Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies

Ongelezen berichtdoor henri » 17 Mei 2021, 18:55

MikerG schreef:
sch@ker schreef:Singing ai ai yippie yippie yeah, singing ai ai yippie yippie yeah, singing ai ai yippie, ai ai yippie ai ai yippie yippie yeah: https://www.whiskybase.com/market/whisky/175907 :P

Toeleverancier voor de medische sector breidt zijn werkterrein uit (aanname)

LOL. nulletje teveel?

ik zie spelfouten herman... het is ai ai flippie flippie yeah...
4 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 17 Mei 2021, 18:59

hahaha, schitterend :duimop
0 x

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 17 Mei 2021, 19:41

Crazy flippers door crazy kopers dus zou me niks verbazen als iemand dat er ook nog gewoon voor zou betalen :D
0 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 17 Mei 2021, 19:47

sch@ker schreef:Singing ai ai yippie yippie yeah, singing ai ai yippie yippie yeah, singing ai ai yippie, ai ai yippie ai ai yippie yippie yeah: https://www.whiskybase.com/market/whisky/175907 :P

Toeleverancier voor de medische sector breidt zijn werkterrein uit (aanname)

Och, als je bereid bent naar z’n huis te rijden hou je toch mooi z’n ook peperdure verzendkosten mooi in the pocket…. :P
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 17 Mei 2021, 20:39

Wel lekker BRe€ZaHhH naampje
0 x
Afbeelding

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 17 Mei 2021, 21:28

De mijne voor de helft van die prijs….omdat jullie het zijn en je iets moet met je vakantiegeld…. :bigsmile :bigsmile
0 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 17 Mei 2021, 21:34

En ik zie op WB dat het een Newbie is en zijn collectieplankje verder leeg….dan gun je hem toch een paar centjes op z’n plankie te vullen.
Overigens zag ik dat de zijn(?) familie ( naamgenoot) lunchte met het koningshuis….was zeker duur lunchje?
0 x

g2ther
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor g2ther » 28 Mei 2021, 13:28

kekno schreef:
Sander79 schreef:
kekno schreef:Iemand hier member van springbank society, twijfel om het zelf te worden maar wil es polsen of het de moeite loont :schotland

Veel moeite kost het niet alleen 50 pond ;)

Grootste voordeel van de membership is toegang tot de society bottelingen (en vanwege covid dit jaar ook tot de festival bottelingen).

Daarnaast loont het financieel m.i. alleen als je ook woonachtig bent in de UK (gratis distillery tours/10% korting op core range via CA shop).

Wat zijn dat dan elk jaar 3 flessen 1sb, longrow en 1 hazelburn?

Kekno!

Ik was benieuwd of je lid bent geworden. Misschien heb ik niet goed doorgespit in de berichten, anders excuus ;) Ik twijfel dus ook om lid te worden. Om zo iig naast de reguliere range wat leuke flesjes te scoren. Misschien nog andere members van het forum met ervaring met de "Springbank Society"?.
1 x

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 29 Mei 2021, 08:30

Ik ben bewust geen lid, zie de meerwaarde er niet van in. Ik bestel gelijktijdig met de members mee, alleen niet in een springbank polo :P
3 x
"Volo et Valeo"

Sander79
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 29 Mei 2021, 11:00

Dat even 'leuke flesjes scoren' kun je ook als society member inmiddels wel vergeten.

Door de gestegen populariteit van Springbank (en daarmee ook het aantal society members) is de kans op een society botteling ook erg klein geworden. Waar dat eerder niet echt een probleem was wordt de eerst volgende via loting gedaan. Tel daar de additionele brexitkosten bij op en dan blijft er nog weinig voordeel over.

Enige 'voordeel' dat je recent kon hebben nog was eerder toegang tot de festivalbottelingen, maar met zoals gezegd duizende members was dat ook geen makkie.

Dan blijft over de Cadenhead korting, de nieuwsbrief met vooraankondigingen en inderdaad de SB polo :)
3 x

g2ther
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor g2ther » 29 Mei 2021, 21:10

Top! Bedankt voor jullie reactie! Ik had al zo’n vermoede.. ik dacht ach als ik mijzelf bijv in kan schrijven en dan eens in de zoveel tijd een mooie fles kan scoren naast de reguliere lijn dan is dat ook leuk. En voor zo’n loting moet je dan steeds inschrijven oid?

De polo doen we het uiteraard niet voor haha :dancing
0 x

kekno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kekno » 02 Jun 2021, 11:27

g2ther schreef:
kekno schreef:
Sander79 schreef:
Veel moeite kost het niet alleen 50 pond ;)

Grootste voordeel van de membership is toegang tot de society bottelingen (en vanwege covid dit jaar ook tot de festival bottelingen).

Daarnaast loont het financieel m.i. alleen als je ook woonachtig bent in de UK (gratis distillery tours/10% korting op core range via CA shop).

Wat zijn dat dan elk jaar 3 flessen 1sb, longrow en 1 hazelburn?

Kekno!

Ik was benieuwd of je lid bent geworden. Misschien heb ik niet goed doorgespit in de berichten, anders excuus ;) Ik twijfel dus ook om lid te worden. Om zo iig naast de reguliere range wat leuke flesjes te scoren. Misschien nog andere members van het forum met ervaring met de "Springbank Society"?.

Nee nog niet ga het wel doen
1 x

green-hornet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor green-hornet » 03 Jun 2021, 20:18

Heb de SB 15 open, 2 glaasjes van geproefd, snap niet dat iedereen hier lyrisch van is :p .
Ik vind hem eigenlijk tegenvallen..... misschien dat hij beter wordt als hij langer staat.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 03 Jun 2021, 22:41

green-hornet schreef:Heb de SB 15 open, 2 glaasjes van geproefd, snap niet dat iedereen hier lyrisch van is :p .
Ik vind hem eigenlijk tegenvallen..... misschien dat hij beter wordt als hij langer staat.

Geef hem wat tijd, misschien wordt je ook gehinderd door te hoge verwachtingen. Geen idee wat je er voor hebt betaald, de 130 euro die D12 er voor vraagt is gewoon belachelijk. Maar als je hem beschouwd als een normaal geprijsde 15 jarige vind ik het best een goede whisky in die klasse.

Is dit wel een Springbank op sherry en naar mijn mening doet SB het op bourbon (of bourbon in combinatie met sherry) beter.

Heb ik onlangs een Glen Scotia 15 open getrokken. Misschien voor jou ook een aantrekkelijk Campbeltown alternatief.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 03 Jun 2021, 23:22

green-hornet schreef:Heb de SB 15 open, 2 glaasjes van geproefd, snap niet dat iedereen hier lyrisch van is :p .

In mijn herrinering een mooie, maar wel wat aparte whisky.
Ik vind hem beter dan bv de CS.
Maar zoals je weet, meningen verschillen.
Succes met het finishen vd Fles, er zijn er hier anders genoeg die hem wel van je willen overnemen / ruilen. :bigsmile
Groet Cor
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”