er niks gebeurt, want het aanbod neemt toe en de vraag alleen maar af; zou er over 10 jaar iemand 200 euro aftikken voor een Perpetuum? Lijkt me niet...
Maar zolang "de massa" elkaar nog zowat de hersens inslaat voor een limited edition (mwah, 12.000 flessen..) en grif rond de 100 euro of meer aftikt kan ik me ook nog voorstellen dat ze het doen zoals het nu gebeurt.
Uiteindelijk helpen ze het merk naar de kloten want meer en meer liefhebbers zullen alternatieven zoeken. En vinden. Wat dan rest is een horde newbies die gehoord hebben dat in whisky beleggen goud oplevert en vooral in Ardbeg. Om er vervolgens achter te komen dat er niks gebeurt, want het aanbod neemt toe en de vraag alleen maar af; zou er over 10 jaar iemand 200 euro aftikken voor een Perpetuum? Lijkt me niet...
1 x
Oogadal schreef:Feis Isle bottelingen zijn sowieso bezopen duur en overhyped. Wat betreft hoop op een kwalitatief goede oudere Ardbeg hou ik m'n hart vast; ik heb er geen vertrouwen in dat deze tasjes-, cognac en bubbels firma het Ardbeg team ooit nog de kans geeft iets lang genoeg te laten liggen om echt smaak te krijgen. Dat is jammer, want ik denk met weemoed terug aan Ardbeg's uit de jaren '70, al dan niet OB of IB. Er zaten tussen die fantastisch waren.
Het is inderdaad maar afwachten wat deze "oudere" fles dan moet gaan kosten. Denk heel veel, met allerlei mooie marketing uitspraken gedaan door LVMH. Kreeg tijdens de rondleiding bij Ardbeg trouwens het idee dat ze erg blij zijn met hun status als Luxe-artikel binnen LVMH. het gaat helaas niet meer om de inhoud maar vooral om de naam op het etiket en dat van de eigenaren.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Oogadal schreef:Feis Isle bottelingen zijn sowieso bezopen duur en overhyped.
Dat geldt maar zeer ten dele. Als je ziet dat Diageo(!) een 24 jaar oude Lagavulin uit 1991 neerzet voor £128, wetende dat ze in 2012 al €450 vroegen voor een Lagavulin 1991 van 21 jaar oud, dan was deze toch echt een koopje.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Dat is inderdaad een sympathieke prijs en daar zou ik 'm voor kopen...
Maar staat her en der al voor € 350 aangeboden jammer genoeg...
0 x
Oogadal schreef:Dat is inderdaad een sympathieke prijs en daar zou ik 'm voor kopen...
Op je favoriete veilingsite doet hij het ook goed.
http://veiling.catawiki.nl/kavels/2112953-lagavulin-24-yo-voor-feis-ile-2015-distillery-only?previous=favorites
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Vandaag de Perpetuum voor 82 € zien staan bij een slijter.
Je kon hem enkel kopen als je nog 3 andere Ardbeg producten kocht.
Ludieke actie, maar dit zegt in 1 keer aan welke prijs hij ook kan verkocht worden.
Ludieke actie, maar dit zegt in 1 keer aan welke prijs hij ook kan verkocht worden.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Ik zou me hoe dan ook niet druk maken over die gewone Perpetuum. De Auriverdes stond vorige week nog steeds te koop in de shop bij Ardbeg...
0 x
Tom2 schreef:Vandaag de Perpetuum voor 82 € zien staan bij een slijter.
Ik ken ook nog een winkel die hem verkoopt aan vaste klanten voor 80 euro.
Maar dan ook met de 10, Corry, en Uigedail erbij.
Alleen kwam de totaal prijs geloof ik op 290.
Dus word het alsnog vrij duur.
Deze winkelier zei wel tegen me dat ze de perpetuum voor bijna inkoopsprijs verkocht als service aan de klanten. En dat zr voor elke perpetuum 6x 10, 6x Corry en 6 keer Uigedail moet inkopen.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”