Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor Piet » 10 Jan 2014, 15:29

Wilco schreef:Is inderdaad vreemd Piet. Die Octomore 6.1 is volgens mij al een tijdje niet of zeer moeilijk nog te verkrijgen. De rest komt ook niet nieuw op me over..

Was een persbericht met heel veel ondersteunende info/plaatjes/video... echter als het niets nieuws vertelt knikker ik het er even goed weer uit. Promotie mag maar het moet wel een zekere toegevoegde waarde hebben.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

awalker
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor awalker » 11 Jan 2014, 07:39

Bruchladdich is voor mij 1 van mijn populairste wisky's. Zeer veel turfsmaak voor zo een jonge wisky. Allez.. toch de versie die ik heb.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 11 Jan 2014, 11:14

awalker schreef:Zeer veel turfsmaak voor zo een jonge wisky

Is dat niet juist hét kenmerk van jonge geturfde malts :Scratch
Bij het rijpen verdwijnt er toch juist veel van die uitgesproken kenmerken :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 11 Jan 2014, 12:31

Zag het persbericht ook, maar moet zeggen dat ik toch wel even schrok van de adviesprijs van de Laddie 10: € 53,95. Een gevolg van de wisseling van de wacht of een gevolg van een nieuwe marketing strategie?
0 x
Afbeelding

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Jan 2014, 13:02

WhiteMonkey schreef:Zag het persbericht ook, maar moet zeggen dat ik toch wel even schrok van de adviesprijs van de Laddie 10: € 53,95. Een gevolg van de wisseling van de wacht of een gevolg van een nieuwe marketing strategie?

Ik denk dat de twee niet los van elkaar te zien zijn. Maar inderdaad, erg aan de prijs.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 11 Jan 2014, 13:20

En die nieuwe Scottish Barley is ook nog eens NAS. Op de site geen piep over de Laddie Ten. Wordt die nog gemaakt? Geen idee. :?
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 11 Jan 2014, 13:40

Was de Scottish Barley niet de vervanger voor de Laddie Classic? Volgens mij blijft de Laddie 10 wel los bestaan.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Jan 2014, 13:54

Matti schreef:Was de Scottish Barley niet de vervanger voor de Laddie Classic?

Dat had ik toch ook zo begrepen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Laddie 10, 16 en 22 verdwijnen (zo goed als)

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Feb 2014, 10:03

Helaas heeft Bruichladdich laten weten dat de Laddie Ten vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar is bij de distilleerderij zelf, omdat ze simpelweg niet genoeg voorraad hebben. Niet veel later plaatste Keith Wood in de MM-Facebookgroep de reactie die hij had gekregen van Bruichladdich. Ze vertelden hem dat de 16 en 22 hetzelfde lot beschoren zijn.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat ik op dit forum nog niet eerder hierover heb gelezen, aangezien de Laddie Ten een goede en erg populaire whisky is. Sowieso een van de beste 'bang for your buck'-whiskies. Hoe dan ook, ben je fan van de Ten (of de 16 of 22), leg dan maar een voorraadje aan. Tenzij je bij Bruichladdich om de hoek woont natuurlijk :bigsmile
0 x
Afbeelding | Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Feb 2014, 11:43

Even een off topic vraagje tussendoor: wanneer is iets een nieuwtje en wanneer niet? Ik zou zeggen dat ik dat gezien mijn journalistieke achtergrond redelijk zou moeten kunnen inschatten, daarom had ik bovenstaande post ook onder Nieuwtjes geplaatst. Nu zie ik dat deze verplaatst is naar het algemene Bruichladdich-topic.

Waarom is 'Bruichladdich inactief door problemen' dan niet verplaatst naar het algemene topic? Lijkt me een onderwerp van dezelfde orde.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Laddie 10, 16 en 22 verdwijnen (zo goed als)

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 24 Feb 2014, 12:11

thijs100 schreef:Het verbaast me eerlijk gezegd dat ik op dit forum nog niet eerder hierover heb gelezen, aangezien de Laddie Ten een goede en erg populaire whisky is. Sowieso een van de beste 'bang for your buck'-whiskies.

Het was mij wel al opgevallen dat de Bruichladdich 10 wel flink in prijs was gestegen (van Zuylen 39E,drankgigant 37E, whiskysite 43E). Jammer dat de range er nu zo snel weer uit gaat, want dacht dat het nu juist de core range ging worden.
Klinkt ook alsof Rocks er ook uit gaat.
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 24 Feb 2014, 12:24

WhiteMonkey schreef:Jammer dat de range er nu zo snel weer uit gaat, want dacht dat het nu juist de core range ging worden.

Ik snap het ook niet goed. Als je niet eens voldoende voorhanden hebt om structureel een 10 jaar oude whisky op de markt te kunnen brengen, dan is het wel heel triest gesteld met je voorraad. Vraag me af of Bruichladdich misschien altijd al van plan was om de Laddie Ten na een paar jaar weer van de markt te halen. Dat lijkt me niet, aangezien je een goedlopende whisky niet zomaar aan de kant zet.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Feb 2014, 12:44

thijs100 schreef:Helaas heeft Bruichladdich laten weten dat de Laddie Ten vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar is bij de distilleerderij zelf, omdat ze simpelweg niet genoeg voorraad hebben.
...
Hoe dan ook, ben je fan van de Ten (of de 16 of 22), leg dan maar een voorraadje aan. Tenzij je bij Bruichladdich om de hoek woont natuurlijk :bigsmile

Dat wordt dan in mei even kijken. Ik ben overigens zelf geen groot fan van de 10, maar in theorie kan ik er dan wel iemand anders blij mee maken.
0 x
Afbeelding

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 24 Feb 2014, 13:27

thijs100 schreef:Helaas heeft Bruichladdich laten weten dat de Laddie Ten vanaf nu alleen nog maar verkrijgbaar is bij de distilleerderij zelf, omdat ze simpelweg niet genoeg voorraad hebben. Niet veel later plaatste Keith Wood in de MM-Facebookgroep de reactie die hij had gekregen van Bruichladdich. Ze vertelden hem dat de 16 en 22 hetzelfde lot beschoren zijn.

Het verbaast me eerlijk gezegd dat ik op dit forum nog niet eerder hierover heb gelezen, aangezien de Laddie Ten een goede en erg populaire whisky is. Sowieso een van de beste 'bang for your buck'-whiskies. Hoe dan ook, ben je fan van de Ten (of de 16 of 22), leg dan maar een voorraadje aan. Tenzij je bij Bruichladdich om de hoek woont natuurlijk :bigsmile

Bizar! Ik heb altijd begrepen dat de Ten hun kern expressie was. Heftig om die al dan niet tijdelijk te skippen?
0 x
BAM! - ook op Facebook

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 24 Feb 2014, 13:54

Het klinkt allemaal als slechte toekomstvisie die hen nu parten speelt. Ze hebben dus veel teveel whisky jong verkocht en kunnen zich nu niet veroorloven nog veel Ten te verkopen, omdat ze anders straks geen enkel ouder vat over hebben. Ik mag toch hopen dat ze niet al hun whisky nu superjong gaan bottelen, want dan is Bruichladdich in de nabije toekomst een NAS-only-merk.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”