Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
- Reichenbach
- Moderator

Re: Springbank, Longrow en Hazelburn expressies
Ooit (nu nog?) was The Macallan de whisky voor de notabelen en adel. De paupers moesten het doen met Bells.
De huidige productie zal die reputatie inderdaad niet goed doen.
Wat zeldzaamheid betreft zijn er meer dan Springbank. Deze is (helaas?) al wat bekender bij een groter publiek en wellicht daardoor ook aantrekkelijk voor investeerders.
Je kan dan wel investeren in whisky en de prijs lekker omhoog zien schieten; maar je moet de flessen ook nog maar zien te slijten als je het geld echt nodig hebt. Kun je beter in Bitcoins gaan.
De huidige productie zal die reputatie inderdaad niet goed doen.
Wat zeldzaamheid betreft zijn er meer dan Springbank. Deze is (helaas?) al wat bekender bij een groter publiek en wellicht daardoor ook aantrekkelijk voor investeerders.
Je kan dan wel investeren in whisky en de prijs lekker omhoog zien schieten; maar je moet de flessen ook nog maar zien te slijten als je het geld echt nodig hebt. Kun je beter in Bitcoins gaan.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
-
whisky4wood
- Senior

Helemaal eens. Ken iemand die maand geleden 40 duizend in bitcoin stak. Iedereen denkt dat die bubbel klapt, misschien ook wel, maar pakt wel snel 4 duizend euro in een maand. Dat is investeren. Ik investeer vooral in smaak en hobby. Geloof niet in een whiskybubbel. En zo ja...proost! Kan komende 10 jaar prima voouit.
1 x
-
Perry Veenendaal
- Senior

De speciale edities van Springbank omvatten meestal 9000 flessen, genoeg om wereldwijd bekend te worden en snel uit te verkopen en dus op korte termijn schaars te worden. Macallan en HP komen meestal met een veelvoud daarvan.
Overigens is het frappant dat ook Arran het aantal van de jaarlijkse editie langzamerhand heeft opgetrokken naar 9000.
Overigens is het frappant dat ook Arran het aantal van de jaarlijkse editie langzamerhand heeft opgetrokken naar 9000.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Die 9000 flessen worden vast bepaald door hert volume van het vatting vat.
Die hele Ralfy serie 177 7/7 is het bekijken waard.
Die hele Ralfy serie 177 7/7 is het bekijken waard.
1 x
Als je dan toch de big spender uit wilt hangen, er zijn nog wat Springbanks opgedoken
https://www.passievoorwhisky.nl/nl/zoek ... springbank
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ach, de schuur waar dit al sinds de release staat te wachten op een flip is opengetrokken... 
2 x
DvdB schreef:Als je dan toch de big spender uit wilt hangen, er zijn nog wat Springbanks opgedoken![]()
Denk dat ze Bert zijn collectie aan het flippen zijn.
Dus komen er nog genoeg. Bert zijn collectie bestond uit dik 400 flessen Hazelburn/Springbank/Longrow.
2 x
-
green-hornet
- Senior

Oogadal schreef:Ach, de schuur waar dit al sinds de release staat te wachten op een flip is opengetrokken...
Haha, dat klinkt niet heel positief..
Ik moet wel zeggen, er zitten best leuke flessen tussen. Alleen begint dat alles een beetje bij 200 euro..

0 x
Whisky.jos schreef:Denk dat ze Bert zijn collectie aan het flippen zijn.
Dus komen er nog genoeg. Bert zijn collectie bestond uit dik 400 flessen Hazelburn/Springbank/Longrow.
Komt nog genoeg aan ja:
Nieuwsbrief 17 februari schreef:Deze week zijn we begonnen met een andere verzameling die we hebben overgenomen. Deze verzameling bestaat uit ruim 400 verschillende Campbeltown whisky's. De eerste 50 staan inmiddels online, maar wij proberen iedere dag enkele flessen toe te voegen.
0 x
Matje schreef:Whisky.jos schreef:Denk dat ze Bert zijn collectie aan het flippen zijn.
Komt nog genoeg aan ja:Nieuwsbrief 17 februari schreef:Deze week zijn we begonnen met een andere verzameling die we hebben overgenomen. Deze verzameling bestaat uit ruim 400 verschillende Campbeltown whisky's. De eerste 50 staan inmiddels online, maar wij proberen iedere dag enkele flessen toe te voegen.
Door jaren geleden een negatieve ervaring met deze gasten, me laten uitschrijven uit hun nieuwsbrief.
Maar dacht wel dat het de collectie van Bert was. Een jaar of 4 geleden een keer op bezoek geweest bij Bert om wat flessen te halen, en toen viel mijn mond al open van zijn mooie collectie.
Zonde dat hij deze verkocht heeft.
0 x
Prijzen zijn idd niet erg leuk, hoor en lees wat dat betreft ook niet veel goeds over monsigneur vd B..
Hij zal er aardig op verdienen.
Of hij houd er leuke etalagevulling aan over.
Maar dat laatste zal wel niet, gezien de snelheid waarmee sommigen op iets dergelijks afvliegen.
Wel leuk om die variatie in SBs te zien.
Groet Cor
Hij zal er aardig op verdienen.
Of hij houd er leuke etalagevulling aan over.
Maar dat laatste zal wel niet, gezien de snelheid waarmee sommigen op iets dergelijks afvliegen.
Wel leuk om die variatie in SBs te zien.
Groet Cor
1 x
Liefhebbers,
Vandaag een mooie Springbank 10 gekocht met het oude label (zwart met oranje logo). Stond tot mijn verbazing nog bij de lokale slijter. Heb een fles van het nieuwe label staan en die bevalt erg goed (bottle code 17/423) en is helaas bijna leeg. Ik begrijp dat elke Springbank botteling (incl Core range) anders is, dus ben erg benieuwd. Kan alleen nergens een bottle code vinden op de fles, dus heb geen idee wat ik heb gekocht. Heb ook al aan de achterkant van de labels gekeken. Iemand die hier ervaring mee heeft? En weet iemand in welke jaren Springbank haar 10 voorzag van het zwart/oranje etiket en doos? Dan heb ik in ieder geval een kleine indicatie van het bottlejaar.
Dank en groet,
Bas
Vandaag een mooie Springbank 10 gekocht met het oude label (zwart met oranje logo). Stond tot mijn verbazing nog bij de lokale slijter. Heb een fles van het nieuwe label staan en die bevalt erg goed (bottle code 17/423) en is helaas bijna leeg. Ik begrijp dat elke Springbank botteling (incl Core range) anders is, dus ben erg benieuwd. Kan alleen nergens een bottle code vinden op de fles, dus heb geen idee wat ik heb gekocht. Heb ook al aan de achterkant van de labels gekeken. Iemand die hier ervaring mee heeft? En weet iemand in welke jaren Springbank haar 10 voorzag van het zwart/oranje etiket en doos? Dan heb ik in ieder geval een kleine indicatie van het bottlejaar.
Dank en groet,
Bas
1 x
- Reichenbach
- Moderator

De code staat bij oudere flessen achterop het etiket of op de rand van de flesbodem.Vaak slecht leesbaar, maar een sterke lamp wil helpen.
Het 'moderne' etiket is er sinds 2016. Blijkbaar is het oude etiket nog tot 2017 gebruikt.
Het 'moderne' etiket is er sinds 2016. Blijkbaar is het oude etiket nog tot 2017 gebruikt.
1 x
- HammerHead
- Whisk(e)y goeroe

Of op de binnenzijde (of bedoel je dat met achterop, Richard?), bijvoorbeeld:

3 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”